Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19
    Rekryt XDarklyEroticXs avatar
    Reg.datum
    2009 May
    Rykte
    48
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Question Konstiga storlekar på bomberjackor, någon som vet?

Är det nån som vet varför storleken på bomberjackor varierar så satans mycket?

En av mina kompisar har en bomberjacka som är Meduim
    en av mina kompisar har en bomberjacka som är Large
    en av mina kompisar har en bomberjacka som är XX-Large

Men alla är lika stora?! :chock:

Själv beställde jag en Bomberjacka där det står Zodiac Racing där bak, Men jag visste ju inte vilken storlek som skulle passa så jag gissade på en meduim. Hopppas den passar!:chockad:
    Jag älskar whiskey, det är därför jag aldrig dricker det!

Odalbonde t0miis avatar
    Reg.datum
    2009 Apr
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Det är konstiga storlekar, köpte en Lonsdale igår i XL. I vanliga fall så har jag medium i storlek på jackor.. så ta större än vad du har, det bästa är att prova innan. :)

Rekryt XDarklyEroticXs avatar
    Reg.datum
    2009 May
    Rykte
    48
    Tack
    0
    Men affären ligger hur jävla långt som helst ifrån mig :P...och den jackan går bara att köpa där :P
    Jag älskar whiskey, det är därför jag aldrig dricker det!

H.Tyler
    Oregistrerad H.Tylers avatar
    Mäktigt med bryderier om storlekar på bomberjackor 2009.

Förutsätter att trådskaparen har stort sinne för humor :D

Riksmarskalk mike64s avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    4272
    Tack
    190
    Tackad: 129 gånger i 93 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av XDarklyEroticX Visa inlägg
    Men affären ligger hur jävla långt som helst ifrån mig :P...och den jackan går bara att köpa där :P
    Om den passar så spelar det ju ingen roll vad det står för storlek i den:)
    Bevara Sverige Svenskt.

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Håller med andra här. Varför inte satsa på en stilig vanlig jacka istället? Onödigt att klä upp sig för att sticka ut så mycket som möjligt.

Jarl Tors Vredes avatar
    Reg.datum
    2009 Apr
    Rykte
    1986
    Tack
    47
    Tackad: 117 gånger i 82 inlägg
    Jag tycker storlekarna varierar på märket. Men om du har M så kan mycketväl en S passa dig ochså. Endkampf, Jag håller med dig. Varför ska man klä ut sig för att sticka ut? Själv har jag valt en M90 jacka, en exakt likadan som man har i lumpen på grund av jag har behov av fickor och jag tycker det är snyggt. Jag tycker inte den sticker ut men andra gör, Men kläder är nog mest personlig stil.
    Sverige Sverige fosterland<3

Marskalk NordicThunders avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    978
    Tack
    29
    Tackad: 10 gånger i 4 inlägg
    Skicka ett mail och be dem skicka måtten, det gör jag ALLTID om det inte finns på websidan. Sen är det ganska logiskt att det skiljer sig i storlekarna. dom som skapar kläderna väljer vilken storlek som är vilken, för alla bomberjackor är inte av samma märke.

Sen finns det ruskit snygga jackor från detta decenniet likaså, kolla på dessa först är en rekomendation..
    Efter regn kommer solsken. Nu börjar vi återigen komma på rätt väg med debuten!

Odalbonde C18BDTZs avatar
    Reg.datum
    2010 Dec
    Rykte
    16
    Tack
    0
    Tackad: 5 gånger i 3 inlägg
    Heil kamrater, jag har en bomberjacka som är storlek XL vanligtvis så har jag storlek Large men jag råder er att köpa en storlek större det är bättre.

Marskalk Gränsfalls avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    1376
    Tack
    818
    Tackad: 250 gånger i 127 inlägg
    Använder folk fortfarande bomberjackor?

Stefan
    Oregistrerad Stefans avatar
    Citat Ursprungligen postat av Landsknekt Visa inlägg
    Använder folk fortfarande bomberjackor?
    Ja, kvarlevor från längesen eller helt enkelt små bondlurkar bredvid någon traktor. Ute i småorter är det nog ingen jätteovanlig syn, skulle inte förvåna mig om dom kallar sig "patriot" också. Kan se typen av person framför mig, tror väl dom är supertuffa. Tragiskt är bara förnamnet.

