Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 55
    LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar

Ständigt denna kebab

En troll-användare skapade en oseriös tråd om kebab, jag tycker fan vi kan ha en seriös tråd om denna maträtt dock, eller vad säger ni?

Vad tycker ni om kebab? Gott/äckligt?
    Jag förstår inte varför vissa idioter till PK-töntar alltid tar upp detta trams kring just kebab: "utan invandrare kan ni inte äta kebab!"

Kebab är gott tycker jag personligen faktiskt, men det känns som om dessa vänsterfjantar argumenterar på dagisnivå när de säger att vi inte skulle kunna äta kebab för att vi är nationalister. Om jag äter kebab en gång, måste det betyda att jag vill se Sverige invaderas av invandrarhorder ifrån Somalia och bli ett islamistiskt land? Galet. Vi kan väl ta del av matkultur som vanligt utan att förespråka massinvandring, eller?

Vi har ju faktiskt pizza i landet, och nudlar, och massa annan mat, men vi har absolut inga horder av folk ifrån Italien eller Asien, eller de länderna annan mat kommer ifrån, som strömmar in okontrollerat och begår våldsdåd på massiv skala o.s.v.

Stefan
    Oregistrerad Stefans avatar
    Jag äter inte kebab, har aldrig ätit kebab och kommer aldrig äta kebab. Jag har ingen åsikt om smaken och den intresserar mig inte :-)

Nej, man behöver inte ta hit vare sig kebaben eller kebabbakaren. Det går absolut att ta in det ena och ha svenska kebabbakare, dock tycker jag inte det är nödvändigt då vi har annan god mat som jag uppskattar mycket mer.

Sissyfist
    Oregistrerad Sissyfists avatar
    Intressant åsikt där, själv har jag inget större emot utländsk mat, men jag tycker det är JÄVLIGT tråkigt att ingen uppskattar vanlig svensk husmanskost, för jag tycker det sker lite väl ofta blad ungdomar att dem endast kan äta pizza eller hamburgare.

Framför allt fisk är något jag skulle vilja ha mycket mer av i Sverige, och vanlig husmanskost, jag upplever inte som det förespråkas lika mycket som utländsk mat.

Det finns lite mer än sill och potatis, haha :D

Marskalk Drosboes avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    1877
    Tack
    1 001
    Tackad: 540 gånger i 395 inlägg

Spontat kött...

Inget för mig, ju mer maten är behandlad, desto mindre näring i den. Läs lite Wearland, så får man bättre mat kultur.

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24026
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 825
    Tackad: 9 928 gånger i 6 109 inlägg
    Ta in recepten, inte kulturberikarna. Mår illa bara av att se dessa mustaschprydda kebabsnittare i varje hörn av Göteborg. Det var mer än tio år sedan jag åt kebab och blev inte imponerad av smaken.

Enya
    Oregistrerad Enyas avatar
    Det kan vara gott ibland, men är inte min favoritmat precis.
    Man behöver inte invandring för att få nya maträtter. men det betyder rätt mycket ändå.
    Utan invandring hade vi inte haft lika mycket pizza, kebab och kinamats-kiosker.
    För liksom hur ofta kommer en svensk på att de ska öppna en restaurang med med etiopisk mat till exempel.

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Citat Ursprungligen postat av Sissyfist Visa inlägg
    Intressant åsikt där, själv har jag inget större emot utländsk mat, men jag tycker det är JÄVLIGT tråkigt att ingen uppskattar vanlig svensk husmanskost, för jag tycker det sker lite väl ofta blad ungdomar att dem endast kan äta pizza eller hamburgare.

Framför allt fisk är något jag skulle vilja ha mycket mer av i Sverige, och vanlig husmanskost, jag upplever inte som det förespråkas lika mycket som utländsk mat.

Det finns lite mer än sill och potatis, haha :D
    Håller med om svensk husmanskost, kanske är den lite (sjukt nog) underskattad av ungdomen? Vad skulle man göra utan köttbullar, potatis och allt? Sill är ju gott det med! :p

Enya
    Oregistrerad Enyas avatar
    Jag gillar svensk mat: Rökt lax är gott, sill och potatis med gräddfilssås, köttbullar med lingon, jordgubbstårta:-) Ja, jag tycker den svenska maten är super och ett hälsosamt alternativ till snabbmat som nästan alla ungdomar överkonsumerar.

Sissyfist
    Citat Ursprungligen postat av Endkampf Visa inlägg
    Håller med om svensk husmanskost, kanske är den lite (sjukt nog) underskattad av ungdomen? Vad skulle man göra utan köttbullar, potatis och allt? Sill är ju gott det med! :p
    Hur är det med dig och fisk egentligen?
    Själv älskar jag fisk ohört mycket, rökt lax är underbart, eller gravad lax.
    Något som jag bokstavligen kan sitta och smaska på framför TV:n. :thumbup:

Bodnia
    Oregistrerad Bodnias avatar
    Citat Ursprungligen postat av Enya Visa inlägg
    Det kan vara gott ibland, men är inte min favoritmat precis.
    Man behöver inte invandring för att få nya maträtter. men det betyder rätt mycket ändå.
    Utan invandring hade vi inte haft lika mycket pizza, kebab och kinamats-kiosker.
    För liksom hur ofta kommer en svensk på att de ska öppna en restaurang med med etiopisk mat till exempel.
    Maten är en totalt oviktig aspekt av det mångkulturella samhället. Vill jag inte att mitt eget folk skall utplånas så får jag helt enkelt lära mig leva utan alltför många kebabhak, pizzerior och Kinarestauranger. Men det mesta av detta kan vi självfallet göra själva utan att importera en massa rasfrämlingar.

Jocke K
    Oregistrerad Jocke Ks avatar
    Den enda matförgiftning jag råkat ut för är just Kebab...
    Så någon större konsument av Kebab kan jag inte påstå att jag är. Även om det faktiskt är rätt gott :)

Skullkrusher
    Oregistrerad Skullkrushers avatar
    Syns Kebab er godt, men det hadde ikke blitt et stort savn om det hadde blitt borte. Spiser det kanskje 2 eller 3 ganger i året.

Men om valget hadde stått mellom lapskaus med flatbrød og kebab, så hadde det blitt lapskaus :)

Administratör Daniel F.s avatar
    Reg.datum
    2007 Mar
    Rykte
    3548
    Tack
    550
    Tackad: 581 gånger i 217 inlägg
    Personligen brukar jag så långt det är möjligt undvika att äta kebab eller pizza eftersom man vet hur de regelmässigt slarvar med hygien och råvaror på sådana ställen.

Däremot fick jag häromdagen höra från en trovärdig källa -- en person som tidigare arbetat på gatukök -- att kebabköttet vanligtvis inte består av vanlig nötfärs utan av kött som skrapats loss från insidan av nötdjurens kranier.

Finns det någon här som kan bekräfta eller dementera detta?
    "Still Faye reminds us we should not give in to pessimism. What we are experiencing is not an apocalypse but a metamorphosis of humanity. We might have reached the end of what the Hindu traditions refer to as the Kali Yuga. The age marked by materialism and selfishness. But those who survive the catastrophe and chaos will perhaps build a new and better humanity."

MOTPOL · METAPEDIA · ALTERNATIVE RIGHT · ARKTOS
    · DÉGÉNÉRATION

Sissyfist
    Citat Ursprungligen postat av Aurvandil Visa inlägg
    Personligen brukar jag så långt det är möjligt undvika att äta kebab eller pizza eftersom man vet hur de regelmässigt slarvar med hygien och råvaror på sådana ställen.

Däremot fick jag häromdagen höra från en trovärdig källa -- en person som tidigare arbetat på gatukök -- att kebabköttet vanligtvis inte består av vanlig nötfärs utan av kött som skrapats loss från insidan av nötdjurens kranier.

Vad jag vet så kan ej gluten allergiker äta kebab kött, just för det bara är en rad av olika slaggprodukter som ingen vill ha, och allt binds ihop med mjöl, potatismjöl, bindningsmedel osv. så det är INTE omöjligt att det skulle involvera insidan av kranium också.

Marskalk NordicThunders avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    978
    Tack
    29
    Tackad: 10 gånger i 4 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Aurvandil Visa inlägg

Har hört det där med någon gång, skulle vilja ha det bekräftat.

Kanske en felpost nu men;
    Är inte Potatis invandrad?:evilgrin:
    Efter regn kommer solsken. Nu börjar vi återigen komma på rätt väg med debuten!

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 00:29
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 08:06
  3. Fire års fengsel i kebab-saken
    Av Huginn i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 12:04
  4. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 23:56