Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 203
    Administratör Spocks avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1874
    Tack
    20
    Tackad: 86 gånger i 41 inlägg
    "Ensamkommande flyktingbarn" är en, psykologiskt betraktat, så pass briljant formulering att man blir fan orolig. Det måste vara diamantringen i den politiskt korrekta vokabulären.

Ordet "ensam" är ett grymt ord för en svensk: det hugger rakt i hjärtat. Valet av presens particip i "kommande" ger en känsla av process -- precis som valet av "åldrande befolkning" i propagandan för att normalisera vår utrotning -- en känsla av process, tillika irreversibilitet.

"Flyktingbarn" är ett hårt öde. Kan det bli hårdare?

Kombinationen "ensamkommande flyktingbarn" blir, inalles, ett psykologiskt massförstörelsevapen.

En slägga som krossar varje person som inte är psykopat och har förmåga till empati.

Att missbruka en formulering på detta vis vittar om en sjuklighet, en psykopati hos överheten som egentligen är bortom föreställningsförmågan, åtminstone för varje person som har förmåga till empati.

Presens particip är kognitivt viktigt: En person som arbetar med att komma till rätta med någon av sina personlighetsdefekter måste arbeta upp ett hjärnspår som ger en skapande process "jag blir alltjämt bättre på att komma ut i löprundan" är den korrekta versionen, om man vill arbeta med sin disciplin att komma ut och jogga, även om man hatar det.

Att säga "Idag SKALL jag INTE lata mig" föder det hjärnspår som hatar att träna, för det tenderar att mentalt bli "Idag SKALL jag inte LATA mig" , ... "Idag skall jag inte LATA mig", ... "Idag SKALL jag (inte) LATA MIG ..."
    You think they are sick and Jaspers here, ... he thinks they are evil, but I know what they are: They're criminals.

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24042
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 837
    Tackad: 9 944 gånger i 6 118 inlägg
    GP fortsätter med hysterin:

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.33...rn-ar-ett-barn

" Det finns fler bevis på att ensamkommande flyktingbarn inte tillmäts samma värde och erkänns samma rättigheter som vanliga "svenska" barn.

Det räcker med att börja i den ända som regeringens flyktingsamordnare Björn Eriksson gjort, alltså att undersöka mottagningsviljan. Det är förmodligen ingen slump att även hans rapport kom i går."

Som sagt: Man borde kanske ha undersökt mottagningsviljan!

Rekryt Julius75s avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    24
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Hur sjutton kan man lyckas blåsa upp en sån hysteri? Det var detsamma med de "apatiska flyktingbarnen" för några år sen. När hela fenomenet började ifrågsättas och folk tröttnade på tjatet så uppfann man istället begreppet "ensamkommande flyktingbarn". Nu när det har visat sig att en stor andel av dem har skägg, är över 30 och lever rövare på de orter där de har placerats så kommer man väl på nåt nytt. CP-skadade flyktingbarn kanske? Exakt hur denna process går till har jag däremot lite svårt att förstå. Finns det nåt sorts anti-svenskt PK-råd med journalister och annat pack som då och då sammanträder och beslutar kring vilken sorts hjärntvätt vi ska utsättas för?

Odalbonde pikeswes avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    5
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Stoppa invandringen till Sverige för det finns snart inga pengar kvar till våra egna.

Riksjarl QuestionMarks avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Tackad: 846 gånger i 413 inlägg
    Med nappflaskan i högsta hugg och med ett paket blöjor under armen intar de ensamkommande flyktingbarnen Sverige...

Bild har blivit bredd-anpassad, klicka här för att se bilden i originalstorlek.
    Delar av boende och personal vid flyktingboendet för barn i Rättvik.

Malek från Syrien tycker att allt är perfekt i Rättvik.

Rebaz från Irak hade städat sitt rum inför det öppna huset i helgen.

Källa: Dalarnas Tidningar
    Månadens Internetsöktips: "Theodore N. Kaufman, Germany Must Perish!"

Jarl Oscha_Wallins avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    3233
    Tack
    187
    Tackad: 552 gånger i 263 inlägg
    Journalisten Mats Laggar, mats.laggar@dt.se hade i alla fall den goda smaken (och tillräckligt med intelligens) för att skippa titeln "Flyktingbarn" i rubriken utan valde det lite mera let-loose "Flyktinggrabbar" istället.
    Det kanske är lite väl magstarkt att nedvärdera intelligensen hos läsarna av Dalarnas Tidningars när folk faktiskt kan se att dessa farbröder inte precis är några barn.

