Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 145
    Väpnare Anguss avatar
    Reg.datum
    2008 Sep
    Rykte
    409
    Tack
    2
    Tackad: 6 gånger i 3 inlägg

Turner Diaries på svenska

Det finns flera trådar som handlar om The Turner Diaries. Intresset verkar onekligen finnas för denna moderna klassiker. Därför kan det säkert intressera många här på nordisk att boken nu är på väg att ges ut på svenska.

www.logik.se finns mer information. Man kan nu förköpa boken och få den hemskickad utan extra portokostnader och få den före den släpps till handeln.

Info från sidan:

Turners dagböcker är en okonventionell framtidsroman där handlingen inte utspelas i en redan förändrad struktur utan istället beskriver inledningen av en väpnad revolution ämnad att förändra samhället. Läsaren får under en period av cirka två år följa protagonisten Earl Turners upplevelser från revolutionens början. Turner tillhör en amerikansk paramilitär organisation som har beslutat att bedriva en väpnad kamp mot det korrupta systemet.

Året är 1987 och staten har precis ändrat lagstiftningen med resultatet att amerikanerna har förlorat sin rätt att äga vapen. Detta i kombination med en politik som missgynnar landets vita befolkning blir startskottet på ett väpnat motstånd med målet att skapa ett fritt Amerika.

Turners dagböcker författades 1978 och har varit föremål för ett antal mer eller mindre grundlösa angrepp då den har anklagats för att likna en bibel för terrorister. Utöver detta så har boken sålts i över en halv miljon exemplar världen över samt översatts till ett antal olika språk. Boken saluförs också av etablerade aktörer i kombination med vapenmässor i Amerika. Över hela världen så har läsare tagit del av Earl Turners med- och motgångar samt ryckts med i denna klassiska roman. Nu har även den svenska publiken en chans att följa Earl Turners öde.

Andrew Macdonald är en pseudonym för den numera avlidne Dr. William Luther Pierce, grundare av den amerikanska organisationen National Alliance samt författare till den kontroversiella romanen Hunter.

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Häftigt! Tror nog att jag ska köpa den sedan, trots att jag har den engelska, kan nog vara intressant med en svensk version faktiskt.

H.Tyler
    Oregistrerad H.Tylers avatar
    Intressant!
    Hört rykten om en översättning sedan många år tillbaka. Kul att utgivningen äntligen kommit till skott. Läste den när jag var runt 18 år för första gången. Tyckte såklart att det var bland det grymmaste man någonsin läst. Ska garanterat införskaffa ett ex av den svenska ugtåvan också.

Rekommenderas varmt

Mazarin
    Oregistrerad Mazarins avatar
    Jonathan Lehman, Jan Myrdal och Stieg Larsson har alla varit eniga om att det är en hemsk bok, bara det gör den naturligtvis läsvärd.

Skuggkonto
    Oregistrerad Skuggkontos avatar
    Det får bli ett köp :) mycket intressant.

Tiodrik_Bärsärk
    Oregistrerad Tiodrik_Bärsärks avatar
    Lade in ett förköp idag. Längtar verkligen tills den kommer!

Väpnare Bullen-66s avatar
    Reg.datum
    2008 Oct
    Rykte
    147
    Tack
    23
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    Ja samma här lagt en beställning nu :)
    Längtar tills man får öppna första sidorna :D:D

Riksmarskalk mike64s avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    4272
    Tack
    190
    Tackad: 129 gånger i 93 inlägg
    Jag har planer på att läsa originalboken snart.:)
    Bevara Sverige Svenskt.

Marskalk Keyser Sözes avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    1747
    Tack
    385
    Tackad: 329 gånger i 154 inlägg
    Hade precis tänkt och beställa talboken. Tur att en hann och se denna tråden. Får bli en förhandsbokning.

Marskalk Carlssons avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    1561
    Tack
    1
    Tackad: 10 gånger i 6 inlägg
    Onekligen en bok man kommer beställa snarast. Äntligen säger jag! :D

Riksjarl Legionärs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    5185
    Tack
    58
    Tackad: 168 gånger i 98 inlägg
    Ja helt klart en bok att äga på svenska med! :) Har den på engelska sedan en längre tid, men i svensk översättning kanske jag kan övertyga flickvännen om att läsa den med :)

Bärsärk John_Does avatar
    Reg.datum
    2008 Apr
    Rykte
    450
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Ett måste i bokhyllan :D

Selbstherrschaft
    Oregistrerad Selbstherrschafts avatar
    Citat Ursprungligen postat av Keyser Söze Visa inlägg
    Hade precis tänkt och beställa talboken. Tur att en hann och se denna tråden. Får bli en förhandsbokning.
    Kan rekomendera talboken annars men visst är det kanon att den kommer på svenska, förutsatt att översättningen är bra vilket jag förutsätter :-)

Incitatus
    Oregistrerad Incitatuss avatar
    Det vore roligare om förlagen prioriterade översättningen av ideologiska böcker, t.ex. Savitri Devi och Alfred Rosenberg, men jag antar att lättlästa deckare säljer mer...

Mazarin
    Oregistrerad Mazarins avatar
    Citat Ursprungligen postat av Incitatus Visa inlägg
    Det vore roligare om förlagen prioriterade översättningen av ideologiska böcker, t.ex. Savitri Devi och Alfred Rosenberg, men jag antar att lättlästa deckare säljer mer...
    Logik har en tyngre bok på gång som förhoppningsvis hinner komma innan årsskiftet. Det handlar inte om att prioritera bort tyngre böcker utan om att försöka ha en god bredd. Sedan är det klart att man genom att släppa titlar som många köper därmed får en möjlighet att släppa lite smalare titlar. Att få ett nationellt förlag att gå runt är inte alltid det allra enklaste, men det är en kär uppgift.

Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. The Turner Diaries
    Av LaDecima i forum Litteratur
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 21:03
  2. Turner Diaries = verklighet?
    Av LaDecima i forum Framtidsvisioner
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 23:58
  3. Vilka här har också läst Turner Diaries?
    Av Lycanthropos i forum Gillestugan
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 00:24
  4. The Turner Diaries
    Av Wolfen i forum Nyheter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 02:30

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer