Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 89
    Landsförvisad Ole Nøffs avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    330
    Tack
    1
    Tackad: 4 gånger i 2 inlägg

Kristendommens bidrag i vestlig sivilisasjon

In Hoc Signo Vinces!

I disse dager intensiverer "humanistene" sine angrep på kirkesamfunnene i Norge. Det nærmer seg nok slutten for den kristne æra i europeisk historie, og med det forsvinner de siste gjenlevende dygder.

Pr. i dag er de eneste nordmenn jeg treffer som vet forskjell på rett og galt bekjennende kristne (nei, ikke de "personlige kristne", men de faktiske).

Mange av dem ser med bekymring på avkristningen, men de har ikke forstått hvem som står bak. De har ingen idè om hvilke krefter som virker, men ser ut til å tro at det er en slags "tilfeldighetenes gang". De lar seg imidlertid lett informere.

Jeg står selv i en dissenterkirke og har av og til gleden av å predike til forsamlingen. Jeg ser flammene tennes i tilhørernes øyne når jeg adresserer den tid som nå kommer. "Jeg kommer ikke med fred, sier herren, men med sverd! Vær beredt!"

Jeg bruker å spørre dem; hvordan holder dere dere beredt? Er den tid som kommer kjennetegnet med kjærlighet? Eller skal vi ruste til vern?

Dette er ikke "your average loser", men samfunnsledere og høyt utdannede mennesker som gjennom det kristne perspektiv plutselig får øynene opp for hvilken fiende vi er opp mot og hva slags kamp vi har foran oss.

Dette innlegg er ment til inspirasjon for dem blant dere som deler min tro og reiser samtidig spørsmålet om ikke motstand i denne time like gjerne kan være et spørsmål for kirkesamfunnene våre, som politikere?

"Den Gud som lot jernet vokse, ønsket ingen knekter!"

Landsförvisad andands avatar
    Reg.datum
    2009 Nov
    Rykte
    284
    Blogginlägg
    1
    Tack
    0
    Tackad: 7 gånger i 5 inlägg
    Jeg er ikke kristen og kjenner lite til kirkesamfunnenes indre virke, men som historieinteressert finner jeg det veldig interessant hvordan de nye og tildels radikale falangistiske kreftene i Spania og de noe eldre kristne karlistene forente krefter i kampen mot marxistene under den spanske borgerkrigen. Betydningen av de karlistiske requetés for den nasjonale siden var stor, spesielt i startfasen og det faktum at den republikanske nordsonen dermed ble isolert fra øvrig republikansk område.

Det inntrykket jeg forøvrig sitter igjen med fra det materialet jeg har lest (dessverre alt for lite) er at de kristne requetés var vesentlig mer opptatt av å bekjempe fienden enn av de interne kampene om posisjoner ettersom seieren nærmet seg. Dette til forskjell fra den republikanske siden, hvor det regelrett brøt ut kamper internt mellom kommunistene og anarkistene jo nærmere nederlaget man kom.

Dette er sikkert kjent stoff for mange, så ser gjerne suppleringer/korrigeringer til dette.

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    330
    Tack
    1
    Citat Ursprungligen postat av andand Visa inlägg
    Jeg er ikke kristen og kjenner lite til kirkesamfunnenes indre virke, men som historieinteressert finner jeg det veldig interessant hvordan de nye og tildels radikale falangistiske kreftene i Spania og de noe eldre kristne karlistene forente krefter i kampen mot marxistene under den spanske borgerkrigen. Betydningen av de karlistiske requetés for den nasjonale siden var stor, spesielt i startfasen og det faktum at den republikanske nordsonen dermed ble isolert fra øvrig republikansk område.

Det inntrykket jeg forøvrig sitter igjen med fra det materialet jeg har lest (dessverre alt for lite) er at de kristne requetés var vesentlig mer opptatt av å bekjempe fienden enn av de interne kampene om posisjoner ettersom seieren nærmet seg. Dette til forskjell fra den republikanske siden, hvor det regelrett brøt ut kamper internt mellom kommunistene og anarkistene jo nærmere nederlaget man kom.

Dette er sikkert kjent stoff for mange, så ser gjerne suppleringer/korrigeringer til dette.
    To samtidige paralleller som slår meg; den russiske kirke som leder an i kampen mot både innvandring og "verdensherrene". "Du ser ikke russisk ut" sa en prest der borte til Hans Wilhelm Steinfeldt. Det må være en av de få gangen han har blitt kalt en spade.

Samme sak i Serbia.

I italia, der mine kamerater patruljerer gatene med politimyndighet, er identiteten som driver dem nært knyttet opp mot kirken, men også kirkens historie på en slik måte at om en araber konverterer hjelper det lite. I motsetning til under protestantene.

