Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 61
    Riddare Gautskaggs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    584
    Tack
    13
    Tackad: 42 gånger i 35 inlägg

Demonstrasjon 22. mai

Hentet fra SIAN sin nettside sian.no:

SIAN har demonstrasjon i Oslo 22. mai mot
    islamistenes og venstresidens oppmarsj

Fredag 22. mai avholder en rekke islam-orienterte organisasjoner samt deres medspillere, bl. a. biskop Ole Christian Kvarme, Human-etisk ungdom og Rødt's leder, Torstein Dahle, en større oppmarsj i Oslo sentrum. Islamistene marsjerer under parolen: «Stopp muslimhetsen».
    Islam er en totalitær motpol til demokratiet. Menneskerettighetene kreves underordnet Sharia. Ikke desto mindre er det nettopp demokratiet menneskerettighetene demonstrantene trykker til sitt bryst! Men SIAN er på plass på Egertorget med en motmarkering til denne desinformasjonen. Her vil det lyse med klar skrift: «Nei til islam Ja til frihet»

Lederen av Stopp Islamisering Av Norge (SIAN), Arne Tumyr, sier til SIAN's nettredaksjon at demonstrasjonen som islamistene og deres medløpere på den sosialistiske venstreside her legger opp til, er skremmende. Det disse røde og islam-vennlige aktivister sier er det samme som er lov i de muslimske stater så vel som i FN's menneskerettighetsråd, hvor muslimene har makta: Kritikk av islam som religion tillates ikke! Disse totalitære krefter er helt klart mot enhver form for ytringsfrihet som omfatter islam-kritikk.
    -Er ikke det å strekke fellen temmelig langt?
    -Over hodet ikke, fortsetter Tumyr. Det som vi kommer til å oppleve i Oslo sentrum den 22. mai er en forsmak på det som vil kunne komme - knebling av ytringsfriheten - og dermed underminering av demokratiets grunnfundament.
    -Hva er det konkret i oppropet som SIAN reagerer på?
    -Det heter bl. a.: «Den retningen debatten om islam nå tar er skremmende.» Hva i all verden er skremmende med en debatt som legger fakta om islam til grunn? Verden har opplevd 12.000 terrorhandlinger bare siden 11. september 2001, islam har ført krig på tre kontinenter i snart 1400 år, islam har som målsetting ingen fred før hele verden er underlagt denne ene religionen. Islamsk Råd Norge og andre islamiserte organisasjoner setter fram krav til vårt samfunn - særkrav som er begrunnet ut fra islam som religion. Dette er bare begynnelsen. Det kommer flere og mer vidtrekkende krav når islamistene her i landet blir flere.
    -Men nå heter det i oppropet at det må bli slutt på hatefulle angrep mot minoriteter - er ikke det et rimelig krav?
    -Hvem er det som her i landet fremmer «hatefulle angrep mot muslimer»? Ingen! Vi mener at muslimene er slaver under en religion der de er blitt fullstendig hjernevasket. SIAN vil bidra til å frigjøre disse menneskene fra det islamske slaveriet. Muslimene lider nemlig også under dette religiøse-politiske despotiet - som sakte men sikkert får fotfeste også i vårt land. Men fordi om vi i skrift og tale sier til muslimene at de må tenke selv og kreve personlig frihet i henhold til menneskerettighetene - så er ikke det uttrykk for «muslimhets». Fordi om man angriper standpunktene til tilhengere av et bestemt politisk parti så er det i vanlig språkbruk heller ikke tale om «hets» av partiets medlemmer.
    -Nå skal altså SIAN til med motdemonstrasjon?
    -Ja, vi har en klar markering på Egertorget fredag 22. mai kl 17.00. Vi blir nok ikke mange, men alle som støtter oss er hjertelig velkommen. Det var også slik da det sist var motstandskamp i Norge i tiden 1940 - 1945 - det var ikke mange som til og begynne med våget å stille seg under fanene til motstandsfolket. Men i 1945 var de 45.000
    -Kan det b li bråk?
    -Det kan jeg ikke tenke meg. Vi er fredelige og rimelig dannete mennesker som vil bruke ikke-voldelige uttrykksformer, sier Arne Tumyr til slutt.

Väpnare St. Augustins avatar
    Reg.datum
    2008 Apr
    Rykte
    106
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Jeg skal gjøre alt jeg kan for å komme.

Nå skjer det endelig noe. Skal folk her for en gangs skyld stille opp, eller skal dere fortsette å sitte ved datamaskinen i full anonymitet og klage over alt hva andre gjør, og hvor bra, og riktig det hadde vært om noen gjør slik du selv ikke gidder å gjøre.

Väpnare St. Augustins avatar
    Reg.datum
    2008 Apr
    Rykte
    106
    Tack
    0
    Hvem er med meg?

Hvem her er de som ikke bare har de i kjeften?

Reinhardt
    Oregistrerad Reinhardts avatar
    Sionistiske demonstrasjonar angår ikkje meg, so sjølvsagt kjem eg ikkje. Har du sett kva SIAN driv med og kva motivasjonen for engasjementet deira er? Hadde hatt meir sansen for ein demonstrasjon MOT Sian og liknande, for å visa at det faktisk fins grupperingar som ikkje er sionistar samstundes som dei er imot at islam brer um seg i Europa. Eit føredøme her var dei nederlandske høgreradikale som demonsterte med plakatar som; "Gert Wilders is a zionist!" Viser til 1 million andre trådar på forumet um ein vil ha grundigare svar på kva som er gale med desse avskummi (SIAN, Frp, Demokratene, NP og so vidare og vidare). Har betre ting å driva med; jobba for Europa, til dømes. Finn det dog ein smule paradoksalt at HEF faktisk er med på noko slikt, dei har snart null truverde med alt pisspreiket sitt um kristendomen samstundes som islam tydelegvis er ei heilag kyr.

Mjølnir2008
    Oregistrerad Mjølnir2008s avatar
    Citat Ursprungligen postat av St. Augustin Visa inlägg
    Hvem er med meg?

Hvem her er de som ikke bare har de i kjeften?
    Jeg er med! hele veien

Moderator fnuggets avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    811
    Tack
    54
    Tackad: 24 gånger i 14 inlägg
    Er du like mye med som da du skrev at du skulle donere til nordisk?
    så ikke at det kom noe fra deg. Så det du skriver her betyr jo overhode ingenting.

Mjølnir2008
    Oregistrerad Mjølnir2008s avatar
    Citat Ursprungligen postat av fnugget Visa inlägg
    Er du like mye med som da du skrev at du skulle donere til nordisk?
    så ikke at det kom noe fra deg. Så det du skriver her betyr jo overhode ingenting.
    stiller du kanskje?

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    584
    Tack
    13
    Citat Ursprungligen postat av Reinhardt Visa inlägg
    Sionistiske demonstrasjonar angår ikkje meg, so sjølvsagt kjem eg ikkje. Har du sett kva SIAN driv med og kva motivasjonen for engasjementet deira er? Hadde hatt meir sansen for ein demonstrasjon MOT Sian og liknande, for å visa at det faktisk fins grupperingar som ikkje er sionistar samstundes som dei er imot at islam brer um seg i Europa. Eit føredøme her var dei nederlandske høgreradikale som demonsterte med plakatar som; "Gert Wilders is a zionist!" Viser til 1 million andre trådar på forumet um ein vil ha grundigare svar på kva som er gale med desse avskummi (SIAN, Frp, Demokratene, NP og so vidare og vidare). Har betre ting å driva med; jobba for Europa, til dømes. Finn det dog ein smule paradoksalt at HEF faktisk er med på noko slikt, dei har snart null truverde med alt pisspreiket sitt um kristendomen samstundes som islam tydelegvis er ei heilag kyr.
    Agendaen er "Nei til islam Ja til frihet". Ingenting annet.

Hvis du synes "Ja til islam Nei til frihet" blir mer nærliggende for deg selv, så foregår den en slik demonstrasjon omtrent samtidig et annet sted i byen. Kanskje du kan demonstrere der i steden sammen med dine likesinnede i SV og islamsk råd? :p

Väpnare Halldor Aunes avatar
    Reg.datum
    2009 Jan
    Rykte
    59
    Tack
    0
    Finn det dog ein smule paradoksalt at HEF faktisk er med på noko slikt, dei har snart null truverde med alt pisspreiket sitt um kristendomen samstundes som islam tydelegvis er ei heilag kyr.
    HEF tar kaka igjen og igjen. Kan ikke annet enn holde med deg i at deres fra før ikke eksisterende troverdighet nå plasserer dem temmelig tydelig på kartet over deres orientering.

Reinhardt
    Citat Ursprungligen postat av Gautskagg Visa inlägg
    Agendaen er "Nei til islam Ja til frihet". Ingenting annet.

Hvis du synes "Ja til islam Nei til frihet" blir mer nærliggende for deg selv, så foregår den en slik demonstrasjon omtrent samtidig et annet sted i byen. Kanskje du kan demonstrere der i steden sammen med dine likesinnede i SV og islamsk råd? :p
    Kvifor "nei til islam" um ein ikkje går sionistane sitt ærend? "Nei til semittar i Europa uansett religion", so skulde eg heller ha teke turen til Oslo. Det er lov å tenkja litt djupare enn VG-nett sine debattsider. Religionsfriheit? Sjølvsagt, men kva har det med ein anti-islamsk demonstrasjon å gjera? Det er ikkje muslimar som hindrar meg frå å segja kva eg tykkjer og tenkjer i det moderne samfunnet per i dag, men heller PK-eliten, inspirert av Frankfurtarskulen og Gramsci, blant anna. Det er dog umogeleg å forklara til mange her, som det tydeleg har vist seg, so eg ser ikkje poenget.

Landsförvisad osramss avatar
    Reg.datum
    2009 May
    Rykte
    82
    Tack
    0
    Kvifor "nei til islam" um ein ikkje går sionistane sitt ærend? "Nei til semittar i Europa uansett religion", so skulde eg heller ha teke turen til Oslo. Det er lov å tenkja litt djupare enn VG-nett sine debattsider. Religionsfriheit? Sjølvsagt, men kva har det med ein anti-islamsk demonstrasjon å gjera? Det er ikkje muslimar som hindrar meg frå å segja kva eg tykkjer og tenkjer i det moderne samfunnet per i dag, men heller PK-eliten, inspirert av Frankfurtarskulen og Gramsci, blant anna. Det er dog umogeleg å forklara til mange her, som det tydeleg har vist seg, so eg ser ikkje poenget.
    Jeg er enig med deg der

Det er ikke islam som er problemet syntes nå jeg,men innvandring

At vi mister folket vårt

jeg personlig syns muslimer har mange gode verdier som familie,samhold,etiske regler rundt ekteskap og slikt

Noe av de gamle verdiene vi også hadde her i Norden som er nedbrutt av kristen og vestlig kultur

Jeg syntes faktisk muslimer burde vært innvandrene vi skulle ta imot fremfor andre rasefremmede

Da vil folk merke ubehag og en endring av samfunnet som igjen vil styrke innvandringsmotstanden

Det værste vi kan oppleve er at snille innvandrere uten farlig religion kommer,så avvikles det Norske folk uten problemer

Jeg syntes det har blitt en Norsk greie å angripe kun islam,de fleste av oss og til og med Øyvind heian har hivd seg på den der

Islam er problemet,la oss angripe det!

I motsettning til andre europeiske land hvor som reihardt sier,eksisterer demonstrasojner mot de alliertes bombing i tyskland,zionismen,innvandring som helhet og bevarelsen av det etniske folk

Vi i Norge kan vist ikke opperere på det nivået dessverre,vi er liksom der feminister og venstrefolk egentlig burde vært

For det er jo disse som vil få en radikal endring av islam

Men når vi er såpass liberale i forhold til innvandring og negative til den identitære bevegelsen som vi er i Norge så er det kanskje ikke så rart at skalaene er litt rare i forhold til andre land

Jeg syntes det er synd,støtte til reinhardt

Nei til innvandring som helhet

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    584
    Tack
    13
    Kvifor "nei til islam" um ein ikkje går sionistane sitt ærend? "Nei til semittar i Europa uansett religion", so skulde eg heller ha teke turen til Oslo.
    Hvis du organiserer og gjennomfører en demonstrasjon med tittelen "Nei til semittar i Europa uansett religion", så skal jeg respektere det du skriver her.

Det er lov å tenkja litt djupare enn VG-nett sine debattsider. Religionsfriheit? Sjølvsagt, men kva har det med ein anti-islamsk demonstrasjon å gjera? Det er ikkje muslimar som hindrar meg frå å segja kva eg tykkjer og tenkjer i det moderne samfunnet per i dag, men heller PK-eliten, inspirert av Frankfurtarskulen og Gramsci, blant anna.
    Og disse vil at folk ikke skal demonstrere mot islam. Holder du deg hjemme, gjør du akkurat slik PK-eliten vil. ;)

For meg ser det ut som at du nettopp lar deg hindre av disse. Samtidig som du kritiserer de som gir blaffen i elitens meninger og tør å vise seg på gata.

