Resultat 1 till 11 av 11
    Riddare ...s avatar
    Reg.datum
    2009 Jan
    Rykte
    457
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Revolutionära fronten - Ännu en kvinnomisshandel

På det vänsterradikala kulturhuset Underjorden i Göteborg bröt förra helgen ett slagsmål ut mellan "radikala marxister"
    Enligt uppgifter ska en tjej ha gått fram till några besökare som var från Revolutionära fronten (RF) som i över två timmar vrölat gaisramsor och varit allmänt högljudda och ifrågasatt deras brölande. Detta resulterar i att en medlem ur RF slår till den unga kvinnan i ansiktet med utslagna tänder som följd.

Efter misshandeln följer kvinnan efter sällskapet, chockad över händelsen, för att få reda på gärningsmannens identitet, varpå sju stycken aktivister från RF trycker upp den redan blodiga kvinnan mot en vägg och hotar denna till livet, med uppmaningen "Det är ingen idé att du försöker dig på något, du är i ett av vänsterns högkvarter nu" Budskapet är lika tydligt som talande, i självutnämnda vänsterområden där bl.a. RF vistas går man som kvinna inte säker, inte ens efter att man blivit misshandlad och söker upprättelse.

Intern kritik från vänstern riktas nu mot RF som utnyttjar sin ställning som "elit" bland avgrundsvänstern, en del menar att machokulturen som råder inom AFA/RF nu måste kväsas. Även de ideologiska förankringarna hos RF´s medlemmar ifrågasätts, att RF är en samling småhuliganer utan någon politisk agenda känner de flesta till, men nu börjar det även gå upp för extremvänstern vad det är för människor som florerar i deras bosktavskombinationer.

Även om kvinnan får anses som en politisk meningsmotståndare så är jag inte sämre än att jag hoppas att kvinnan repar sig från sina skador och tar sig en funderare på vad den autonoma vänstern egentligen menar med antisexism och kvinnofrid.

choptop
    Oregistrerad choptops avatar
    Betvivlar iofs inte dina uppgifter men var har du fått dina uppgifter ifrån eller en eventuell länk.

Stefan
    Oregistrerad Stefans avatar
    RF är väl allmänt kända för att bete sig smutsigt och skitigt. Är väl lite mindre aktiva än AFA men snäppet brutalare kanske av vad jag sett och läst. Samtidigt verkar dom vara ett stort gäng wannabes, studsar runt och hoppar som om det vore värsta kampsporten på gatan. Förmodligen är dom väl höga som hus, det är väl därför...

Som exempel kan jag nämna misshandeln vid Globen som dom lagt ut på sin hemsida. Många mot en, precis som vanligt.

Druznil
    Oregistrerad Druznils avatar
    Kommunistiska Partiet (nya KPML[r]) skriver bland annat:

Provokatörsorganisationen Afa har slagit till igen, nu genom att i grupp fegt misshandla Nationaldemokraternas partisekreterare Vavra Suk.
    Men sådan mobilisering är inget för herrskapsanarkisterna i Afa. De sätter sig själva och sin egen lilla sekt i folkets ställe; för att folket är så mycket dummare och trögare än de; för att vanliga människor inte är militanta nog och därför inga värdiga antifascister i herrskapets ögon.
    Detta är oansvarigt och oförlåtligt. Om vänstern inte tar avstånd från provokatörsorganisationer som Afa och från provokationen som metod, så binder den ris åt egen rygg, både i förhållande till den statliga repressionen och till högerextremismen.
    Med Afa vägrar vi allt samarbete. För att Afa objektivt sett, bortom de herrskapsanarkistiska fraserna, tjänar reaktionens intressen. Denna ståndpunkt har vi deklarerat flerfaldiga gånger och vi upprepar den nu. På förekommen anledning. All verklig vänster bör göra detsamma.
    Det är med andra ord ord och inga visor får våra kära kommunister. Men saken är ju den RKU är ju en del av AFA så personligen tycker jag att kritiken från KP (?) står sig ganska slätt, ord är ord och handling är handling.

Det visar dock trots allt på att det finns en slitning mellan vissa kommunistiska grupper och andra anakristiska/kommunistiska. Det är alltid något.
    Någon gammal romare sa det fint, "Söndra och härska". Det funkar utmärkt åt båda hållen!

Riddare ...s avatar
    Reg.datum
    2009 Jan
    Rykte
    457
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av choptop Visa inlägg
    Betvivlar iofs inte dina uppgifter men var har du fått dina uppgifter ifrån eller en eventuell länk.

https://www.flashback.info/showthrea...92881&page=291

Från sidan 291 börjar disskusionen, den styrks av antifas på plats och disskusionen handlar inte om huruvida det inträffade eller inte, utan om det var rätt eller inte, antifacsisterna hävdar att det är ett billigt pris att betala för att man "jiddrat" med övermänniskorna.

Bärsärk TuranGanuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    272
    Tack
    18
    Citat Ursprungligen postat av choptop Visa inlägg
    Användaren ... har hämtat den informationen från Flashback.
    Blunda hårt och gapa stort; ett gyllene regn min vän!