Riddare Nordlyss avatar
    Reg.datum
    2009 Sep
    Rykte
    417
    Tack
    1
    Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
    En kirke med pedofile prester, woho.
    People betrayed by 'medieval' church
    http://www.irishtimes.com/newspaper/...260297567.html

Riddare Hugin09s avatar
    Reg.datum
    2009 Dec
    Rykte
    504
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Varför skulle vi i norden följa profter klädda i toga och sandaler?
    Abrahamitiska religioner bör hålla sig i sina torra ökenländer de kom ifrån. Här i norr förstör de bara.

Marskalk Hordalands avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    742
    Tack
    0
    Tackad: 7 gånger i 5 inlägg
    Alain de Benoist oppsummerer sitt syn på hvordan Kristendommen har påvirket Vesten, og modernismen spesielt, i The French New Right in the Year 2000.

Om emnet og argumentasjonen er interessant, går de Benoist mer i dybden i boken On Being a Pagan.

This movement (modernism) has old roots. In most respects, it represents a secularization of ideas and perspectives borrowed from Christian metaphysics, which spread into secular life following a rejection of any transcendent dimension. Actually, one finds in Christianity the seeds of the great mutations that gave birth to the secular ideologies of the first post-revolutionary era.

Individualism was already present in the notion of individual salvation and of an intimate and privileged relation between an individual and God that surpasses any relation on earth.

Egalitarianism is rooted in the idea that redemption is equally available to all mankind, since all are endowed with an individual soul whose absolute value is shared by all humanity.

Progressivism is born of the idea that history has an absolute beginning and a necessary end, and that it unfolds globally according to a divine plan.

Finally, universalism is the natural expression of a religion that claims to manifest a revealed truth which, valid for all men, summons them to conversion. Modern political life itself is founded on secularized theological concepts. Reduced to an opinion among others, today Christianity has unwittingly become the victim of the movement it started. In the history of the West, it became the religion of the way out of religion.

Arjuna
    Oregistrerad Arjunas avatar
    Citat Ursprungligen postat av Hugin09 Visa inlägg
    Varför skulle vi i norden följa profter klädda i toga och sandaler?

Toga og sandaler? Mener du romere?
    http://no.wikipedia.org/wiki/Toga

Abrahamitiska religioner bör hålla sig i sina torra ökenländer de kom ifrån. Här i norr förstör de bara.
    Om det bare var så enkelt... Har det noensinne slått deg at kristendommen aldri kom noen vei i ørkenlandene, men det var først i Europa den vokste? Johannesevangeliet er sterkt påvirket av gresk filosofi. Det meste av Kirkens høytider er hentet fra hedensk kult. Kristendommen er i grunnen en hybrid mellom europeisk ånd og "ørkenlandenes".

Et lite tips: begynn med f.eks. denne:
    http://www.amazon.com/Germanization-.../dp/0195104668

Arjuna
    Oregistrerad Arjunas avatar
    Citat Ursprungligen postat av Nordlys Visa inlägg
    En kirke med pedofile prester, woho.
    People betrayed by 'medieval' church
    http://www.irishtimes.com/newspaper/...260297567.html
    Det forteller ikke mer om kristendommen enn hva alle sexovergrep i idretten forteller om idrett. Man kan ikke oppdage høyder i en kultur gjennom avskum som kravler rundt på gulvet av den kulturen.

Våronn
    Oregistrerad Våronns avatar

Våre gresk-ortodokse venner vs. vestlig satanisme (av og til kalt «humanisme»)

Citat Ursprungligen postat av Ole Nøff Visa inlägg
    Det nærmer seg nok slutten for den kristne æra i europeisk historie, og med det forsvinner de siste gjenlevende dygder.
    Ikke alle steder ennå. La oss sammenligne to samfunn med helt forskjellige verdigrunnlag:

Hellas – ekte ortodokse kristne

St. Georg (St. Jørgen)

og Madonna

De ti kristne bud gjelder

1)Du skal ikke ha andre guder enn meg.
    2) Du skal ikke misbruke Guds navn.
    3) Du skal holde hviledagen hellig.
    4) Du skal ære din far og din mor.
    5) Du skal ikke slå i hjel.
    6) Du skal ikke bryte ekteskapet.
    7) Du skal ikke stjele.
    8) Du skal ikke tale usant om din neste.
    9) Du skal ikke begjære din nestes eiendom.
    10) Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.

Og dygdene (Αρετή)

Utmerkelse,Altruisme,Empati, Balanse,Skjønnhet,Omtenksomhet,
    Veldedighet, Avholdenhet, Renhet,Engasjement, Medfølelse,Utholdenhet,Uskyldighet,Rettferdighet, Trofasthet, Godhet, Glede, Håp, Ærlighet, Humør, Idealisme, Uavhengighet, Sensibilitet, Beskjedenhet, Moralitet, Lydighet, Optimisme, Orden, Tålmodighet, Ferdighet, Klokskap, Renhet, Selvdisciplin, Selvrespekt, Selvbeherskelse, Oppriktighet, Spiritualitet, Styrke, Sympati, Måtehold, Takknemlighet, Arbeidsomhet

Et interessant fenomen fra Hellas som lever sitt eget liv siden 5. århundre - Den autonome klosterstaten til det hellige fjellet - Athos. Klosterkompleks med de mest strenge ordensreglene i Hellas. Streng hierarkisk organisering. Dagen består av åtte timer hardt arbeid, åtte timer bønn og åtte timer søvn. Antall telefoner svært begrenset, halvøya kan nåes bare med båt. Fjernsyn, aviser, magasiner og Internet som moderne kilder til moralsk forfall forbudt. Minst likestilt også, adgang strengt forbudt for ikke-ortodokse, barn, kvinner og husdyr av hunkjønn. (Dog Athos fungerte som tilfluktssted for «sivilbefolkningen» noen ganger i sin historie under alvorlige kriser.) Staten Athos er i stor grad selvfinansiert med produkter munkene produser. Munkene ble selvfølgelig kritisert av EU for brudd på Schengen-avtalen, munkene kalte EU-avtalen Satans verk og nekter å tilpasse seg.

(Salmesang løfter sjelen og styrker, selv om språket er uforståelig.)

Og noen av disse som velger et liv i det «sivile» samfunnet - rockgruppe etablert av gresk nasjonalistisk prest som bekjemper NWO

Men la oss så nå fjerne kristendommen.

Og bytte Madonna

Først som gode primater innfører vi jungelens lov.

1)Du skal ikke ha andre guder enn deg selv
    2)Du kan misbruke andre, hvis det tjener dine interesser
    3)Du skal drikke bort den hellige hviledagen
    4)Du skal gjøre det du synes er best for deg selv
    5)Du kan «avbryte» et liv dersom det ikke har sjanser til å forsvare seg. (Og ifølge humanister ikke fortjener menneskelig status)
    6)Du er et dyr som gir fritt utløp for din seksualitet.( Eventuelt kan du gifte deg hos Human-Etisk Forbund og love å respektere hverandres menneskerettigheter. Kjønn spiller ingen rolle.)
    7)Du skal ta det du har lyst på
    8)Du skal bedra til å oppnå dine mål
    9)Du skal begjære andres eiendom
    10) Den mest slu tar ektefelle, arbeidsfolk og posisjon til den ærlige

Dygdene kaster vi bort, disse begrenser oss og krever for mye lærdom. Og så sørger vi for mye ny underholdning.

Vestlig stolthet

Og vestlig levemåte (Ikke la dere lure av hans kors, det er bare et misbrukt symbol her)

Og litt rock til slutt

Som vi ser utfra denne sammenligningen lever vi i en verden full av satanisme (også kalt i sin mildere form «humanisme»). Vår vestlig levemåte har svært lite å gjøre med ekte kristendom. Også den overgrepsskandalen nevnt i tråden her er ingenting annet enn ondskap. Både prestene som misbrukte og ledelsen som feigt prøvde å dekke det til har brutt både flere av De ti bud og viste sin mangel på dygder. Det triste er at disse forfalne individene blir brukt som påskudd til å bli kvitt kristendommen, når disse i virkeligheten har havnet så langt unna kristne prinsipper som mulig og kan føyes til i samme rekke med selverklærte satanister. For å sette ting i et perspektiv - hver femte skolejente i Norge innrømmer at de har blitt misbrukt seksuelt. Disse hadde trolig svært liten kontakt med katolske prester. Kjernen til ondskapen er ikke kristen lære, men mangel på dygder og høyere verdier og stadig mer utbredt egoisme.

Skullkrusher
    Oregistrerad Skullkrushers avatar
    Har jo i løpet av året blitt stor ståhei over prester som er imot homofile. Leste denne nyheten i dag, og denne saken er om presten i min kommune. Begge handler om deres "gamle" syn på homofile.

De prestene som har viet hele livet sitt til å leve etter kristne verdier, får huden full når det ikke passer med de moderne og "bedre" verdiene vi har i dag.

Riddare Hugin09s avatar
    Reg.datum
    2009 Dec
    Rykte
    504
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Arjuna Visa inlägg
    Toga og sandaler? Mener du romere?
    http://no.wikipedia.org/wiki/Toga
    Nej, jag menar Jesus: http://www.valtorta.org/images/carl-...e-children.jpe

Citat Ursprungligen postat av Arjuna Visa inlägg
    Om det bare var så enkelt... Har det noensinne slått deg at kristendommen aldri kom noen vei i ørkenlandene, men det var først i Europa den vokste? Johannesevangeliet er sterkt påvirket av gresk filosofi. Det meste av Kirkens høytider er hentet fra hedensk kult. Kristendommen er i grunnen en hybrid mellom europeisk ånd og "ørkenlandenes".
    Grekisk filosofi passar utmärkt i Grekland, inte här. Sen är ju inte Johannesevangelierna hela kristendomen. Att de dessutom stulit våra gamla högtider och vanställt dem till sina egna gör ju knappast saken bättre. Man kan inte vaa kristen och samtidigt behålla en svensk ryggrad!

