Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 63
    jmk
    Oregistrerad jmks avatar

Hur kan man göra Sverige mindre attraktivt för invandrare?

Jag tänkte att en seriös debatt om ämnet kunde vara på plats. 32000 Irakier på väg till Europa under 2007 varav 16000 till Sverige (varav merparten lär hamna i Malmö). Drivor med folk från övriga världen lär som vanligt också komma. "Våra" folkvalda lär ju inte göra något speciellt för att hindra dem.

Strypta socialbidrag?
    Statiskt barnbidrag som inte ökar per barn?

Vad tycker NI?

(beklagar men jag missade ett "r" i rubriken)

KalleDussin
    Oregistrerad KalleDussins avatar
    Citat Ursprungligen postat av jmk Visa inlägg
    Jag tänkte att en seriös debatt om ämnet kunde vara på plats. 32000 Irakier på väg till Europa under 2007 varav 16000 till Sverige (varav merparten lär hamna i Malmö). Drivor med folk från övriga världen lär som vanligt också komma. "Våra" folkvalda lär ju inte göra något speciellt för att hindra dem.

Strypta socialbidrag?

Vad tycker NI?

(beklagar men jag missade ett "d" i rubriken)
    Jag har svårt att tro att sänkta socialbidrag skulle minska flyktingströmmarna till Sverige. Nu, med nya regeringen lär väl bidragen sänkas, men har det varit några indikationer på att flyktingstömmarna till Sverige minskar för det? Enligt mig är det enda sättet att minska invandringen att stoppa kulturberikarna redan vid Sveriges gräns, eller om möjligt ännu tidigare.

Druznil
    Oregistrerad Druznils avatar
    Citat Ursprungligen postat av jmk Visa inlägg

Strypta socialbidrag?

Vad tycker NI?

(beklagar men jag missade ett "r" i rubriken)
    Hmm... Några saker:

-Försvåra asylsökandet
    -Stoppa alla typer av bidrag till personer utan permanent uppehållstillstånd (PUT)

Ähh enkelt ställa högre krav, ge mindre pengar och vara hårdare. Det är inte speciellt svårt...

Schtekaren
    Oregistrerad Schtekarens avatar
    Jag tror det bästa sättet skulle vara att intensifiera invandringen, det skulle den nationella rörelsen dessutom tjäna på.

(Notera ingen ironi alls här, ni som inte förstår hur jag menar snälla skriv inget dumt, bara fråga isåfall)

Druznil
    Jupp förklara med andra ord!

Väpnare Fatherlands avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    144
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Sverige är attraktivt likt en stor chokladtårta som ALLA vill ta del av, tråkigt men sant...:ilsken:

KalleDussin
    Oregistrerad KalleDussins avatar
    Citat Ursprungligen postat av Tokigee_Tor Visa inlägg
    Jag tror det bästa sättet skulle vara att intensifiera invandringen, det skulle den nationella rörelsen dessutom tjäna på.

(Notera ingen ironi alls här, ni som inte förstår hur jag menar snälla skriv inget dumt, bara fråga isåfall)
    Jag har tänkt samma tanke, dock vill jag definitivt inte intensifiera invandringen. Flera svenskfientliga dåd av invandrare är jag dock ganska säker på skulle värva medlemmar till den nationella rörelsen. Men å andra sidan vill jag ju givetvis inte ha svenskfientliga dåd, eller dåd över huvudtaget där svenskar blir drabbade så ja, det är lite kontraproduktivt. Väldigt fel sätt att gå för att få fler medlemmar, även fast det säkerligen skulle vara ett effektivt sätt att få in nya medlemmar till nationella organisationer.

Schtekaren
    Citat Ursprungligen postat av KalleDussin Visa inlägg
    Jag har tänkt samma tanke, dock vill jag definitivt inte intensifiera invandringen. Flera svenskfientliga dåd av invandrare är jag dock ganska säker på skulle värva medlemmar till den nationella rörelsen. Men å andra sidan vill jag ju givetvis inte ha svenskfientliga dåd, eller dåd över huvudtaget där svenskar blir drabbade så ja, det är lite kontraproduktivt. Väldigt fel sätt att gå för att få fler medlemmar, även fast det säkerligen skulle vara ett effektivt sätt att få in nya medlemmar till nationella organisationer.
    Eureka, en person som förstod mitt resonemang. Desto mer svenskfientliga dåd, desto mer svensson får blodad tand desto mer attraktiv kommer nationalismen att te sig. Det låter väldigt suspekt, men tänk er utan mångkulturen hade Sverige vart dömt till ett anti-nationalistisk kapitalistiskt styre i all evighet. Det är något som inte nationalister generellt sätt tänker på, men det är ett faktum vi inte kommer ifrån. Tyvärr så kommer nog inte folk vakna utav att vi delar ut flygblad om hur bra vi är, såvida inte främlingarnas aktioner gör dem mottagliga för propaganda. Paradoxalt att systemets egen skapelse fäller det innefrån.

Druznil
    Eureka, en person som förstod mitt resonemang. Desto mer svenskfientliga dåd, desto mer svensson får blodad tand desto mer attraktiv kommer nationalismen att te sig. Det låter väldigt suspekt, men tänk er utan mångkulturen hade Sverige vart dömt till ett anti-nationalistisk kapitalistiskt styre i all evighet. Det är något som inte nationalister generellt sätt tänker på, men det är ett faktum vi inte kommer ifrån. Tyvärr så kommer nog inte folk vakna utav att vi delar ut flygblad om hur bra vi är, såvida inte främlingarnas aktioner gör dem mottagliga för propaganda. Paradoxalt att systemets egen skapelse fäller det innefrån.
    Jag förstår hur du menar nu, men jag tycker inte det är värt det. Det är viktigare att svenskarna har det bra än att de nationella partierna har många röster. Tror ju förvisso inte på det demokratiska systemet, men i alla fall...

pheron
    Oregistrerad pherons avatar
    Jag förstod också resonemanget och visst är det lockande att tänka så, men om vägen till seger är att mer svenskt blod skall offras kan det inte vara den riktiga vägen. Hur förklarar man det för alla söner och döttrar som blir rånade och våldtagna - "ja sorry, men det var för en god sak". Det är en enkel och lat lösning, jag tycker inte att en droppe svenskt blod skall spillas i onödan - övertygad om att det finns en bättre lösning.

Odalbonde Fenrisulvs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av KalleDussin Visa inlägg
    Jag har svårt att tro att sänkta socialbidrag skulle minska flyktingströmmarna till Sverige. Nu, med nya regeringen lär väl bidragen sänkas, men har det varit några indikationer på att flyktingstömmarna till Sverige minskar för det? Enligt mig är det enda sättet att minska invandringen att stoppa kulturberikarna redan vid Sveriges gräns, eller om möjligt ännu tidigare.
    Vilka indikationer menar du pekar på att den nya regeringen har för avsikt att minska bidragsfloran för snyltgästerna? Personligen har jag inte sett några sådana tendenser alls, däremot pekar ju en del saker på att vi kan komma att få uppleva ytterligare en flodvåg av "flyktingar" likt den som initierades under förra borgerliga regimen 1991-1994. Bara under åren 1992-1993 mottog vi 121.599 asylsökande. Vi har hittills aldrig sett så många beviljade uppehållstillstånd som under åren 1991-1994, och vi verkar vara på väg mot liknande siffror nu. Är inte det tydliga tecken på att skräckkabinettet med Alfons Åberg i spetsen inte har några som helst avsikter att försämra för dom som redan ljugit sig in eller försvåra ytterligare snyltgäst-tillströmning till Sverige?

