Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 54
    Väpnare DerSchwedes avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    116
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Thumbs down "Pedofiler fick chatta fritt"

Aftonblaskan skriver om pedofiler som får fritt att diskutera "kärlek till barn" på communityt helgon.net

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...045778,00.html

Attackerad av pedofiler på chatten
    Nicole, 18, hånades när hon försökte stoppa dem

På den populära ungdomssajten Helgon.net pratar pedofiler öppet om hur de vill ha unga *flickor och pojkar.
    När Nicole, 18, sa ifrån angreps hon av *både pedofiler–och av sajtens moderator.
    –Jag har själv blivit utsatt för övergrepp, därför reagerade jag mycket starkt, säger *Nicole.
    Under påskhelgen satt hon och chattade på Helgon.net, ett forum för personer mellan 16 och 40 år med alternativa kläd- och musikstilar.
    En 29-årig man tog kontakt med henne och började diskutera pedofili, först i hennes gästbok och sedan i det öppna forumet.
    –Han var obehaglig och sa att han inte sysslade med övergrepp eftersom barnen var med på det.
    29-åringen ansåg att pedofili är en sexuell läggning, som heterosexualitet och homosexualitet.

Tog illa upp
    För Nicole, som blivit utsatt för sexuella övergrepp som barn, blev det för mycket.
    –Nicole blev väldigt illa berörd av det här. Hon fick panikångestattacker, säger hennes mamma.
    Pedofilen fortsatte att hetsa mot Nicole.
    –Han skrev att jag inte kunde förstå riktig kärlek eftersom min mamma inte varit intim med mig när jag var liten.
    –Det är anmärkningsvärt att det finns fyra moderatorer som ska övervaka diskussionerna och ingen gör något, säger Nicoles mamma.

”De skyddades”
    Hon och dottern berättar att det var fler som skyddade pedofilerna än som sa ifrån.
    –Jag tycker att man måste reagera och agera på sådana här frågor, inte bara sitta och titta på, säger Nicole.
    Droppen blev när en så kallad undermoderator sa till att hon borde läsa på vad ordet pedofil betyder.

Har stängts av
    Helgon.net har nu stängt av de personer som propagerat för pedofili.
    Varför reagerar ni först när media uppmärksammar det här?
    – Det är för att ingen har anmält det. De gick till er i stället för oss, säger grundaren och ägaren Stefan Henriksson.
    Varför ingrep inte er moderator som övervakade forumet?
    –Personen du syftar på har inte utgett sig för att vara pedofil i forumet.
    Tycker du inte det?
    – Nej.
    Varför har ni stängt av honom och andra pedofiler nu då?
    –Vi kände att det var obehagligt. Man gick igenom och kollade hans presentation och såg att han där uttryckligen kallade sig för pedofil.

Karin Östman

CITAT FRÅN CHATTEN:

"Du har en SJUKLIG syn på pedofili! Det är du som måste söka hjälp! Jag vet att jag har hjärtat på rätta stället själv nämligen. Pedofili ÄR en läggning. Punkt."

"Pedofili står för barnkärlek och ska naturligtvis inte vara olagligt, lika lite som vanlig heterosexualitet, att tycka om barn sexuellt är inget man rår för."

"Penetrativt samlag accepteras inte om barnet inte är tillräckligt fysiskt utvecklat för det. Men pedofili handlar lika lite om sex som vilken annan läggning som helst. Det är kärlek, ömhet, samlevnad, ömsesidig förståelse, delade glädjeämnen, närhet och passion."

"Du ska inte känna dig orolig att du ska bli avstängd från Helgon bara för du som öppen pedofil, vågar öppna käften om era mänskliga rättigheter, tycker det är skamligt om du och jag skulle bli bannade, men se det på den ljusa sidan istället, det finns ett helt gäng här som försvarar pedofili/zoofili och hebefili."

Hrimfaxe
    Oregistrerad Hrimfaxes avatar
    Sjukt. Men så som alla andra alternativa sexuella livsstilar som blir mode så blir pedofili dessväre alltmer accepterat av dagens samhälle.

Marskalk von Luckmanns avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1303
    Tack
    0
    Vadå? Det ÄR sant: Pedofili är lika mycket en sexuell läggning som homosexualitet.

I konsekvensen namn så måste den som försvarar 'alternativa' sexuella läggningar även försvara pedofili. Att dem inte gör så är avgrundshyckleri av den värsta sort.

I takt med liberaliseringen av det sexuella och den medföljande kommersialiseringen av kärlek så är det bara naturligt att även pedofili snart måste accepteras. Någonting vi naturligtvis måste motsätta oss med all vår kraft på alla plan.
    "And finally it has been forgotten that the condition which must precede every act is the will and the courage to speak the truth - and that we do not see today either in the Right or in the Left." - Adolf Hitler, 1921.

Schtekaren
    Oregistrerad Schtekarens avatar
    Citat Ursprungligen postat av von Luckmann Visa inlägg
    Vadå? Det ÄR sant: Pedofili är lika mycket en sexuell läggning som homosexualitet.
    Lika mycket som hetrosexualitet också...

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    116
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Tokigee_Tor Visa inlägg
    Blanda inte in normalt med sjukligt onormalt!
    eller förstod jag dig fel?
    - "De män som grundade Judaismen leddes inte av onda, själviska motiv, utan drevs fram av demonisk kraft." -

Svensk_Seger
    Oregistrerad Svensk_Segers avatar
    Helgon är ju väldigt mysko community, så blir inte så förvånad att de är just där psykfallen flockas hehe.

Hrimfaxe

I konsekvensen namn så måste den som försvarar 'alternativa' sexuella läggningar även försvara pedofili. Att dem inte gör så är avgrundshyckleri av den värsta sort.

