Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
~ Theodore Parker
Jag tycker att man ska hålla sig till det svenska språket. Ofta när man hör "shiit brorsan", eller "fett mannen" så är det oftast invandrarungdomar eller svenska ungdomar som har blivit hjärntvättade av det mångkulturella samhället. Personligen har jag aldrig använt mig av dessa "slang" och ofta när jag är i stan eller sitter på bussen så är det alltid folk som håller på såhär. Och man stör sig allt mer och mer desto oftare man hör det.
Adoremus (2012-06-20)
Min lärare gillade inte att jag skrev "inte ett dugg" eftersom det tydligen är slang. Det hade jag ingen aning om. Å andra sidan tycker stavningsprogrammen att jag skriver på ålderdomlig svenska.
Jag skapade en annan tråd för ett par veckor sedan om ett "nationalistisk kulturråd" Det här hade varit en sån sak som det rådet hade kunnat hantera.. Att ge oss riktlinjer och kunskapen som är i grunden kanske självklar som en nationalist men som kanske inte är så lätt att finna av olika anledningar..
Rådet i sig hade också kunnat klargöra för oss att det förväntas av en nationalist att man ska kunna ren svenska..
Lite ot var jag nu kanske men ja..
Senast redigerad av Tråle den 2012-06-11 klockan 01:14.
Jag försöker nog i den mån det är möjligt att använda mig av korrekt svenska i tal. Men visst händer det att det slinker in låneord då och då.
Hemma är det till barnens stora fasa jag som är ordpolisen som måste anmärka på uttal och stavningar![]()
Bokmärken