Gaisbrassar togs
för knarkkurirer.
De båda brassarna Casanova och da Silva Araujo som provspelar för Gais greps på tysk flygplats.
gp.se
Hahaha!! Kan Gais och sveriges förfall göras tydligare!
Gaisbrassar togs
för knarkkurirer.
De båda brassarna Casanova och da Silva Araujo som provspelar för Gais greps på tysk flygplats.
gp.se
Hahaha!! Kan Gais och sveriges förfall göras tydligare!
Det går dessutom att läsa artikeln:
"Efter fyra timmar släpptes de båda spelarna eftersom det inte fanns några misstankar mot dem, men flyget till Landvetter och Göteborg missade de."
Det är synd att man i dagens läge inte kan förlita sig till egna produkter utan måste hämta spelare i avlägsna länder, ett fenomen som dock drabbat alla allsvenska fotbollslag!
Varför ser du det som någonting positivt att svensk fotboll inte blivit politiserad? Jag skulle gärna ha sett detta av två skäl. För det första så blir det lättare att rekrytera folk till den politiska kampen om man kan göra så genom klackarna. En person som tycker ungefär som vi men inte riktigt vågar stå för det inför alla kan ju alltid gömma sig bakom ”jag håller bara på laget, ingenting annat”, vid behov att vara PK.
För det andra så skulle det bli en skönare stämning på arenorna om klackarna inte bara hatar varandra pga. klubbarnas rivalitet utan dessutom därför att man tycker helt olika när det gäller politik. Då skulle dessutom hatet vara befogat.
Måste för övrigt säga att jag stödjer AIK:arnas attack på GAIS-klacken inne på gamla Ullevi nu när jag vet att det finns en massa vänsterfolk inom denna :)
Relativism är den odugliges/underlägsnes sätt att vända en förlust till ett oavgjort resultat. "Negrer är inte mindre intelligenta än vita, de är intelligenta på ett annat sätt!"
Ja, främlingar finns det gott om i den svenska fotbollsallsvenskan. "Mitt" lag Kalmar FF är ju vida känt för att ta hit brassar.
Vad gäller supporters så får jag faktiskt ge "röda bröder" en eloge för jag har inte träffat på många antirasister där, även om det är en av allsvenskans mindre supporterklubb. Jag vet själv att folk uttryckt sig radikalt under matcherna (segerhälsningar och slagord) och det har inte resulterat i något nämnvärt. Tyvärr så finns det bland spelarna i Kalmar FF några nyttiga idioter, däribland sossen och lagkaptenen Henrik Rydström. En riktig diva som jag tyvärr själv haft "nöjet" att dela gymnasieåren med.
Detta sköna land, som vi soldater lärde känna, kanske bättre än de flesta, har svenskarna ärvt av sina förfäder – icke erövrat från andra ... Må vi dela med oss utan snålhet av arbetets frukter, så länge vi har råd! Men ingen rättvisa i världen kan bjuda oss att frivilligt överlämna detta vårt hem på jorden åt främmande, sig ansvarslöst och ohejdat förökande sydländska eller asiatiska folkslag! - S O L
Henrik Rydströms politiskt korrekta blogginlägg kommenterade jag i ett av mina gamla blogginlägg här på nordisk (tyvärr raderades de), pinsam pk-dynga i den "mångkulturella" fotbollens tjänst. Sen får vi ju inte glömma kff:s trotjänare "Kasse-Lasse" Johansson socialdemonokratisk kommunpolitiker i Kalmar. (Kasse-Lasse var det öknamn han fick av GAIS-klacken efter sitt misslyckade år i Göteborg 2000).
Bokmärken