Våronn
    Har du møtt ham personlig? :chockad: For meg så er disse klærne på bildet typiske for Romerrike.

Grekisk filosofi passar utmärkt i Grekland, inte här.
    Gresk filosofi/språk er en viktig del av vår kultur og vitenskap. Skal vi fjerne den, så kaster vi ut Pythagoras' lære, Hippokrates, Platon, slutter å bruke pi, omega og mye annet. Så bør vi fjerne landbruket også, da det ikke hører til i Europa i utgangspunktet, men er en kulturell arv fra Den fruktbare halvmåne i Midtøsten. Hele kulturen fra bronsealderen ble utviklet takket være både import av fremmede råvarer og en kulturell utveksling med egeisk kultur (grekerne igjen!). Anbefaler denne boken, Norden var ikke så isolert, som noe forestiller seg det.

Att de dessutom stulit våra gamla högtider och vanställt dem till sina egna gör ju knappast saken bättre. Man kan inte vaa kristen och samtidigt behålla en svensk ryggrad!
    Hva har vi ellers? Kristendommen er i dag den eneste kontinuasjon av de positive og viktige verdier i en fullverdig, utviklet form. Ikke alt som er gammelt var bra heller, det lar seg ikke stikke under en stol. Dette er ikke et enkelt tilfelle, med et av mange funn som tyder på at kannibalistiske praksis er en del av vår kulturelle arv. Krig med sine blodsbrødre (stammekriger innenfor Germania for eksempel) om makt og posisjon var heller ikke noe unntak. Imperialistiske tendenser er ikke noe nytt heller. Er disse en positiv del av arven?

Hva er en svensk ryggrad for deg? For meg består en sterk ryggrad av sterke moralske verdier og dygder. Og da spiller det mindre rolle hvor disse verdiene kommer fra, så lenge verdiene kan løfte vår sivilisasjon til noe høyere, bedre og sterkere. Å bruke det beste for å bygge en bedre fremtid er det eneste riktige i mine øyne.

Moderator fnuggets avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    811
    Tack
    54
    Tackad: 24 gånger i 14 inlägg
    Jeg fatter ikke denne diskusjonen.
    Kristendommen er antirasistisk, multikulturell og egalitær.
    Vi er alle verdens folk sauer under jesus, hyrden som til slutt skal samle oss alle, i en verden-(sregjering)-
    Er vel ikke noe som har gjort så mye skade på oss som kristendommen og dens fremdyrking av martyriet. For ikke å snakke om avlaten, og skylden og skammen som har blitt indusert i oss som et pestvirus. Noe som i dag videreføres i humanismen, med dens forfølgelse av politisk korrekte kjettere. Og med avlat og skyld og skam som pøses på oss.
    ARVESYNDEN skal induseres i alle hvite samfunn. Den kommer fra kristendommen. mmm

Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    330
    Tack
    1
    Citat Ursprungligen postat av Våronn Visa inlägg
    Hva er en svensk ryggrad for deg? For meg består en sterk ryggrad av sterke moralske verdier og dygder. Og da spiller det mindre rolle hvor disse verdiene kommer fra, så lenge verdiene kan løfte vår sivilisasjon til noe høyere, bedre og sterkere. Å bruke det beste for å bygge en bedre fremtid er det eneste riktige i mine øyne.
    Konsekvensen blir vel også at Karl XII manglet svensk ryggrad?

Våronn
    Citat Ursprungligen postat av Ole Nøff Visa inlägg
    Konsekvensen blir vel også at Karl XII manglet svensk ryggrad?
    Karl XII var et begavet barn og lærte seg flytende latin, tysk og fransk og fikk god innsikt i teologi og kristendommen, som var grunnlaget for hele hans oppvekst, argumentasjon, administrasjon, handel og politikk. Spesielt interesserte han seg for matematikk og den militære undervisningen. Han utviklet også gode fysiske egenskaper ved å være med faren på jakt og lange rideturer.
    Høres ut som han hadde en bra ryggrad

Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. EU och deras bidrag
    Av Adoremus i forum Svenskfientlig brottslighet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 05:31
  2. Rekord i ikke-vestlig indvandring
    Av Dansker-Lars i forum Nyheder
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 08:07
  3. Slutter å si «vestlig» og «ikke-vestlig»