12. Följande 2 användare säger Tack till Stefan för detta inlägg:

Gränsfall (2011-01-12)

Marskalk Gränsfalls avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    1376
    Tack
    818
    Tackad: 250 gånger i 127 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Visa inlägg
    Ja, kvarlevor från längesen eller helt enkelt små bondlurkar bredvid någon traktor. Ute i småorter är det nog ingen jätteovanlig syn, skulle inte förvåna mig om dom kallar sig "patriot" också. Kan se typen av person framför mig, tror väl dom är supertuffa. Tragiskt är bara förnamnet.
    Stackare. Vi får hoppas att denna skräpkultur verkligen försvinner under detta årtiondet. Trodde allvarligt talat att den försvann med förra årtiondet.

Stefan
    Oregistrerad Stefans avatar
    Citat Ursprungligen postat av Landsknekt Visa inlägg
    Stackare. Vi får hoppas att denna skräpkultur verkligen försvinner under detta årtiondet.
    Det tror jag inte. I större städer är det ett utdött fenomen, men i småorterna räcker det med att kolla på lite filmer på youtube från olika hålor så ser man hur det står till Inte nödvändigtvis folk med just "nationella" åsikter, men dom är säkerligen ett vanligt inslag. En del orter är värre än andra kan man väl lägga till... och nej, det finns inget charmigt med den typen av livsstil oavsett åsikter osv

Intressena är heller inte svåra att lista ut. Bilar, snus.. Ja.. Ses väl lättast vid byns korvkiosk eller någon lämplig busshållplats
    Senast redigerad av Stefan den 2011-01-12 klockan 17:14.

Moderatorchef Tetris Champion Hartlepools avatar
    Reg.datum
    2010 Apr
    Rykte
    5158
    Tack
    1 429
    Tackad: 2 419 gånger i 997 inlägg
    Vad ar det for trakig attityd? Om folk vill anvanda bomberjackor, da ska dom val fa anvanda bomberjackor?

I samband med nationella tillstallningar sa bor det vara strikt forbjudet, men i ovrigt sa finner jag det helt okej. Undertecknad har sin svarta bomber pa Norra Sta med jamna mellanrum och ar da, sjalvklart, stiligast pa hela laktaren.

Dock sa har aven jag funderat over storlekarna pa jackorna. Ar det nagon som har ett svar?
    Raseri är hela mitt liv.

"Thus the Fascist accepts and loves life, he knows nothing of suicide and despises it; he looks on life as duty, ascent, conquest: life which must be noble and full: lived for oneself, but above all for those others near and far away, present and future."

16. Följande 3 användare säger Tack till Hartlepool för detta inlägg:

Bull (2011-01-12), Hakenkreutz (2011-01-12), JohannaBerlin (2011-01-13)

Riddare Hakenkreutzs avatar
    Reg.datum
    2010 Jan
    Rykte
    308
    Tack
    377
    Tackad: 96 gånger i 66 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Hartlepool Visa inlägg
    Vad ar det for trakig attityd? Om folk vill anvanda bomberjackor, da ska dom val fa anvanda bomberjackor?

I samband med nationella tillstallningar sa bor det vara strikt forbjudet, men i ovrigt sa finner jag det helt okej. Undertecknad har sin svarta bomber pa Norra Sta med jamna mellanrum och ar da, sjalvklart, stiligast pa hela laktaren.

Dock sa har aven jag funderat over storlekarna pa jackorna. Ar det nagon som har ett svar?
    Håller med. Jag tycker inte att Bomberjackor är särskilt fula, men dom passar helt enkelt inte in i den nationella rörelsen. Ger lite för mycket skinnskalle-associationer.
    “You can judge a man's true character by the way he treats his fellow animals.” ― Paul McCartney

http://www.ettklickforskogen.se/ www.nationell.nu http://www.meat.org/

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Konstiga upplevelser
    Av Verdandi i forum Urban Exploration
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 01:24
  2. Thor Steinar, storlekar?
    Av Blodets_röst i forum Kläder
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 12:25
  3. Konstiga frågor.