Det er dog umogeleg å forklara til mange her, som det tydeleg har vist seg, so eg ser ikkje poenget.
    I steden kan du prøve å forklare hvorfor det er bedre å sitte på nettet å syte, enn å demonstrere. Hadde vært interessant...:D

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    584
    Tack
    13
    Citat Ursprungligen postat av osrams Visa inlägg
    Jeg er enig med deg der

Det er ikke islam som er problemet syntes nå jeg,men innvandring

At vi mister folket vårt

jeg personlig syns muslimer har mange gode verdier som familie,samhold,etiske regler rundt ekteskap og slikt

Noe av de gamle verdiene vi også hadde her i Norden som er nedbrutt av kristen og vestlig kultur

Jeg syntes faktisk muslimer burde vært innvandrene vi skulle ta imot fremfor andre rasefremmede

Da vil folk merke ubehag og en endring av samfunnet som igjen vil styrke innvandringsmotstanden

Det værste vi kan oppleve er at snille innvandrere uten farlig religion kommer,så avvikles det Norske folk uten problemer

Jeg syntes det har blitt en Norsk greie å angripe kun islam,de fleste av oss og til og med Øyvind heian har hivd seg på den der

Islam er problemet,la oss angripe det!

I motsettning til andre europeiske land hvor som reihardt sier,eksisterer demonstrasojner mot de alliertes bombing i tyskland,zionismen,innvandring som helhet og bevarelsen av det etniske folk

Vi i Norge kan vist ikke opperere på det nivået dessverre,vi er liksom der feminister og venstrefolk egentlig burde vært

For det er jo disse som vil få en radikal endring av islam

Men når vi er såpass liberale i forhold til innvandring og negative til den identitære bevegelsen som vi er i Norge så er det kanskje ikke så rart at skalaene er litt rare i forhold til andre land

Jeg syntes det er synd,støtte til reinhardt

Nei til innvandring som helhet
    Igjen: Denne demonstrasjonen handler om man er for eller imot at Europa skal bli overtatt av muslimene. Hadde Norge vært bedre eller dårligere uten islam?

For alle som ikke har planer om å konvertere til islam, burde det være en selvfølge å demonstrere imot. For alle som ønsker ytringsfrihet burde det også være en selvfølge å demonstrere imot.

Jada, innvandring er dumt uansett religion, Norge bør være hvitt, og alt det der, men det er fremdeles ikke noen unnskyldning for å ikke gjøre noe.

Reinhardt
    Citat Ursprungligen postat av Gautskagg Visa inlägg
    Hvis du organiserer og gjennomfører en demonstrasjon med tittelen "Nei til semittar i Europa uansett religion", så skal jeg respektere det du skriver her.

Og disse vil at folk ikke skal demonstrere mot islam. Holder du deg hjemme, gjør du akkurat slik PK-eliten vil. ;)

For meg ser det ut som at du nettopp lar deg hindre av disse. Samtidig som du kritiserer de som gir blaffen i elitens meninger og tør å vise seg på gata.

I steden kan du prøve å forklare hvorfor det er bedre å sitte på nettet å syte, enn å demonstrere. Hadde vært interessant...:D
    Av upplagde grunnar vilde ein slik "demonstrasjon" i Oslo vore sjølvmord på alle vis, so det segjer seg sjølv at det ikkje går an, som du veit. Ein "kven gjer kva"-konkurranse giddar eg ikkje gje meg inn på, men viser heller til Osram sitt utmerka svar og til tusen andre trådar her på forumet der me har prøvd å prenta inn at det er plent umogeleg å starta i den politiske enden når det kulturelle grunnlaget manglar. I Sverige, til dømes, har dei meir eller mindre hatt ein samanhengjande høgreradikal bevegelse sidan før-45, samstundes som dei ikkje var med i krigen anna enn som ein nøytral ganske so aksemaktvenleg stat. I tillegg til dette ligg dei 10 år føre oss innvandringsmessig, dette er det som forklarar at dei har ei livande høgreradikal rørsla der, medan me har 50 individ som frådar rundt munnen berre dei høyrer ordet "muslim". Organisasjonar som SIAN hadde ikkje hatt NOKO PROBLEM med desse muslimske innvandrarane, hadde dei berre vore liberale ikkje-religiøse. At du kan stø upp um noko slikt, er vel meir eller mindre å saga av den greini me sit på?