I takt med liberaliseringen av det sexuella och den medföljande kommersialiseringen av kärlek så är det bara naturligt att även pedofili snart måste accepteras. Någonting vi naturligtvis måste motsätta oss med all vår kraft på alla plan.
    Javisst. Men pedofili likt homosexualitet är ju onaturligt. Men till skillnad från homosexualitet är ju pedofili olagligt. I högsta grad. För, ja jag vet inte hur många år sen på rak arm så var även homosexualitet olagligt. Good times!^:thumbsup:

Svensk_Seger
    Citat Ursprungligen postat av Urkraft Visa inlägg
    ja jag vet inte hur många år sen på rak arm så var även homosexualitet olagligt. Good times!^:thumbsup:
    Tror de va -79 det blev lagligt..

Kjellen
    Oregistrerad Kjellens avatar
    Citat Ursprungligen postat av Svensk_Seger Visa inlägg
    Tror de va -79 det blev lagligt..
    Nej, kring 1950 nån gång.

Marskalk von Luckmanns avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1303
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Tokigee_Tor Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Urkraft Visa inlägg
    Javisst. Men pedofili likt homosexualitet är ju onaturligt. Men till skillnad från homosexualitet är ju pedofili olagligt. I högsta grad. För, ja jag vet inte hur många år sen på rak arm så var även homosexualitet olagligt. Good times!^:thumbsup:
    Precis, med den skillnaden att heterosexualitet är den naturliga sexuella läggningen, och de andra är varierande avarter och onaturliga beteenden. Min poäng är att om du ska vara konsekvent så måste du acceptera -alla- naturligt förekommande sexuella avarter - eller förkasta dem.

Jag väljer självklart att förkasta dem å det grövsta.
    "And finally it has been forgotten that the condition which must precede every act is the will and the courage to speak the truth - and that we do not see today either in the Right or in the Left." - Adolf Hitler, 1921.

Svensk_Seger
    Citat Ursprungligen postat av Kjellen Visa inlägg
    Nej, kring 1950 nån gång.
    Nepp! 1979.

...Ombudsmannen fann mot denna bakgrund anledning att erinra om att Socialstyrelsen avskaffade sjukdomsklassifikationen av homosexualitet 1979

källa: http://www.homo.se/o.o.i.s/3695

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    116
    Tack
    0
    haha sen en länk till homo sidan :P
    - "De män som grundade Judaismen leddes inte av onda, själviska motiv, utan drevs fram av demonisk kraft." -

Hrimfaxe
    Precis, med den skillnaden att heterosexualitet är den naturliga sexuella läggningen, och de andra är varierande avarter och onaturliga beteenden. Min poäng är att om du ska vara konsekvent så måste du acceptera -alla- naturligt förekommande sexuella avarter - eller förkasta dem.

Jag väljer självklart att förkasta dem å det grövsta.
    Självklart skall de förkastas och möta motstånd hela tiden. De är inte en acceptabel avvikelse. Tyvär återkommer det att det blir mer och mer accepterat. Det blir en ny modefluga att vara bisexuell hos ungdommar. Bara kolla på communityn som helgon, lunar, playahead osv. Kolla forum, klotterplank osv 14-16 åringar som skriver hur de är bisexuella och vill hitta en tjej/kille. Det är sjukt. De som knappt är könsmogna avviker redan från det normala.

Druznil
    Oregistrerad Druznils avatar
    Homosexuallitet avskaffades som sjukdomsdiagnos 79, men när brottet homosexuallitet avskaffades vet jag inte.

Det finns en hel del rikspuckon inne på Helgon ja, men även en hel del vettiga människor. Deras sexforum väl ganska löjliga för att inte säga irriterade/upprörande.
    Att det florerar pedofiler förvånar mig inte ett dugg, men jag trodde faktiskt att helgon skulle skicka dem idioterna...

Men som von Luckmann sa, det lär troligen bli mer accepterat med pedofili som alla andra sexuella avvikelser. Personligen anser jag att pedofili, både i handling och i tanke, skall bestraffas med döden. Jag är normalt sett inte för dödsstraff men brott mot barn, för att inte säga sexuella brott mot barn, ... ja ni förstår säkert.

Matilda
    Oregistrerad Matildas avatar
    Citat Ursprungligen postat av Druznil Visa inlägg
    Homosexuallitet avskaffades som sjukdomsdiagnos 79, men när brottet homosexuallitet avskaffades vet jag inte.

Det finns en hel del rikspuckon inne på Helgon ja, men även en hel del vettiga människor. Deras sexforum väl ganska löjliga för att inte säga irriterade/upprörande.
    Att det florerar pedofiler förvånar mig inte ett dugg, men jag trodde faktiskt att helgon skulle skicka dem idioterna...

Men som von Luckmann sa, det lär troligen bli mer accepterat med pedofili som alla andra sexuella avvikelser. Personligen anser jag att pedofili, både i handling och i tanke, skall bestraffas med döden. Jag är normalt sett inte för dödsstraff men brott mot barn, för att inte säga sexuella brott mot barn, ... ja ni förstår säkert.
    Nu kanske jag låter som en hemsk människa, men på ett sätt känns det som att det är lite för lindrigt straff att bara döda dom som begår sexualbrott mot barn.kan man inte plåga dom länge och väl i något självförsörjande arbetsläger eller något liknande istället..? eller kanske något annat sorts samhällnyttigt men plågsamt arbete..

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Förslag till "Mina inställningar"
    Av von Luckmann i forum Åsikter, kritik och idéer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 22:08
  2. Rekommendationer "nationalistiska" tv-spel
    Av Johan Björnsson i forum Konsol- och dataspel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 19:28
  3. "Riskfylld ny strategi mot Sverigedemokraterna"
    Av DerSchwede i forum Nyheter