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24035
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 832
    Tackad: 9 937 gånger i 6 115 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av ... Visa inlägg
    På det vänsterradikala kulturhuset Underjorden i Göteborg bröt förra helgen ett slagsmål ut mellan "radikala marxister"
    Enligt uppgifter ska en tjej ha gått fram till några besökare som var från Revolutionära fronten (RF) Stockholm ifrågasatt deras brölande. Detta resulterar i att en medlem ur RF slår till en ung kvinna i ansiktet med resultat av utslagna tänder som följd
    Upprinnelsen till bråket var att stämningen var lite väl högljödd för kvinnans smak. Ett gäng RFare ska bl.a. ha suttit och vrålat GAIS-ramsor i över två timmar och betett sig allmänt svinigt. Kvinnan har då gått fram och sagt "det var lite mycket testosteron här" till gruppern på cafét varpå hon knuffas och sedan får framtänderna utslagna.

Efter misshandeln följer kvinnan efter sällskapet, chockad över händelsen, för att få reda på gärningsmannens identitet, varpå sju stycken aktivister från RF-GBG trycker upp den redan blodiga kvinnan mot en vägg och hotar denna till livet, med uppmaningen, "Det är ingen idé att du försöker dig på något, du är i ett av vänsterns högkvarter nu.", budskapet är lika tydligt som talande, i självutnämnda vänsterområden där RF vistas går man som kvinna inte säker, inte ens efter att man blivit misshandlad och söker upprättelse.

Intern kritik från vänstern riktas nu mot RF som utnyttjar sin ställning som "elit" bland avgrundsvänstern, en del menar att machokultueren som råder inom AFA/RF nu måste kväsas. Även de ideologiska förankringarna hos RF´s medlemmar ifrågasätts, att RF är en samling småhuliganer utan någon politisk agenda känner de flesta till, men nu börjar det även gå upp för extremvänstern vad det är för människor som florera i deras bosktavskombinationer.

Även om kvinnan får anses som en politisk meningsmotståndare så är jag inte sämre än att jag hoppas att kvinnan läker snabbt och tar sig en funderare på vad den autonoma vänstern igentligen menar med antisexism och kvinnofrid.
    Jo, jag har sett ett flertal ggr hur medlemmar ur den lokala rf gruppen betett sig på GAIS-matcher, och även på stan. Någon nämnvärd ideologisk föränkring finns knappast. Våld är och har alltid varit deras ledstjärna, att man beter sig så mot en försvarslös kvinna - dessutom från deras egna led - talar klarspråk om dessa ligister.

Jarl Lex Sak_rads avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    3756
    Tack
    594
    Tackad: 496 gånger i 234 inlägg
    Usch, nu vaknar den där empatiska fanatikern i mig...

Hur är det med flickan? Visst, hon må vara en meningsmotståndare, men tills någon bevisat för mig att hon tar ställning för fega överfall mot nationalister á la AFA/RF Gbg 6/6 -08 så hoppas jag att hon kryar på sig.

EDIT: Den anonyma fjanten som nyss gav mig minus får gärna bevisa sina påståenden. Eller näe... just det. Då röjer du din identitet för mig.

Lycka till med din anonyma verksamhet mot de inslag i samhället som du påstår att kvinnan ifråga tar ställning för. Nästa gång du ger mig ett anonymt minus så kanske du kan hänvisa mig till inslag i historien där ditt koncept rönt framgång...
    Trollet är mitt!

Odalbonde allres avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    12
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av ... Visa inlägg
    https://www.flashback.info/showthrea...92881&page=291

Från sidan 291 börjar disskusionen, den styrks av antifas på plats och disskusionen handlar inte om huruvida det inträffade eller inte, utan om det var rätt eller inte, antifacsisterna hävdar att det är ett billigt pris att betala för att man "jiddrat" med övermänniskorna.
    Står ju att det var en tjej som misshandlade en tjej? Ja, ändå kvinnomisshandel men kanske inte lika hemskt som när en kille misshandlar en tjej...

Bärsärk Lezvijas avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    721
    Tack
    0
    Tackad: 2 gånger i 1 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av allre Visa inlägg
    Står ju att det var en tjej som misshandlade en tjej? Ja, ändå kvinnomisshandel men kanske inte lika hemskt som när en kille misshandlar en tjej...
    Hon blev väl så skadad som hon blev oavsett om det var en man eller en kvinna som drämde till, vad är det då för skillnad?
    Pien, pien, nisu ku ad ja! Nun, nun didi kan fa ja! Quaano petsio donkdonkika, jiiku jiiku ki wuang chang ka! TJINGATJINGATJINGA-

Riddare ...s avatar
    Reg.datum
    2009 Jan
    Rykte
    457
    Tack
    0
    Grejen är ju inte den att hon fick stryk utan att RFare/AFAiter sitter och skyddar överfallet, att dom sedan trycker upp en kvinna som just fått framtänderna utslagna mot en vägg för att mordhota henne är ju så jävla smaklöst att man inte finner ord för det.

Jag nämnde inte kön, då jag inte gör skillnad på kön inom RF/AFA, är man med i någon av dessa sekter ska man behandlas därefter, nog om det.

Inget tyder dock på att den misshandlade kvinnan rör sig i just dessa kretsar.

Liknande ämnen

1. Ännu en våldtäkt
    Av Sankarihauta i forum Nyheter
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 21:57
  2. Har du julpyntat ännu?
    Av Nordisk.nu i forum Arkiverade omröstningar
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 23:11
  3. Kvinnomisshandel
    Av Mithras i forum Familjeliv och samlevnad
    Svar: 95