Resultat 1 till 15 av 15
    Riksmarskalk GB-Janssons avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6442
    Tack
    395
    Tackad: 549 gånger i 310 inlägg

Sportkommentatorer

Idrott är i sig självt väldigt underhållande. Men bra kommentatorer förgyller de olika evenemangen i TV och radio.

Vilka kommentatorer och även dito experter tycker ni är de bästa?

Mina favoriter är Lasse Granqvist (fotboll och hockey) och Roberto Vacchi (cykel). Båda utstrålar enorm entusiasm i sina referat.

Granqvist suverän i dagens SM-final. Färjestad sätter 4-1 varvid Granqvist spontant utbrister (med anledning av målmusiken), "Nu spelar de Malena Ehrnman också".
    "Man må hoppas att historiens dom - som obevekligen kommer - må bli så hård och oförsonlig, som förövarna av sveket gjort sig förtjänta av."

Undernärd
    Oregistrerad Undernärds avatar
    Ingen tvekan att Glenn Hysén är den bästa! Han har alltid är härlig ton och så är han Göteborgare såklart. ;)

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24015
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 817
    Tackad: 9 922 gånger i 6 105 inlägg
    Lasse Granqvist är definitivt den mest inlevelsefulle sportkommentatoren. Sen är Arne Hegerfors den mest kunnige vad gäller fotboll och Björn Hellberg i särklass bäst vad gäller tennis.

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Tackad: 1 070 gånger i 570 inlägg
    Nämnde Roberto Vacchi har alltid varit en stor favorit, maken till påläst kommentator har nog aldrig setts.
    En tre timmars Tour d´France slätetapp brukar sällan vara speciellt upphetsande men med Vacchi i rutan kan det bli intressant ändå.

Glenn Strömberg är den fotbollskommentatorn jag gillar bäst, han förstår det taktiska spelet bättre än de flesta.

Niklas Wikegård är kanske mer rolig än duktig men alltid händer det något kring honom.
    Leif Boork är mer av Strömbergs modell, enormt kunnig.

En som var jobbig att lyssna till trots hans duglighet var Mats Strandberg.
    Hans nattliga tennis referat från Mats Wilanders US open äventyr lär jag aldrig glömma.
    Hans ständiga negativa stämma trots att Wilander spelade bra och också vann turneringen som förste svensk genom tiderna.
    Hela tiden fick man intrycket att det inte skulle gå för så deprimerande var Strandberg.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Jarl stefan1s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3818
    Tack
    164
    Tackad: 258 gånger i 160 inlägg
    Arne Hegerfors tyckte jag alltid var underhållande och korrekt. Vad han än kommenterade. Fotbollen 1994 var ju bland det bästa från svensk sport någonsin kan jag tycka helt subjektivt (från tiden då man slapp
    Z(l)atan). :p
    Göran Zachrisson hade en röst och ett röstläge med rätt tempo dessutom för att beskriva alltifrån utslag till nerväsa puttar (från tiden då man slapp Tiger Woods). :p
    Vad hette han som kommenterade hästsport, såsom hoppning? Anders Gernarnd eller något sådant? Med en skorrande dialekt var han helt ensam i detta gebiet.
    Mångkultur sysslar inte med sanningen utan med vad den kan "bevisa".

Vinterland
    Oregistrerad Vinterlands avatar
    Niklas Wikegård är riktigt härlig att lyssna på, speciellt under matcher när Sverige spelar. :)

Rekryt Antisocials avatar
    Reg.datum
    2008 Oct
    Rykte
    23
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Den enda sport jag tittar på är snooker på Eurosport där Kim Hartman är kommentator. Riktigt bra och kunnig man!

Riddare Fribergs avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    325
    Tack
    0
    Arne regerar =)
    Treat me good and I will treat you better
    Fuck me over and I will fuck you up!!

Odalbonde BlåGulPatriots avatar
    Reg.datum
    2009 Apr
    Rykte
    9
    Tack
    0
    Lasse Granqvist, Niklas Wikegård och den här härliga finnska kommentatorn http://www.youtube.com/watch?v=JCnJSvXYUhc haha :P
    ”The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his”

Hartlepool
    Oregistrerad Hartlepools avatar
    Lasse Granqvist är väl bäst, om jag måste välja någon. Värst är, och detta utan tvekan, den inavlade Hysén.

Bärsärk Sanchezs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    329
    Tack
    0
    Utan någon speciell ordning säger jag: Lasse Granqvist, Arne Hegerfors och Bosse Hansson. Henrik Strömblad är bra han också.
    Stockholmare, Fri Aktivist

Riddare Lanzs avatar
    Reg.datum
    2009 Jan
    Rykte
    861
    Tack
    0
    Ralf Edström kanske? :lol:

Marskalk Vredesfulls avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1385
    Blogginlägg
    1
    Tack
    2
    Lasse Granqvist och Glenn Strömberg , utan större tvekan :cool:.
    Ave Europa, nostra vera patria ! ...

Marskalk Vinterdiss avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    1356
    Tack
    28
    Tackad: 32 gånger i 24 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Undernärd Visa inlägg
    Ingen tvekan att Glenn Hysén är den bästa! Han har alltid är härlig ton och så är han Göteborgare såklart. ;)
    Kan ju bara hålla med! Man blir glad när man hör att det är Glenn som tjötar på i bakgrunden! :D
    Lev som du lär, idiot!

Landsförvisad JohnnyTs avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    168
    Tack
    0
    Den bäste expertkommentatorn inom fotboll är tveklöst Jens Fjällström. Kunnig och pålitlig.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •