Aftonblaskan skriver om pedofiler som får fritt att diskutera "kärlek till barn" på communityt helgon.net
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...045778,00.html
Attackerad av pedofiler på chatten
Nicole, 18, hånades när hon försökte stoppa dem
På den populära ungdomssajten Helgon.net pratar pedofiler öppet om hur de vill ha unga *flickor och pojkar.
När Nicole, 18, sa ifrån angreps hon av *både pedofiler–och av sajtens moderator.
–Jag har själv blivit utsatt för övergrepp, därför reagerade jag mycket starkt, säger *Nicole.
Under påskhelgen satt hon och chattade på Helgon.net, ett forum för personer mellan 16 och 40 år med alternativa kläd- och musikstilar.
En 29-årig man tog kontakt med henne och började diskutera pedofili, först i hennes gästbok och sedan i det öppna forumet.
–Han var obehaglig och sa att han inte sysslade med övergrepp eftersom barnen var med på det.
29-åringen ansåg att pedofili är en sexuell läggning, som heterosexualitet och homosexualitet.
Tog illa upp
För Nicole, som blivit utsatt för sexuella övergrepp som barn, blev det för mycket.
–Nicole blev väldigt illa berörd av det här. Hon fick panikångestattacker, säger hennes mamma.
Pedofilen fortsatte att hetsa mot Nicole.
–Han skrev att jag inte kunde förstå riktig kärlek eftersom min mamma inte varit intim med mig när jag var liten.
–Det är anmärkningsvärt att det finns fyra moderatorer som ska övervaka diskussionerna och ingen gör något, säger Nicoles mamma.
”De skyddades”
Hon och dottern berättar att det var fler som skyddade pedofilerna än som sa ifrån.
–Jag tycker att man måste reagera och agera på sådana här frågor, inte bara sitta och titta på, säger Nicole.
Droppen blev när en så kallad undermoderator sa till att hon borde läsa på vad ordet pedofil betyder.
Har stängts av
Helgon.net har nu stängt av de personer som propagerat för pedofili.
Varför reagerar ni först när media uppmärksammar det här?
– Det är för att ingen har anmält det. De gick till er i stället för oss, säger grundaren och ägaren Stefan Henriksson.
Varför ingrep inte er moderator som övervakade forumet?
–Personen du syftar på har inte utgett sig för att vara pedofil i forumet.
Tycker du inte det?
– Nej.
Varför har ni stängt av honom och andra pedofiler nu då?
–Vi kände att det var obehagligt. Man gick igenom och kollade hans presentation och såg att han där uttryckligen kallade sig för pedofil.
Karin Östman
CITAT FRÅN CHATTEN:
"Du har en SJUKLIG syn på pedofili! Det är du som måste söka hjälp! Jag vet att jag har hjärtat på rätta stället själv nämligen. Pedofili ÄR en läggning. Punkt."
"Pedofili står för barnkärlek och ska naturligtvis inte vara olagligt, lika lite som vanlig heterosexualitet, att tycka om barn sexuellt är inget man rår för."
"Penetrativt samlag accepteras inte om barnet inte är tillräckligt fysiskt utvecklat för det. Men pedofili handlar lika lite om sex som vilken annan läggning som helst. Det är kärlek, ömhet, samlevnad, ömsesidig förståelse, delade glädjeämnen, närhet och passion."
"Du ska inte känna dig orolig att du ska bli avstängd från Helgon bara för du som öppen pedofil, vågar öppna käften om era mänskliga rättigheter, tycker det är skamligt om du och jag skulle bli bannade, men se det på den ljusa sidan istället, det finns ett helt gäng här som försvarar pedofili/zoofili och hebefili."

Svara med citat

Bokmärken