Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 151

Ämne: Favoritläsk

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    23975
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 792
    Tackad: 9 887 gånger i 6 087 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Makta Visa inlägg
    Då jag är diabetiker dricker jag bara light med ett undantag och det är Dr pepper ungefär 1 gång om året!
    Annars är det Coke Zero/Coke Light/Sprite Zero/Påsk/Jul Must light Dock är det några jag har druckit massvis av men som inte har setts på år och dagar och vill veta om dom finns i Sverige ;) 1. XL cola 2. Virgin Cola "Fanns massa olika men bara 1 bra" 3. Dr peper light!? 4. Fanta free päron/äpple. Inte sett någon av dem på flera år :(
    Är också diabetiker, och det är på sin plats att (än en gång) varna för aspartam och andra konstgjorda sötningsmedel som leder till sömnproblem. Visst det händer att jag dricker någon av de drickor du nämnt, men smaken är lika konstgjord som sötningsmedlet. Har man sug efter riktiga drickor rekommenderar jag att höja insulindosen! :-)

Väpnare miss-lizs avatar
    Reg.datum
    2008 Jul
    Rykte
    1104
    Tack
    2 579
    Tackad: 35 gånger i 20 inlägg
    Jag gillar alla drickor men speciellt citronisté.

Jarl Sibbes avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2632
    Blogginlägg
    98
    Tack
    789
    Tackad: 881 gånger i 482 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Adoremus Visa inlägg
    Är också diabetiker, och det är på sin plats att (än en gång) varna för aspartam och andra konstgjorda sötningsmedel som leder till sömnproblem. Visst det händer att jag dricker någon av de drickor du nämnt, men smaken är lika konstgjord som sötningsmedlet. Har man sug efter riktiga drickor rekommenderar jag att höja insulindosen! :-)
    En läsk utan aspartam som råkar vara min favorit är ICAs egna. :yes: Gillar de flesta smakerna, men bäst är ändå att de inte innehåller sötningsmedel.

Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
    ~ Theodore Parker

Väpnare forshéns avatar
    Reg.datum
    2008 May
    Rykte
    73
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    fanta free och trocadero är mina favoriter :)

Nordicreb
    Oregistrerad Nordicrebs avatar
    Jag ögnade igenom tråden och jag sitter här i min (självvalda) exil och inser att jag saknar julmust så att jag håller på att avlida. Sedan läste jag Champis... jag har nog inte druckit Champis sedan sent 70-tal, så nostalgin flödade... :sad:

Yggr
    Oregistrerad Yggrs avatar
    Champis är ju en höjdare!

Jarl Tors Vredes avatar
    Reg.datum
    2009 Apr
    Rykte
    1986
    Blogginlägg
    1
    Tack
    47
    Tackad: 117 gånger i 82 inlägg
    Min Favorit är Sprite definitift. Inte light versionen för jag vill ha äkta socker xD :D

Moderatorchef Tetris Champion Hartlepools avatar
    Reg.datum
    2010 Apr
    Rykte
    5124
    Tack
    1 424
    Tackad: 2 395 gånger i 990 inlägg
    Coca Cola är den absolut godaste läsken. Ja, jag sträcker mig så långt att jag kallar den för en odödlig - ja, oöverträffad! - klassiker.

Är det någon som vet om Jolt Cola finns kvar? Jag har inte sett till den på evigheter. Jag drack också Vira Blåtira för ett tag sedan. Är det någon som minns den läsken från förr? Jag visste inte att den fanns kvar ens. När jag var liten, minns jag, tyckte jag att den var rysligt god.. Men nu... Usch! Det smakade som smälta skumbananer.
    Raseri är hela mitt liv.

"Thus the Fascist accepts and loves life, he knows nothing of suicide and despises it; he looks on life as duty, ascent, conquest: life which must be noble and full: lived for oneself, but above all for those others near and far away, present and future."

9. Följande användare säger Tack till Hartlepool för detta inlägg:

Absurd (2010-06-14)

Cartmans avatar
    Reg.datum
    2009 Dec
    Rykte
    126
    Tack
    4
    Tackad: 19 gånger i 13 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Hartlepool Visa inlägg
    Coca Cola är den absolut godaste läsken. Ja, jag sträcker mig så långt att jag kallar den för en odödlig - ja, oöverträffad! - klassiker.

Är det någon som vet om Jolt Cola finns kvar? Jag har inte sett till den på evigheter. Jag drack också Vira Blåtira för ett tag sedan. Är det någon som minns den läsken från förr? Jag visste inte att den fanns kvar ens. När jag var liten, minns jag, tyckte jag att den var rysligt god.. Men nu... Usch! Det smakade som smälta skumbananer.
    Jolt höll på att gå i konkurs men räddades i sista sekund eller hur det var, nu har dom bytt approach helt och riktar in sig på energidryck: http://www.joltenergy.com/index.html Tror inte att den gamla jolt colan finns kvar och jag vet inte ens om man kan köpa dom nya energidryckerna i Sverige.

