Ja vad äter ni helst dagen efter en fest etc ??
Blir det snabbmat?
Lagar ni maten själva?
Vore som sagt kul att höra, eller dela med sig av tips på enkel o snabb mat när man kanske är lite bakis och inte riktigt har orken till.
Ja vad äter ni helst dagen efter en fest etc ??
Blir det snabbmat?
Lagar ni maten själva?
Vore som sagt kul att höra, eller dela med sig av tips på enkel o snabb mat när man kanske är lite bakis och inte riktigt har orken till.
Köper äldre raririteter, främst cd skivor som jag inte redan har i min ägo, skriv och fråga!
Nu festar jag så sällan, men vad jag äter dagen efter en fest skiljer sig inte från det vanliga. Jag äter vanlig, lagad mat precis som alla andra dagar.
Hellre bra saker än dåliga saker.
Direkt när man vaknar:
1. Ett glas vatten med treo
2. Ett glas vatten med C-vitamin
Ca 45 minuter senare:
3. Ett stor multijuice med 100% juice i, som man dricker lite då och då
4. En talrik fil/youghurt med några lättätna flingor
5. En redbull eller liknande är bra mot segheten
Sedan mår man genast bättre! :-)
Oftast orkar man ju inte laga något så det blir att traska och köpa snabbmat.
Det absolut godaste, och min favoriträtt överlag, är dock spagetti och köttfärssås. Det är sällan jag orkar fixa det när jag är "sjuk" iofs.
Själv föredrar jag barn. Helst grillade, alternativt ungsbakade sådana.
Är jag ensam om detta, eller?![]()
Hissa din fana, det är Skånes banér. Det röda och gula skall aldrig halas ned.
Köper äldre raririteter, främst cd skivor som jag inte redan har i min ägo, skriv och fråga!
Några liter isvatten, äggröra med kryddkorv och tomat täckt i chili. Starkt ska de vara så man ränsar ur systemet. å till de South park simpsons å family guy.
Kaos har aldrig bemästrats utav den fege, nya världar har aldrig skapats av veklingar.
Om pengarna räcker så beställer man pizza, bara för att vaknar jag "Bakis" (alltså supit en hel del) Vaknar jag snarare full vilket sedan övergår till bakis. Då är hemkörning guld värt.
Medan man väntar på pizzan sköljer man ner koffein tabbletter och vitamin piller med ett glas treo.
Fall pengarna inte räcker ställer man sig smått sur och gör något i stil med snabbmakaroner och hamburgedressing. Fortfarande samma kombo med koffein, vitamin, treo...
Allt brukar vara bra igen efter det...
// Rikard
man käkar pizza för man festar .. sås sparar man en bit .. sen dagen efter så värmer man den å käkar å mkt vatten på de
Jag som på senare dagar kan bli bakfull på ingenting och knappt kommer ur sängen utan att spy kan enbart äta dillchips och dricka mineralvatten om jag har tur.
Nu förtiden känns det inte riktigt värt att slösa bort en hel dag i sängen med illamående för att supa så det blir så sällan!
Beauty like a grove of birches, eyes that glare like burning churches, she offered me her soul.
Sällan jag festar el dricker..Men när det väl händer så blir det kaffe och kanske lite gröt dagen efter,och för att inte glömma allt vatten man dricker.Brukar ha skivad citron i.
Dagen efter mat? Särskrivning.
Var tvungen, för att besvarar frågan så brukar jag vid de tillfällen då jag är bakfull laga makaroner och något kött, dränkt i solrosolja för att behålla vikten :grin:. Efter detta tar jag vitamin- och mineraltabletter samt Omega3.
Bokmärken