Schtekaren
    Citat Ursprungligen postat av Druznil Visa inlägg
    Jag förstår hur du menar nu, men jag tycker inte det är värt det. Det är viktigare att svenskarna har det bra än att de nationella partierna har många röster. Tror ju förvisso inte på det demokratiska systemet, men i alla fall...
    Nej nej nej! Mitt resonemang ignorerar fullständigt det demokratiska systemets vara eller icke vara. Det bygger på att svensken är för dum att kunna lyssna på rationella argument såvida inte svensken själv upplevt det. Detta beror uteslutande på att folk grundar sina åsikter på känslor underbyggda med kvasilogik(ex. "Allas lika värde", "alla är inte sådana") och någon äkta logisk förankring, inte heller tänker de bortom nästippen.
    Med detta i baktanke är det sorgligt men sant att vi måste intensifiera lidandet för att folket skall kunna "vakna". Det låter naturligtvis helt barbariskt och sjukt, men notera detta: Såsom det ser ut idag så smyger sig mångkulturen på allt mer, det blir en succesiv dekonstruering utav motståndet då fler och fler tröttnar på det ser det som meningslöst etc.
    Om vi stället hade haft kraftig invandring som var mer kännbar skulle detta kanske inte göra oss gott rent direkt, men indirekt skulle det vara fullständigt nödvändigt för oss att nå till segern.

Den som vet en annan lösning, mindre blodig och bättre är välkommen att presentera den, dock ska den vara realistisk.

Odalbonde Farstas avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    13
    Tack
    0
    Alltså att göra Sverige "mindre attraktivt för invandrare" är nog väldigt svårt om man ser det ur våran civiliserade levnadsstandard och välfärd som vi är uppvuxna med och tar för givet. Dem som kommer hit kommer ju från jordkojor, öken och fan och hans moster. För dem är ju Sverige ett paradis; bostadsbidrag, socialbidrag och alla möjliga garantier. Visserligen så är ju en del av dem som kommer hit mer förmögna med tanke på kostnaden och så men det enda som jag ser det, skulle göra det mindre attraktivt är väll att ta till våld och dra in deras rättigheter och såna åtgärder. Sänka deras bidrag med 80%, minsta lilla brott så rykter hela familjen och jobbar man inte skickas man ut.
    Det andra alternativet är att göra som Lasermannen, skjuta dem och på så sätt få dem att fly av räddsla.

Här följer ett lite mindre aggresivt exempel men ack så trevligt att läsa, all heder åt denna man:
    http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15231395.asp

Odalbonde bananers avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    9
    Tack
    0
    skön snubbe den där busschaffisen.

vad jag anser borde vara det bästa sättet att bli av med invandrare och minska flyktingströmen är väl att göra livet så svårt som möjligt för de som redan finns här.
    på så sätt så är det ju inte lika attraktivt att bjuda in hela släkten hit, för man vill ju inte att de också ska känna sig hotade.
    sedan tycker jag att man ska ha nolltollerans på alla invandrare som kommer hit och om de så mycket som går över gatan på fel ställe så skall de skickas hem

anvihl
    Oregistrerad anvihls avatar
    Fängelsestraff på anbud vore fint... om t ex en iranier får 12 år här kostar det x kr.

Man ringer då Teheran och förklarar situationen: "Tjänare, vi har en kille här som ska sitta 12 år....vad tar ni för det?" Det är med all säkerhet billigare - och så gör man upp affären.

Killen sitter 12 år i Iran - det blir billigare och dessutom sprider sej the good news bland landsmännen. Mindre kul att sitta i fäderneslandet där inte fjärrkontrollen omedelbart byts ut.

Säkert kan man komma på rutiner för betalning, bevis för att brottslingen fortfarande finns kvar, etc. Troligen kommer han att dö rätt raskt efter ankomsten vilket ju inte direkt är Sveriges problem....? Ryktet om Sveriges fängelsekoncept hade nog fått en o annan att dra öronen åt sej.

Alla i sitt eget land, eller hur - nationalistiskt, billigt och bra tycker jag. Skulle nu mot all förmodan iraniern inte villa sitta i Iran finns ju andra kulturer att välja på.... Thailand, Albanien, etc - även det billigt o bra för svenska staten.

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Göra en torrent?
    Av sidda777 i forum Fildelning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 01:09
  2. Norge vs Sverige
    Av Maggan i forum Nationalism
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 23:30
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 20:00