Nu är jag i ett stadie i mitt liv då jag inte vill något hellre än att skaffa familj. Jag har precis flyttat ihop med min kille som jag varit tillsammans med i 2 år och det funkar jättebra. Jag vill så gärna skaffa barn och komma vidare i livet på något sätt, är trött på festande och hängande som det mer eller mindre ofta är nu för tiden. Han har en dotter sen ett tidigare förhållande och det är jättemysigt hemma när hon är hos oss. Så man blir ju sugen på att själv skaffa en liten, men han vill inte "rusa in i något sånt" än. Klart att man accepterar att han inte vill, men frågan man alltid ställer sig är: kommer han någonsin vilja?? hur länge ska man behöva vänta?
Alla mina vänner och de jag umgås med har barn och familjer så man blir ju sugen själv av allt bebis snack. Det verkar verkligen mysigt och såklart en naturlig del av livet att ha barn!
så frågerna jag ställer er är:
Vad ska jag göra mer än att vänta tills han känner att han verkligen VILL skaffa barn?
Hur kan jag veta att han verkligen vill skaffa barn i framtiden ?
om ni HAR barn:
Hur länge väntade ni med att skaffa barn? Hur länge hade ni varit tillsammans med er partner?
om ni INTE har barn:
Lever du med någon som har barn? Hur fungerar det? Blir du inte själv sugen på att skaffa en liten?
Ni får såklart skriva annat som rör ämnet också! :)

Bokmärken