Visa resultat för omröstning: Är du med i facket, a- kassan eller ingetdera?

Antal röster
68. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jag är med i facket såklart för jag gillar sossarna och deras genomtänkta politik för arbetaren

6 8.82%
  • Jag är endast med i någon A- kassa.

20 29.41%
  • Jag är tuff och spelar lindansen och är duktig på jobbet, därför är A- kassa inget för mig.

24 35.29%
  • Jag är miljonär och bryr mig inte

18 26.47%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 28
    Riksmarskalk The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8056
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 667
    Tackad: 1 514 gånger i 678 inlägg

Facket, A-kassa eller total bojkott?

Tänkte ordna min första poll..efter att den nya avin från a- kassan dök upp med en påföljande sedvanlig tokhöjning så fick jag nog. Jag ska gå ur A- kassan. Inte nog med att man betalar 30-35% av sin lilla lön till främlingsinvasionen, dessutom så ska A- kassan ha ungefär 6000 kr om året. Sanslöst.
    Den senaste höjningen var på 145 kr/mån. Den gång man behövt dem har man fått strida för pisskronor och intyg för varenda sketen arb- givare man haft sedan fem år tillbaks, nästan.:panik:
    Så hur är läget här, ni som jobbar hur gör ni med detta? Jag tar nog risken med att bli ställd på bar backe och går isf till SOC som alla andra.

Edit/ Efter att ett soc- fall(?) såg att jag hade skrivit SOS istället för SOC med tillhörande kommentar, så rättar jag härmed och tackar för påpekandet.
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram
    Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland

Marskalk White Devils avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    1554
    Tack
    18
    Tackad: 169 gånger i 101 inlägg
    jag gick ur facket och fortsatte att vara med i akassan
    You may think what you want, You may think that Im wrong.
    But I dont care cuz in these boots you wouldnt last long.

Riddare valkyria_81s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    986
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Själv jobbar jag ibland och är endast med i a-kassan,bättre att betala till a-kassan än att bli ställd på barbacke och behöva gå till soc.

Riddare G.llos avatar
    Reg.datum
    2009 Jan
    Rykte
    988
    Blogginlägg
    19
    Tack
    44
    Tackad: 51 gånger i 30 inlägg
    Är inte med i något sånt där sossetrams.. Blir man arbetslös(som jag blev i dec) finns det alltid något skitjobb nånstans som man kan överleva på
    I refuse to submit to the god you say is kind

Marskalk Lodjurs avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    2423
    Tack
    150
    Tackad: 45 gånger i 23 inlägg
    Jag är inte med i nått :( Men ska gå med i a kassan snart :D
    Under tiden som du läser den här signaturen blir din syster våldtagen, din mormor nedslagen & rånad medans din lillebror lär sig att injicera heroin.. Välkommen till mångkulturens Sverige!

Odalbonde yksjakaksas avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    9
    Tack
    4
    Tackad: 5 gånger i 5 inlägg
    Är med i alfa-kassan.
    Fick hem senaste fakturan i fredags och de har höjt avgiften med 150 spänn.
    Nu ska det alltså pröjsas 450 spänn i månaden
    med motiveringen att många är arbetslösa just nu.
    Det borde de väl fan ha en buffert för.

jmk
    Oregistrerad jmks avatar
    Jag var med i a-kassan för många år sedan, men gick ur. Har man någon form av spetskompetens så kan man alltid vara säker på att finna arbete.

Om jag hade bott på en liten ort med få arbetstillfällen så hade jag nog varit medlem i a-kassan, men inte en chans att jag hade betalat ett öre till facket.

Odalbonde hidaras avatar
    Reg.datum
    2008 Dec
    Rykte
    5
    Tack
    0
    Tur att man iallafall var med i A-kassan innan. Annars hade man varit utan pengar nu, för soc tänker man ju inte gå på. Men alla dessa jäkla papper som ska skickas fram och tillbaka upp och ner är för fan värre än ett heltidsjobb tycker jag.

Sen att söka nytt jobb nu är inte det lättaste, blir bara fler och fler varsel i trakten. Ma får väl flytta om man hittar något passande jobb. Sen att AF vill att man ska söka jobb som man inte har utbildning för är ju bara helt jäkla idiotiskt.

Så någon som söker en truckförare eller lagerarbetare eller liknande?

Stinger
    Oregistrerad Stingers avatar
    Jag valde Jag är endast med i någon A- kassa.
    Är jävligt skeptisk till båda för båda har nekat mig pengar när jag behövde ekonomisk hjälp fast jag varit noga att betala avgifterna, är bara med i a- kassan nu ute fall det skulle bli kris igen.Jobbade 2-5 timmar för mycket i veckan för att få nån hjälp av a-kassan.Har inga förväntningar att man ska få hjälp men under kan alltid hända.

Jarl PeterHs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1818
    Tack
    17
    Tackad: 21 gånger i 12 inlägg
    Idag, när arbetsgivare och anställda räknas som fiender och socialbidraget är lågt, är det för många ett nödvändigt ont att vara med i ett fackförbund och A-kassa för att inte bli överkörd av arbetsgivaren eller ställd på bar backe vid arbetslöshet. Samma sak är det för arbetsgivare som är medlemmar i en arbetsgivarförening för att stå emot vänsterfackens attacker.