Venstreeliten er berre inkonsekvente og feige, du skal sjå at med tid og stunder vil nok ein del av dei koma ut for å angripa islam (sjå Steinar Lem, til dømes). Dog vil dei heller ikkje då vera våre allierte, men heller endå ein fiende. Eg forstår ikkje at folk her ikkje forstår at "vår tankegang" (i den grad me har noko felles) ikkje passar inn i eit modernistisk svart-kvitt mynster der alle kan setjast i bås som anten "høgre", "venstre", "pro-USA" eller "pro-Islam". Me er vårt eige alternativ; Europa. Det blir dog ein smule absurd å føra ein diskusjon med folk som ikkje les bøker, då det er veldig avanserte emner som det som sagt ikkje nyttar å passa inn i enkle kategoriar gjevne oss av amerikanske politiske forhold og jødiske sinn. To grunnleggjande bøker ein må lesa for å forstå emni me har diskutert no er Kevin MacDonald "The Culture of Critique" og Michael O'Meara "New Culture New Right". Eg har godt samvit (i den grad ein kan ha det; ein kan alltid gjera meir) mtp min eigen innsats i å skaffa til vege det kulturskiftet som gjer ein seinare politisk kamp mogeleg. Eg er ein (sovidt eg veit) verkeleg person som møter folk i det verkelege liv og driv med grasrotvirksamheit, som ein god del av dei som heng her på forumet kan skriva under på. Um du trur at noko som helst godt kjem ut av å alliera oss med antireligiøse liberale avskum, so køyr for all del på vidare den vegen, men ikkje forvent at andre skal ta det same steget bakyver no når me er i ferd med å ta eit stort steg framyver (med Metapedia, til dømes). Ein grundig og god artikkel på Metapedia er i mine auger meir verdt enn 50 demonstrantar av typen SIAN, Frp, NP og so vidare. Eg vil heller anbefala deg å gjera ein innsats på Metapedia enn å demonstrera mot ein religion, men det er no berre mi meining. :-) Kanskje ein gong um 10-15-20 år, kan me saman stå på frontlina i min føreslegne demonstrasjon mot semittisk krimskrams i Europa ;-)

Marskalk Hordalands avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    742
    Tack
    0
    Tackad: 7 gånger i 5 inlägg
    Osram: det er for det først verken innvandringen eller islam som er hovedproblemet. Problemet ligger mye lengre tilbake i tiden og er mye mer komplisert enn som så. Hvert fall om det er Nordisk og Europeisk kultur, tradisjon og identitet, eller rettere; tapet av disse, som er grunnlaget for ditt engasjement. Om det er den genetiske sammensetningen ("vi mister folket vårt") du vil bevare eller dagens samfunn (ytringsfrihet, demokrati, velferd, penger etc), eller om det er et rent territorielt instinkt som driver deg, så er nok innvandringen et hovedproblem, ja.

Mer generelt, man bør slutte å definere seg selv ut fra hva man er imot, med mindre det er alt man står for, eller imot.
    Jeg vet det er flere som er strålende fornøyd med dagens samfunn og det eneste problemet er at det trues av muslimer. Til de vil jeg si at muslimene har ikke gått ikke hit av seg selv, det er ikke der eller i politiske beslutninger problemene ligger. Problemet ligger i dagens vestlige kultur.

Vi kommer ikke til å rikke oss av flekken før vi har definert hva vi vil, hvem vi er og hva vi kjemper for. Bare dette alene er en stor oppgave, men det er der det utadrettede arbeidet må begynne, ikke med politiske anti-parti og mot-demonstrasjoner med 1-200 (om en er meeeeeeeget heldig) deltagere.

Det er ikke meningen å være negativ til disse tiltakene men det er så mye fjas, særlig rundt dette som jeg ser som konsekvenser av problemene, at det er håpløst å være positiv til dem.

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Demonstrasjon i trondheim
    Av Mjølnir2008 i forum Ideologi og strategi
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 08:13
  2. Demonstrasjon mot EU
    Av Gautskagg i forum Aktivisme
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:57
  3. SOS Rasisme demonstrasjon mot henleggelsen av Obiora-saken
    Av Hordaland i forum Allmenne diskusjoner