Mina favoriter är i alla fall Sprite och Dr Pepper. Jolt Cola funkade bra när man var yngre och satt på internetcaféer och gibbade.

11. Följande användare säger Tack till Cartman för detta inlägg:

Hartlepool (2010-06-14)

Moderatorchef Tetris Champion Hartlepools avatar
    Reg.datum
    2010 Apr
    Rykte
    5124
    Tack
    1 424
    Tackad: 2 395 gånger i 990 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Cartman Visa inlägg
    Jolt höll på att gå i konkurs men räddades i sista sekund eller hur det var, nu har dom bytt approach helt och riktar in sig på energidryck: http://www.joltenergy.com/index.html Tror inte att den gamla jolt colan finns kvar och jag vet inte ens om man kan köpa dom nya energidryckerna i Sverige.

Mina favoriter är i alla fall Sprite och Dr Pepper. Jolt Cola funkade bra när man var yngre och satt på internetcaféer och gibbade.
    Jag gillade den gamla jolten. Bojkottning av den nya är vad som gäller!

Dr. Pepper är en styggelse av astronomiska mått! Dr. Pepper och Vira Blåtira är dom absolut värsta. Iste var något jag tyckte om, men nu tycker jag bara det smakar ofog.
    Raseri är hela mitt liv.

"Thus the Fascist accepts and loves life, he knows nothing of suicide and despises it; he looks on life as duty, ascent, conquest: life which must be noble and full: lived for oneself, but above all for those others near and far away, present and future."

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    23975
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 792
    Tackad: 9 887 gånger i 6 087 inlägg
    Såg att det fanns Cherry Coke zero i affären hemma och köpte två burkar för att prova. Har nog aldrig blivit så smakmässigt besviken. Både besk och smaklös på en gång. Priset 12:- styck var dessutom ett riktigt rövarpris.

14. Följande användare säger Tack till Adoremus för detta inlägg:

Johan_ (2012-05-31)

Bärsärk Sushnas avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    682
    Tack
    131
    Tackad: 171 gånger i 118 inlägg
    Receptet som kommer från en finlandssvensk uppfinnare:

Gillar mest om Pommac och Pepsi Max.
    Senast redigerad av Sushna den 2012-04-21 klockan 16:28.

16. Följande 2 användare säger Tack till Sushna för detta inlägg:

Adoremus (2012-04-25), Sibbe (2012-05-30)

Riddare Johan_s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    823
    Tack
    394
    Tackad: 364 gånger i 220 inlägg
    När jag var yngre för sisådär 10 år sen så fanns coca cola vanilj och den var super! Men den har dom typ aldrig längre, bara tillfälliga partier affärerna får in och det är ytterst sällan nu för tiden. Så min nuvarnade favorit är vanlig hederlig sockerdricka

18. Följande användare säger Tack till Johan_ för detta inlägg:

Adoremus (2012-05-31)

Marskalk Rabes avatar
    Reg.datum
    2010 Dec
    Rykte
    1448
    Blogginlägg
    1
    Tack
    746
    Tackad: 639 gånger i 351 inlägg
    Jag drack en hel del Coca cola tidigare. Men det var ett par decennier sedan. Har bojkottat dem, och deras andra läskeblasker när jag inte glömmer det, helt och det av flera skäl. Men det räcker att nämna för tillfället att det numera i mitt tycke smakar för jäkligt. Konstigt att smaken kan ändra sig så diametralt.

Fruktsoda är en favorit. De gamla hederliga, Champis, Pommac, Loranga när och om det går att få tag på. Eller annat från små svenska bryggerier.

20. Följande användare säger Tack till Rabe för detta inlägg:

Johan_ (2012-05-30)

Ängel Pjazis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    593
    Tack
    56
    Tackad: 93 gånger i 56 inlägg
    Jag drack ofantliga mängder Coca Cola i några års tid, sen sa magen tack för mig. Det må vara det värst multinationella kapitalistmärket som finns, men gott som få. Numera dricker jag det ytterst sällan, kanske någon burk i månaden.

Numera köpa en lättöl eller mineralvatten om jag är ute och äter.
    RT - Motpol - Fria Tider - Alternative Right - Counter-Currents
    Ron Paul for President
    To-day a democrat of the old school would demand, not freedom for the press, but freedom from the press; but mean-time the leaders have changed themselves into parvenus who have to secure their position vis-a-vis the masses. - Oswald Spengler, Decline of the West
    För övrigt gillar jag Nordisk Ungdom

Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista

Liknande ämnen

1. Vilken är din mest uppskattade kattras?
    Av Kristofer i forum Husdjur
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 18:30
  2. Favorit Regissör(er)?
    Av Blodsrit i forum Gillestugan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 05:35
  3. Vem är din favorit på Motpol? Del 2
    Av legionären i forum Gillestugan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 23:40
  4. Er MMA-favorit