Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 20
    Nordisk.nu-teamet Nordisk.nus avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    10570
    Tack
    3
    Tackad: 44 gånger i 10 inlägg

Cool Sociala grupper

December till ära lanserar vi nu den funktion som vi för bara några dagar sedan utlovade. Denna tidiga julklapp anländer i form av sociala grupper.

Grupperna erbjuder våra användare enskilda plattformar där personer med liknande intressen och hobbies kan samlas och utvecklas, samt diskutera relaterade ämnen i de tillhörande gruppforumen.

Möjligheten att starta en social grupp är öppen för alla användare vars nivå motsvarar "rekryt" eller högre. Däremot kan alla användare bli medlemmar i existerande grupper, såvida ägaren valt att göra gruppen öppen för alla.

Vi har valt att inledningsvis avvakta med möjligheten att skapa ideologi- eller organisationsanknutna grupper. Däremot utesluter vi inte att detta kan bli möjligt framöver. Om du är intresserad av att skapa och administrera en sådan grupp kan du tills vidare anmäla ditt intresse till någon av våra administratörer, så ska vi försöka ha dig i åtanke om och när reglerna ändras.

I övrigt gäller samma regler i grupperna som i resten av forumet, förutom att det generellt råder större tolerans mot inlägg som annars klassas som "off topic" eller "meningslösa". I slutändan är det emellertid upp till varje gruppägare hur hårt de vill moderera sina grupper.

Så vad väntar du på? Ta en titt och se om du hittar någon grupp som passar dig!

Julhälsningar,
    Nordisk-nu-teamet

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Härligt, äntligen. Mycket bra jobbat! Kommer att bli intressant att se vilka grupper som skapas och allt, har redan skapat några själv som jag hoppas är bra. :D

UrEuropa
    Oregistrerad UrEuropas avatar
    Nu blev jag riktigt glad :)

Belegnovion
    Oregistrerad Belegnovions avatar
    Det här va riktigt kul att få beskåda detta. Hoppas att man kan släppa lite på regleringen med organisationsanknutna grupper i framtiden. I övrigt tycker jag att personerna bakom Nordisk gör ett kanonjobb! Lyfter på hatten helt enkelt.

Riddare Ings avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    816
    Tack
    29
    Tackad: 47 gånger i 18 inlägg
    Jag skapade en grupp för Hedendom i morse och nu är den borttagen. Har inte fått någon som helst förklaring om varför. Inte så uppmuntrande.

Administratör Daniel F.s avatar
    Reg.datum
    2007 Mar
    Rykte
    3548
    Tack
    550
    Tackad: 581 gånger i 217 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Ing Visa inlägg
    Jag skapade en grupp för Hedendom i morse och nu är den borttagen. Har inte fått någon som helst förklaring om varför. Inte så uppmuntrande.
    Jag har nu undersökt saken och det visade sig att en av våra moderatorer tagit bort gruppen. Detta eftersom vi försöker att undvika att ha flera grupper om samma ämne (det finns redan en grupp om hedendom här).

Dock verkar han ha missat att kontakta dig och ge en förklaring, vilket är olyckligt.
    "Still Faye reminds us we should not give in to pessimism. What we are experiencing is not an apocalypse but a metamorphosis of humanity. We might have reached the end of what the Hindu traditions refer to as the Kali Yuga. The age marked by materialism and selfishness. But those who survive the catastrophe and chaos will perhaps build a new and better humanity."

MOTPOL · METAPEDIA · ALTERNATIVE RIGHT · ARKTOS
    · DÉGÉNÉRATION

Riddare Ings avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    816
    Tack
    29
    Tackad: 47 gånger i 18 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Aurvandil Visa inlägg
    Jag har nu undersökt saken och det visade sig att en av våra moderatorer tagit bort gruppen. Detta eftersom vi försöker att undvika att ha flera grupper om samma ämne (det finns redan en grupp om hedendom här).
    Den gruppen är endast inriktad på norrön hedendom, medan den jag skapade var tänkt att vara inriktad på europeisk hedendom, om man som jag är intresserad även av romersk, grekisk och keltisk hedendom, eller paneuropeisk hedendom för den delen.

Administratör Daniel F.s avatar
    Reg.datum
    2007 Mar
    Rykte
    3548
    Tack
    550
    Tackad: 581 gånger i 217 inlägg
    Den gruppen är endast inriktad på norrön hedendom, medan den jag skapade var tänkt att vara inriktad på europeisk hedendom, om man som jag är intresserad även av romersk, grekisk och keltisk hedendom, eller paneuropeisk hedendom för den delen.
    Ok, det förändrar saken. Självklart ska du få ha en sådan grupp. Jag kan inte se annat än att moderatorn som raderade gruppen gjort ett övertramp i det här fallet.

Det är alltså bara att skapa gruppen på nytt, så ska jag se till att den inte blir borttagen igen.
    "Still Faye reminds us we should not give in to pessimism. What we are experiencing is not an apocalypse but a metamorphosis of humanity. We might have reached the end of what the Hindu traditions refer to as the Kali Yuga. The age marked by materialism and selfishness. But those who survive the catastrophe and chaos will perhaps build a new and better humanity."

MOTPOL · METAPEDIA · ALTERNATIVE RIGHT · ARKTOS
    · DÉGÉNÉRATION

Marskalk Nextors avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    875
    Tack
    151
    Tackad: 119 gånger i 67 inlägg
    Antingen har jag inte varit tillräckligt uppmärksam, men kan man se vem som bjudit in en i gruppen?
    Европа - Наш Честь и Верность

Riksmarskalk mike64s avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    4272
    Tack
    190
    Tackad: 129 gånger i 93 inlägg
    Detta var en trevlig julklapp, skall genast se om en grupp jag har i åtanke finns:)
    Bevara Sverige Svenskt.

Jarl Lucavis avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    1613
    Blogginlägg
    6
    Tack
    62
    Tackad: 180 gånger i 99 inlägg
    Mycket bra funktion. Jag har redan gått med i de grupper jag fann intressanta.
    Alltid - Oavsett - För evigt

Jarl blodigs avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    2011
    Tack
    59
    Tackad: 47 gånger i 25 inlägg
    Kul, detta måste genast undersökas. Tackar.
    What you do not know, you can not criticise. Knowledge is power! - blodig

Riddare Oxys avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    651
    Blogginlägg
    2
    Tack
    127
    Tackad: 47 gånger i 29 inlägg
    Går inte att godkänna kommentar till bild i Grupp forumet, står att ingen kommentar har valts även fast man kryssat den lilla rutan och klickar på godkänn.

Incitatus
    Oregistrerad Incitatuss avatar
    En grupp för all indo-europeisk förkristen mytologi och sed vore kul, då skulle man ju kunna diskutera och jämföra alla ariska religioner från Island till Iran, som har ursprung i våra folkvandrande förfäder. :)

Riddare Delambres avatar
    Reg.datum
    2009 Mar
    Rykte
    317
    Tack
    20
    Tackad: 86 gånger i 51 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Oxy Visa inlägg
    Går inte att godkänna kommentar till bild i Grupp forumet, står att ingen kommentar har valts även fast man kryssat den lilla rutan och klickar på godkänn.
    Jag vidarebefordrar detta till IT.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Regler för de sociala grupperna
    Av Delambre i forum Sociala grupper
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 18:22
  2. Etniska grupper i USA
    Av T.REX i forum Nordamerika
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 19:49

Bokmärken