Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 37
    Jarl Semper Idems avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    3144
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av s_flikkan Visa inlägg
    Nu är jag i ett stadie i mitt liv då jag inte vill något hellre än att skaffa familj. Jag har precis flyttat ihop med min kille som jag varit tillsammans med i 2 år och det funkar jättebra. Jag vill så gärna skaffa barn och komma vidare i livet på något sätt, är trött på festande och hängande som det mer eller mindre ofta är nu för tiden. Han har en dotter sen ett tidigare förhållande och det är jättemysigt hemma när hon är hos oss. Så man blir ju sugen på att själv skaffa en liten, men han vill inte "rusa in i något sånt" än. Klart att man accepterar att han inte vill, men frågan man alltid ställer sig är: kommer han någonsin vilja?? hur länge ska man behöva vänta?

Alla mina vänner och de jag umgås med har barn och familjer så man blir ju sugen själv av allt bebis snack. Det verkar verkligen mysigt och såklart en naturlig del av livet att ha barn!

så frågerna jag ställer er är:

Vad ska jag göra mer än att vänta tills han känner att han verkligen VILL skaffa barn?
    Hur kan jag veta att han verkligen vill skaffa barn i framtiden ?

om ni HAR barn:
    Hur länge väntade ni med att skaffa barn? Hur länge hade ni varit tillsammans med er partner?

om ni INTE har barn:
    Lever du med någon som har barn? Hur fungerar det? Blir du inte själv sugen på att skaffa en liten?

Ni får såklart skriva annat som rör ämnet också! :)

Be honom flyga och fara om han inte vill ha barn. Då är han inget att ha. Jag har umgåtts med såpass många mentalt småvuxna svin till män genom åren som över fredagsölen skamlöst medgett att "det ska inte bli fler ungar, hon tjatar, fan det är jobbigt - jag vill satsa på golfen nu". Som regel har den sorten redan barn i ett tidigare förhållande.
    2+2=4

Bärsärk s_flikkans avatar
    Reg.datum
    2008 Oct
    Rykte
    334
    Tack
    9
    Tackad: 10 gånger i 6 inlägg
    Ja det är det jag gör. Tar alltid hans ord på allvar men svårt att veta vad han menar när han en sekund säger ena saken sen en annan. Svårt att veta vad han EGENTLIGEN VILL. Det är det enda svar jag behöver. Sen har han ju barn redan? han är världens underbaraste pappa till den lilltjejen så varför skulle han inte vara det om han fick ett till? fast som sagt tänker verkligen inte pressa honom till något eftersom jag inte kan tänka mig ett liv utan honom. Vill ju bara ha ett svar. Ett ärligt och rakt svar. :)

Reg.datum
    2008 Oct
    Rykte
    334
    Tack
    9
    Super Idem: Fast ena sekunden vill han verkar det som sen ibland kan det mer låta "nej det får vi se om vi skaffar om ungefär 5 år."

Han är ganska skojfrisk ibland oxå så det gör ju inte direkt att man alltid tar hans ord på allvar alla gånger heller.

Riksmarskalk The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8056
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 667
    Tackad: 1 514 gånger i 678 inlägg
    Killen är ju ändå 31 år. Det är tillräckligt för att bildat sig en uppfattning om han vill ha en unge till eller inte. Du var nästan 10 år yngre? Antingen är han osäker i förhållandet och vill inte ha någon mer unge, visst ge han lite mer tid, ett halvår allra högst ett år till. Vill han inte då får du nog leta efter någon annan att skaffa barn med. Kanske känns jättehårt, men det är hur jag analyserar det hela.
    Är lite inne på Semper idems tankegångar. Gå inte och hoppas för mycket.
    En tanke jag fick, kanske han tycker du är för ung för att bli mamma? Fast inte vågar säga det rent ut?
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram
    Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland
    Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram

Reg.datum
    2008 Oct
    Rykte
    334
    Tack
    9
    Åldersskillnaden tycker inte jag har någon betydelse alls faktiskt.. I så fall tyder nog det mer på det första du skrev om att han kanske är osäker i förhållandet eftersom tjejen han har barn med bara är ett år äldre än mig vilket betyder att hon måste varit 19 när dom skaffade barn. Men å andra sidan varför flytta ihop om han är osäker? Nja . Det där är svårt.

