Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 91 till 92 av 92

Ämne: Skinhead

Riksmarskalk Adoxas avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    3218
    Blogginlägg
    43
    Tack
    424
    Tackad: 610 gånger i 461 inlägg
    Det roliga är också att en del som snackar skit om skins kan lyssna på musiken. Snacka om dubbelmoral på hög nivå. Om man inte stödjer skinhead stilen i sig och ogillar skins nu så himla mycket varför ens stödja musiken då? Fattar inte hur en del tänker där. Om dom ens tänker d.v.s

Och vad är det som är så himla dekadent? Tycker inte någon kan komma med något vettigt svar mer än att skins skulle dricka mycket och så vidare. Skins dricker knappast mera än vad en annan människa gör. Det finns både dåliga och bra människor överallt. Att skins skulle vara något dåligt för rörelsen är bara någon dålig ursäkt. Kan någon komma med något vettigt svar varför skins är så motbjudande?

Att se ner på skins är respektlöst, stilen har funnits i många herrans år innan ens en del av oss var födda och under den tiden gjorde dom mycket som vi aldrig kommer att kunna ta ifrån.
    Senast redigerad av Adoxa den 2011-07-07 klockan 00:18.
    Du vet väl om att Du är värdefull,att Du är viktig här och nu,
    att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !

Tänk först och tala sedan

Jag har svårt att förklara mig i det jag skriver om, men jag ger det alltid ett försök.

Je suis une nana difficiles dans le luxe

2. Följande användare säger Tack till Adoxa för detta inlägg:

Tuffa (2011-07-07)

Väpnare Ravenlords avatar
    Reg.datum
    2008 Aug
    Rykte
    301
    Blogginlägg
    3
    Tack
    93
    Tackad: 122 gånger i 71 inlägg
    Vill bara dra en anekdot om mitt första möte med skinheads. Vet att det är lite OT men...

Det utspelar sig för ungefär 22-23 år sedan. Jag och morsan är i Stockholm för att hälsa på en släkting. När vi kommer Centralen så stoppar vi in våra väskor i en förvaringsbox och drar ut på äventyr på stan. När vi sedan lite senare framåt kvällen återvänder till centralen för att hämta våra väskor så har en flock med rakade skallar och stora skor parkerat framför vårat skåp med ölkassar och tillbehör av alla dess slag. Jag som då var runt 10 år blir stel av skräck eftersom man hört på nyheterna hur farliga skinheads är. Morsan går då fram till killen som sitter och använder vårat skåp som ryggstöd och frågar om han kan vara snäll att flytta på sig. Varvid denna jättelika (säkert 3m lång) kille ställer sig upp tittar på oss och säger "Självklart". När vi sedan börjar försöka få ut våra väskor ur skåpet så kommer en annan bula fram och hjälper till och håller uppe skåpdörren medans Jätten hjälper oss att lyfta ut väskorna och bär dom åt oss till utgången med orden "Det är lite otäckt här på kvällarna. Så jag hjälper er ut" Efter det så förändrades min syn skinnskallar ganska radikalt
    Amor patriae nostra lex

4. Följande 8 användare säger Tack till Ravenlord för detta inlägg:

040Malmö (2011-09-20), AFSB33 (2011-09-20), Anti-Fi! (2011-09-20), Ins (2011-09-20), Rabe (2011-09-20), Skogstrollet (2011-09-20), Svennen (2011-09-21)

Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567

Liknande ämnen

1. Från skinhead till?
    Av Ökenräv i forum Kläder
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 23:19

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg