Ja... Vi ju i alla fall säga att det inte är skadligt att dricka vatten, men det lär inte hjälpa speciellt mot hjärtklappning. Jag tror inte för ett ögonblick att vattnet har ett minne av vilka ämnen det varit i kontakt med som homeopaterna tror, jag tror inte heller att sådant som ger liknande symptom (ex adrenalin) skulle vara nyttigt OM det nu var så att det fanns ett minne i vatten. Nej magi får man gärna ägna sig åt, men att behandla biologiska varelser med det är lite väl...
Jag får hjärtklappningar ibland på grund av att jag har lågt blodtryck. Varje gång jag har varit på sjukhuset har det alltid visat sig att jag har varit frisk som en nötkärna även när jag faktiskt har mått dåligt.![]()
Nu har ju någon bumpat en gammal tråd och trådsakaparen har inte varit inloggad sen 2009-09-26!
MEn det är många symptom som kan ge hjärtklappning.
Högt/lågt blodtryck, lågt HB-värde, stress, ångest,
vissa mediciner, eller kan det vara medfött.
Det viktiga är att det utreds noga!
Högt blodtryck kan leda till stroke och andra kärlsjukdomar.
Är det lågt HB-värde så är det bara in med ett par enheter blod och sen lite tillskott av järn.
Absolut!
"Hjärtklappning" kan givetvis också vara symptom på en mängd ofarliga såväl som farliga tillstånd eller sjukdomar, så av ren självbevarelsedrift bör och ska man vid minsta tveksamhet följa det ovan markerade rådet!
I annat fall kan det vara spännande att följa diverse diagnoser och förslag till olika behandlingsalternativ på ett diskussionsforum, rent hypotetiskt om inte annat!:thumbup:
För egen del tycker jag att AB:s poetiskt "faktabaserade" och för mig oväntade slutsatser hör till de roligare! :)
Mvh:/Håkan
Bokmärken