Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 35 av 35
    Moderatorchef Tetris Champion Hartlepools avatar
    Reg.datum
    2010 Apr
    Rykte
    5163
    Tack
    1 430
    Tackad: 2 419 gånger i 997 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Keyser Söze Visa inlägg
    I Ålsten finns kvarteret Hundturken. Efter en skökning på ordet fick jag fram detta på Wikipedia:
    Jag tycker själv att Keyzers lilla felstavning på ordet "sökning" var det absolut roligaste i den här tråden, haha.
    Raseri är hela mitt liv.

"Thus the Fascist accepts and loves life, he knows nothing of suicide and despises it; he looks on life as duty, ascent, conquest: life which must be noble and full: lived for oneself, but above all for those others near and far away, present and future."

2. Följande 2 användare säger Tack till Hartlepool för detta inlägg:

Keyser Söze (2012-02-02), Lestat de Lioncourt (2012-02-01)

Bärsärk Lestat de Lioncourts avatar
    Reg.datum
    2011 Mar
    Rykte
    1124
    Tack
    330
    Tackad: 200 gånger i 102 inlägg
    Hartlepool: Ja, den felskrivningen var riktigt vass. Haha.

Personligen så är jag väldigt förtjust i Hobo Station, Mississippi. Boring i Oregon och Poor Town i North Carolina är också kul namn. Mina favoriter är dock Hooker i Oklahoma, New Erection i Virginia och Dickshooter i Idaho. Undertecknad har besökt flera av dessa ställen - enbart på grund av deras namn - och fnissade väldigt mycket när de lokala syltorna besöktes.

Vid nästa rundresa i staterna så planerar vi fler besök i orter med roliga namn. Man måste ju få skratta lite också.

Edit: Detta hade inget med svenska ortsnamn att göra, så jag ber trådskaparen om ursäkt för att jag klev lite från trådens ursprungsämne.

4. Följande användare säger Tack till Lestat de Lioncourt för detta inlägg:

Nordmarken
    Oregistrerad Nordmarkens avatar
    Citat Ursprungligen postat av Lestat de Lioncourt Visa inlägg
    Hartlepool: Ja, den felskrivningen var riktigt vass. Haha.

Personligen så är jag väldigt förtjust i Hobo Station, Mississippi. Boring i Oregon och Poor Town i North Carolina är också kul namn. Mina favoriter är dock Hooker o Oklahoma, New Erection i Virginia och Dickshooter i Idaho. Undertecknad har besökt flera av dessa ställen - enbart på grund av deras namn - och fnissade väldigt mycket när de lokala syltorna besöktes.

Vid nästa rundresa i staterna så planerar vi fler besök i orter med roliga namn. Man måste ju få skratta lite också.

Edit: Detta hade inget med svenska ortsnamn att göra, så jag ber trådskaparen om ursäkt för att jag klev lite från trådens ursprungsämne.
    Jag tycker nog inte att det gör så värst mycket om man tar upp roliga orts- och platsnamn även utanför Sverige, omväxling förnöjer som bekant!

Jag hittade en sida med roliga utländska ortsnamn:
    http://simon.hellbe.se/annat.php?p=105

Exempel:
    Why (Arizona, USA)
    Fart (Virginia, USA)
    Beer Bottle Crossing (Idaho, USA)
    Hell (Michigan, USA)
    Poopoo (Hawaii, USA)

Bärsärk marcandrews avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    378
    Tack
    103
    Tackad: 79 gånger i 51 inlägg
    Bada utanför Torsby tycker jag är ganska så kul, sen så är Fyllinge i Halland ganska så komiskt.

Men de roligaste ortsnamnet jag har hört är Fucking i Tyskland och
    Dead Nigger Creek i Texas. Tror även att det fanns någon kulle i Texas som förr hette Niggerhead Mountain för träden på kullen såg ut som ett afrokrull.

7. Följande användare säger Tack till marcandrew för detta inlägg:

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24044
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 843
    Tackad: 9 946 gånger i 6 119 inlägg
    Negerbyn i Sölvesborg lät ju roligt, men nu ändrar området namn i sann pk-anda.

I drygt 40 år har området i Mjällby kallats för “Negerbyn”, som även har en egen Facebooksida. Men nu är den långa eran över. Snart är det dop och då kommer Negerbyn att döpas om till Slottsstaden, som är ett invandrarghetto i Mjällby. Även Kungsbacka kommun har ett område som kallats “Negerbyn” sen 1930-talet. Området beboddes av underklassen med stora barnskaror, och området fick dåligt rykte.
    Bostadsbolaget Sölvesborgshem i Mjällby, som förvaltar området, har nu bestämt att området i stället för “Negerbyn” ska kallas för det flottare namnet “Slottsstaden”, trots att området är ett ghetto av invandrare.

http://swedenconfidential.wordpress....gerby-ar-kvar/

"Persiska Viken" kallas fortfarande ett område i Mölnlycke som byggdes i början på 70-talet. Gissa varför!

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 19:26
  2. Sveriges "försvar".
    Av Munineye i forum Nyheter
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 20:05
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 06:24
  4. "Mässa" för Sveriges hemlösa
    Av Adoremus i forum Kristendom