Jag hoppas att det i framtiden, när den nationella rörelsen blivit en stark maktfaktor, bildas en arbetarorganisation för både företagare och anställda med folkgemenskap som grundtanke. Vi tillhör ju samma folk och företagen behöver de anställda, och de anställda behöver ju företagen.

Bärsärk Dementias avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    243
    Tack
    0
    själv så är man inte med i nått. så jag fick välja "Jag är miljonär och bryr mig inte"
    "På en generation så kommer europas ursprungsbefolkning att halveras samtidigt som invånarantalet slår nya rekord" - Dementia

Bärsärk BlåGul_KSSs avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    416
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av G.llo Visa inlägg
    Är inte med i något sånt där sossetrams.. Blir man arbetslös(som jag blev i dec) finns det alltid något skitjobb nånstans som man kan överleva på
    Skämtar du med mig?? Det finns över 250.000 öppet arbetslösa i Sverige, varav 50.000 akademiker. Med "öppet" arbetslösa anses personer som är inskrivna på arbetsförmedlingen.

Jag känner många många människor som under de tre senaste månaderna blivit av med jobbet, och antagligen står både jag och min bror på tur.

Jag önskar att du själv blev av med jobbet så att du fick smaka på den bittra verkligheten.

F.ö är jag själv både med i a-kassan och fackligt ansluten.
    Systemet har fostrat en generation av mesar
    Vi krossar systemet och fostrar en generation av kämpar

Bärsärk BlåGul_KSSs avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    416
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    Idag, när arbetsgivare och anställda räknas som fiender och socialbidraget är lågt, är det för många ett nödvändigt ont att vara med i ett fackförbund och A-kassa för att inte bli överkörd av arbetsgivaren eller ställd på bar backe vid arbetslöshet. Samma sak är det för arbetsgivare som är medlemmar i en arbetsgivarförening för att stå emot vänsterfackens attacker.

Jag hoppas att det i framtiden, när den nationella rörelsen blivit en stark maktfaktor, bildas en arbetarorganisation för både företagare och anställda med folkgemenskap som grundtanke. Vi tillhör ju samma folk och företagen behöver de anställda, och de anställda behöver ju företagen.
    Du påstår alltså att min arbetsgivare har samma intressen som mig för att vi tillhör samma folk?
    Hmm, intressant tanke...
    Hur kommer det då sig att jag (som är en vanlig knegare) ofta har blivit behandlad som skit på jobbet?

Jag tror inte att VD:n på Elektrolux tänkte så mycket på den svenska folkgemenskapen när han på 90-talet flyttade tusentals svenska arbeten till Ungern och Kina.
    Systemet har fostrat en generation av mesar
    Vi krossar systemet och fostrar en generation av kämpar

Riksmarskalk The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8056
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 667
    Tackad: 1 514 gånger i 678 inlägg
    Intressant med era åsikter och svar!
    Man är nog piskad tyvärr att vara med i åtminstone A- kassan. Det ser de också till att utnyttja. Sedan moderatpacket kom till "styret" har dessa utgifter skenat i väg duktigt. Å andra sidan så ger jag väl inte så mycket för sossetänket heller där man vill sänka tillbaks avgifterna och återgå till bidragssamhället så att säga.
    Intyg och inarbetade timmar ska återges till kassan in i minsta detalj. Har man en seriös arb- givare så är de iaf skyldiga att redovisa för detta.
    Jag undrar hur de lär ut detta till asylturister?
    Sedan ett förtydligande, jag fick en rp- kommentar som löd att jag skulle ge fan i att leva på systemet som en parasit, läste du ens mitt inlägg?
    Vederbörande får här en hälsning att jag icke parasiterar, utan arbetar, men överväger, något dumdristigt måhända, att hoppa av kajutan, jag har ingen lust att försörja andra med min usla lön.
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland

Riddare G.llos avatar
    Reg.datum
    2009 Jan
    Rykte
    988
    Blogginlägg
    19
    Tack
    44
    Tackad: 51 gånger i 30 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av BlåGul_KSS Visa inlägg
    Skämtar du med mig?? Det finns över 250.000 öppet arbetslösa i Sverige, varav 50.000 akademiker. Med "öppet" arbetslösa anses personer som är inskrivna på arbetsförmedlingen.

Jag känner många många människor som under de tre senaste månaderna blivit av med jobbet, och antagligen står både jag och min bror på tur.

Jag önskar att du själv blev av med jobbet så att du fick smaka på den bittra verkligheten.

F.ö är jag själv både med i a-kassan och fackligt ansluten.
    Som jag sa blev jag av med jobbet i december.. En av flera 100 som fick gå från Volvo i Arvika.. Och kan inte påstå att jag är välutbildad, gymnasienivå.. Men likförbannat fick jag jobb efter 3 veckor, visserligen ett underbetalt skitjobb och studtals hade jag två jobb för att det skulle gå runt.. Så nog finns det jobb om man är beredd att ta lite skit...
    I refuse to submit to the god you say is kind

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Facket
    Av Orm i forum Privatekonomi
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 09:05
  2. Facket?
    Av fishboy i forum Inrikespolitik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 18:25
  3. OS i Kina, bojkott eller ej?