Jarl Semper Idems avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    3144
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av s_flikkan Visa inlägg
    Super Idem: Fast ena sekunden vill han verkar det som sen ibland kan det mer låta "nej det får vi se om vi skaffar om ungefär 5 år."

Han är ganska skojfrisk ibland oxå så det gör ju inte direkt att man alltid tar hans ord på allvar alla gånger heller.
    Jag har genom åren träffat hundratals män med den mentalitet du beskriver. Har en man seriösa avsikter beträffande en kvinna vill han få barn med henne. Annars är något i grunden fel.
    2+2=4

Reg.datum
    2008 Oct
    Rykte
    334
    Tack
    9
    Citat Ursprungligen postat av Semper Idem Visa inlägg
    Jag har genom åren träffat hundratals män med den mentalitet du beskriver. Har en man seriösa avsikter beträffande en kvinna vill han få barn med henne. Annars är något i grunden fel.
    hmmm.. okej. Fast ja jag vet inte. Du kanske vet mer hur killar funkar men vad vill han då? Eller alltså det är ju inte säkert att han är sån? Tror inte det..

Riddare Muninns avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    517
    Tack
    0
    Jag håller med Semper_Idem, och det gäller inte bara män. Din vän är också gammal nog, som någon sade. Dessutom har han redan ett barn, och alltså vet han åtminstone något om vad det handlar om. Min första reaktion var att det var märkligt att ni precis har flyttat ihop samtidigt som den här saken inte är löst. Om ni har pratat om det innan så har han ryggen fri på det viset, om han inte har lovat något, fast du vill ha barn, säger du ju.
    Om du förnekar att sanningen finns, hur skall jag tolka din förnekelse?

Jarl Semper Idems avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    3144
    Tack
    0
    vad han vill?
    Om du har en ... relation med någon som inte vill få barn är det någon som utnyttjar dig.
    Så enkelt är det.
    2+2=4

Marskalk Grims avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1123
    Tack
    7
    Tackad: 8 gånger i 5 inlägg
    Jag har själv tre barn och är 26 år gammal, så ålder mässigt så är det inget att prata om. Han har som sagt barn sedan tidigare så han vet vad det innebär att skaffa en liten. Klart att du ska skaffa barn om det är den känslan du har, kasta inte bort den även om du nu älskar denne. Du kan inte vänta livet ut på honom. Vill han inte när du anser tiden har gått tillräckligt så skaffa en ny om din barnlängtan är stor. Gå efter dina egna känslor det bör väl vara lämpligast.
    Evigt liv lovade dessa underliga läror från Mellanösterns öknar. Men de bringade döden. - Wulf sörensen

Riddare Fjällrävs avatar
    Reg.datum
    2009 Jan
    Rykte
    1789
    Blogginlägg
    1
    Tack
    35
    Tackad: 45 gånger i 27 inlägg
    Känns som att kommunikationen er mellan är något skral.

Uppenbarligen så vill han inte.
    Vilken anledning det beror på är bara du som kan ta reda på genom att TALA med han. Inte genom att lyssna på oss som spekulerar.

Du får ta en ordentlig tänkare hur du vill ha det efter att ta talat med han.

Du kanske kan vänta några år om han anser tiden vara fel. Du är ju ändå ung än.
    Vill han aldrig ha ett barn till får du ta ställning till hurvida han är en man att stanna kvar med.
    Beauty like a grove of birches, eyes that glare like burning churches, she offered me her soul.

Riddare *Snövit*s avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    871
    Blogginlägg
    3
    Tack
    12
    Tackad: 9 gånger i 5 inlägg
    Jag är 28 år och vår första kom till när jag och min man hade varit tillsammans i tre månader. Hon var planerad faktiskt fast vi trodde ju aldrig att det skulle gå så snabbt att bli med barn. Nu är jag gift
    och har tre gemensamma barn med samme underbare man -Grim.

