Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 23 av 23
    Bärsärk Lidskjalvs avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    473
    Blogginlägg
    1
    Tack
    6
    Tackad: 9 gånger i 6 inlägg
    Det kan inte vara så "enkelt" att du lider av hyperemesis gravidarum då? Hittar inga riktigt bra länkar just nu, men kika här: http://hyperemesis.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=5

Med enkelt menar jag givetvis inte att det på något sätt är enkelt att leva med, men det är ju åtminstone något välkänt. (som din barnmorska i och för sig verkligen borde känna till)

Skarven
    Oregistrerad Skarvens avatar
    Synes det hørtes veldig merkelig ut at du spyr så mye, oppkast perioden varer jo ikke så lenge den, men nå har du jo heller ikke sagt noe om hvor lenge det har vært slik.

Håper du kan få hjelp av din lege og at du blir bedre. Hørtes forferdelig ut, er jo dessuten viktig at du får i deg mat for fostrets del.

Klarer du få i deg lettere mat da, som salater av noe slag? Frukt og grønt er jo ofte litt enklere å få i seg når man er dårlig og ikke klarer spise så mye.

Håper sannelig du blir bedre snart. :(

Riddare blågultblods avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    318
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Lidskjalv Visa inlägg
    Det kan inte vara så "enkelt" att du lider av hyperemesis gravidarum då? Hittar inga riktigt bra länkar just nu, men kika här: http://hyperemesis.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=5

Med enkelt menar jag givetvis inte att det på något sätt är enkelt att leva med, men det är ju åtminstone något välkänt. (som din barnmorska i och för sig verkligen borde känna till)
    Det är ju absolut värt att forska lite extra i, men nej.. Jag tror inte det är det..
    Men tack för tipset ändå. Kommer absolut ta upp detta med läkaren för säkerhets skull
    Håll aldrig käften. Världens orättvisor orsakas inte av folk som säger emot. Orättvisorna orsakas av att så många håller käften.

Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    318
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Hermódrsdotter Visa inlägg
    Synes det hørtes veldig merkelig ut at du spyr så mye, oppkast perioden varer jo ikke så lenge den, men nå har du jo heller ikke sagt noe om hvor lenge det har vært slik.

Håper du kan få hjelp av din lege og at du blir bedre. Hørtes forferdelig ut, er jo dessuten viktig at du får i deg mat for fostrets del.

Klarer du få i deg lettere mat da, som salater av noe slag? Frukt og grønt er jo ofte litt enklere å få i seg når man er dårlig og ikke klarer spise så mye.

Håper sannelig du blir bedre snart. :(
    Jag har spytt varje dag sedan vecka 4-5 ungefär. Men det har blivit värre de senaste 5-6 veckorna.
    Tro mig, jag har provat att försöka få i mig det mesta, men det är ungefär lika illa med allt jag försöker få i mig..
    Det enda som jag kan äta utan att spy på dagen är isglass. Men det vill jag inte äta hela tiden.. Känns inte så nyttigt att vräka i sig isglass varje dag
    Håll aldrig käften. Världens orättvisor orsakas inte av folk som säger emot. Orättvisorna orsakas av att så många håller käften.

Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    318
    Tack
    0
    Jag har varit uppe på akutmottagningen, fick ett ganska dåligt bemötande :(
    Fast jag var envis och stod på mig och menade på att detta faktiskt kan vara farligt för mitt barn (!) så sa dom till mig att kontakta vårdcentralen istället...
    Så jag blev hemskickad..

Bärsärk Lidskjalvs avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    473
    Blogginlägg
    1
    Tack
    6
    Tackad: 9 gånger i 6 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av blågultblod Visa inlägg
    Jag har varit uppe på akutmottagningen, fick ett ganska dåligt bemötande :(
    Fast jag var envis och stod på mig och menade på att detta faktiskt kan vara farligt för mitt barn (!) så sa dom till mig att kontakta vårdcentralen istället...
    Så jag blev hemskickad..
    Dåligt av de! Jag skulle om jag var du försöka få en tid till den läkare som är kopplad till MVC. De brukar vara lite mer insatta i just graviditetsrelaterade problem. Det är bara att du ringer din barnmorska och ber att få en tid hos deras läkare.

Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    318
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Lidskjalv Visa inlägg
    Dåligt av de! Jag skulle om jag var du försöka få en tid till den läkare som är kopplad till MVC. De brukar vara lite mer insatta i just graviditetsrelaterade problem. Det är bara att du ringer din barnmorska och ber att få en tid hos deras läkare.
    Min barnmorska verkar inte riktigt bry sig. Hon kollar inte upp varför jag mår som jag gör fast jag gett henne alla symptom samt tjatat på henne att jag mår dåligt. Hon ringer och säger att jag missat tider jag inte ens fått & de tider hon skrivit upp på en lapp har jag inte ens haft utan då har jag åkt dit i onödan..
    Så jag litar inte på henne riktigt. Ska byta barnmorskan. Men jag får ta kontakt med vårdcentalen istället.. förhoppningsvis tar dom mig på allvar

Jarl Sibbes avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2632
    Blogginlägg
    98
    Tack
    789
    Tackad: 881 gånger i 482 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Bockas Visa inlägg
    Det borde de nog berättat för dig om så var fallet, men låter inte detta som ett typiskt sådant fall där två personer med någon specifik blodgrupp skaffar barn med varandra?
    Jag är väldigt lite insatt i detta, men om så är fallet så mår man visst piss 24/7 under hela graviditeten, och sedan är det visst norm att man byter ut blodet på barnet så snart det är fött, annars blir barnet blått, blodet koagulerar och barnet kan dö.

Nu låter detta som värsta skräckfilms/Sci-fi-temat, men någon som vet mer om saken kanske kan verka lugnande genom att förklara precis vad det handlar om... ;)
    Jag tycker att det låter som en helt vanlig graviditet med en twist där barnet har pappans blodgrupp. Detta är extremt ovanligt men kan hända. När jag fick mitt 3:e barn råkade jag ut för något liknande. Barnet hade pappans blodgrupp som råkar vara den mest ovanliga, dock som tur är, kompatibel med min. Det största problemet kom under förlossningen så det är viktigt att du har varit hos läkare innan!

Mår man så dåligt som beskrivs i tråden bör man i avvaktan på läkartid behandla det som en magsjuka, dvs drick det du kan (alt. avslagen coca-cola, oavsett vad du har för principer där) ät lite men ofta och helst osmörat rostat bröd, kokt ris o dyl.

Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
    ~ Theodore Parker

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. Frågor om graviditet
    Av Jemszi i forum Barnuppfostran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 13:37
  2. Graviditet
    Av optimum i forum Barnuppfostran
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 21:56
  3. Extremt snabba trummisar