Det går att kommentera artikeln och förhoppningsvis glömde Laggar att slå av kommentarsfunktionen innan han gick hem :evilgrin:
    Eventuell usel stavning skyller jag på trötthet, fylla, irritation eller Nalin Pekgul

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Nu finns det på Metapedia en artikel om Ensamkommande flyktingbarn som går att använda på bloggar, i debatter, i inlägg på forum m m. Artikeln kommer att uppdateras, so stay tuned!

Riksjarl Legionärs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    5185
    Tack
    58
    Tackad: 168 gånger i 98 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av QuestionMark Visa inlägg
    Nu finns det på Metapedia en artikel om Ensamkommande flyktingbarn som går att använda på bloggar, i debatter, i inlägg på forum m m. Artikeln kommer att uppdateras, so stay tuned!
    Kommer det läggas till bilder på "flyktingbarn"? Eller länkar till bilder på dem?

Väpnare TrueFaceOfSwe-s avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    123
    Tack
    19
    Tackad: 6 gånger i 4 inlägg
    Väldigt bra artikel och länk, anser jag.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=552786

- Vi ser jo dessverre daglig at mange er eldre enn de hevder. Det er synd at noen skal utnytte et system. Vi har oppdaget noen som er helt oppe i 30-årene. De utnytter et system som rammer andre enslige mindreårige som trenger beskyttelse, sier førsteamanuensis Sigrid I. Kvaal ved det odontologiske fakultet ved Universitetet i Oslo, som har laget rapporten for UDI.

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Citat Ursprungligen postat av Legionär Visa inlägg
    Kommer det läggas till bilder på "flyktingbarn"? Eller länkar till bilder på dem?
    Om någon har tillgång till bra och licensfria bilder så säg bara till så finns det plats och intresse för dom.

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    ...att vissa av dom här ungdomarna faktum är äldre än dom uppger på pappret...
    1.54 in i inslaget.
    http://svtplay.se/v/1948598/mittnytt...m_flyktingbarn

Väpnare hilfes avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    98
    Tack
    3
    Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
    Det är ju respektlöst och åt helvete illa att skaffa barn när de inte kan ta hand om dem. Ska man hjälpa till kan man sterilisera dessa Afrikaner och araber. Det är enkelt att avla av sig och låta ett annat land ta hand om problemen. De ska ta ansvar för sina egna aktioner.

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Ganska intressant kommentar i en artikel på Sr.se. Ärendet som artikeln handlar om är detta:

En 13-årig adopterad flicka från Kronobergs län har skickats tillbaka till sitt gamla hemland Gambia av sina adoptivföräldrar.

Kommentaren jag fastnade för:
    Fokus på flickan!
    Lägg fokus i diskussionen på flickan! Ska inte barn få ha en talan? Ska det verkligen vara okej att få skicka iväg sina barn till andra sidan av jorden med minimal insyn på hur hon mår. Sätt er in i hennes förvirring och rädsla inför vad som sker. hon är svenskmedborgare och har samma rätt att få bo i Sverige som du och jag!

charlotta,2010-06-15 10:37
    (Min fetstil)

charlotta som kommenterar tycker det är illa att man skickar iväg ett barn utan insyn om hur hon mår. Jag undrar om samma charlotta anser att det är lika illa när "Ensamkommande flyktingbarn" skickas iväg till andra sidan jorden med minimal insyn över hur dom mår.

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24042
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 837
    Tackad: 9 944 gånger i 6 118 inlägg
    Ber om ursäkt ifall detta uppmärksammats tidigare. Vem som än står bakom aktionen mot de ensamma skäggbarnen bör hyllas!

Sju ensamkommande flyktingbarn har väckt protester bland boende i Kungsbacka.
    - De säger att de inte vågar släppa ut sina döttrar ifall de blir våldtagna, säger förvaltningschef Staffan Hallström, som själv stött på motståndet och hängts ut på internet av kritiker.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.205...a-flyktingbarn

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Och så var det dags för lite krokodiltårar:
    Evalinda Grensman har svårt att hålla tårarna tillbaka när hon berättar att hon hört en av dem säga att det är bättre att åka hem igen och vara där än att vara här.
    – Det var ett misstag att resa hit, att fly till Sverige för här är ett helvete, citerar Evalinda Grensman en av dem hon pratat med.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3886279
    Evalinda Grensman kanske borde fundera på om det verkligen är "flyktingar" som flyr för sitt liv när dom nu säger att det vore bättre att åka hem igen? Jag håller förvisso med dom - det är bättre om dom åker hem igen.

16. Följande 2 användare säger Tack till QuestionMark för detta inlägg:

axel (2010-07-30), Cubozoa (2010-07-30)

Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Apatiska flyktingbarn!
    Av GB-Jansson i forum Nyheter
    Svar: 78
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 14:53
  2. Ensamkommande skäggbarn hungerstrejkar
    Av Istid i forum Nyheter
    Svar: 7