Jag förstår dig fullt av din barnalängtan för det är verkligen roligt och nyttigt att ha barn, det kan vara nog så jobbigt också. Men de fyller som regel varenda tomrum man har om man har några.

Om jag analyserar rätt här nu så kan jag förstå din kille med lite ur hans perspektiv. Han är pappa till en femåring och ni har varit ett fungerande par i två år? Jag tänker så här. Han kanske är rädd för att skaffa barn just nu, dels för att hans flicka är ett skilsmässobarn och behöver kanske få känna att hon har sin pappa för sig själv ett tag. Han kanske känner att han sviker sin dotter om han skaffar sig en liten med dig nu. Sen kan det ju också vara så att han av erfarenhet är rädd för att skaffa barn med dig. Jag vet ju inte om dottern var planerad eller kanske ett "det bara blev så" Det är ju som sagt inte bara till att skaffa barn och sedan gå.

Han kanske inte känner att han fixar att ha två barn med olika mödrar ifall det inte skulle gå så bra som ni önskar efter ni blivit föräldrar. Att skaffa barn är att skaffa sig det största ansvar och knyta det starkaste band som finns samt är det ett heltidsjobb både fysiskt och rent psykist och det vet ju han om.

Av din presentation i denna tråd tvivlar jag inte alls på hans kärlek till dig. Jag tror bara att han är rädd för att allt ska spricka om ni hastar på. Så länge din kille inte sagt att han känner sig för gammal för att skaffa en till? så tycker jag inte att du borde oroa dig alls du är ju själv inte lastgammal på lång tid =). Jag tror att det bäst att invänta honom och framför allt prata seriöst med din skojfriske kille om hans tankar och funderingar kring just detta. Är medveten om att det kan vara förbannat svårt att få ett vettigt svar från en ? ironisk? person, testa skriva ett brev till honom istället. För älskar han dig från djupet av sitt hjärta så borde han kunna ta dig på allvar och verkligen beskriva som han känner. Kan han inte det. Då är det nog tyvärr dags att välja en annan färdriktning. Hoppas att det ordnar sig för dig och att ni tre kommer bli fyra så småningom! Lycka till!
    ...Ju starkare vind, desto starkare träd...

Anja09
    Oregistrerad Anja09s avatar
    Först och främst tycker jag verkligen att du ska tänka igenom det med barn. Jag har en dotter på 5 mån visst det är jätte härligt att ha barn, men det är fruktansvärt dyrt och mycket tidskrävande. Man kan inte göra det man vill, ibland kan man knappt gå på toa. Hehe sånt man får leva med =). Men om du vill ha barn och inte han så kanske ni kan komma överens om att ni ska prata om det, sen kanske ni kan bestämma en tid när han känner att det är passand.

jmk
    Oregistrerad jmks avatar
    Om du vill ha honom kvar så ska du undvika att ställa några "ultimatum", men jag tycker att ni bör sätta er ner för att reda ut vad du och han egentligen vill ha ut av ert förhållande.

En relevant fråga är hur hans förhållande med sitt barns mor slutade. Kanske ligger svaret på hans osäkerhet gällande barn med dig där.

Jag håller med Semper Idem om att en man som är seriöst intresserad av en kvinna vill ha barn med henne, men allt är tyvärr inte svart eller vitt.

Reg.datum
    2008 Oct
    Rykte
    334
    Tack
    9
    Nu har jag pratat lite med honom om saken.. Han säger att han vill ha barn i framtiden men kan inte säga när riktigt. "Om några år". Så det låter ju som att han vill skaffa barn men någon gång i framtiden. Han är dock inte alltid så övertygande. Men jag får helt enkelt ta vad han säger och hoppas att det verkligen är vad han vill. :)

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 22:09
  2. Hur vill vi ha det?
    Av Capricorn i forum Framtidsvisioner
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 04:28
  3. Vill tacka dig!
    Av Pruttiluskan i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 18:23