Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22
    Riddare Johlis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    947
    Tack
    9
    Tackad: 111 gånger i 56 inlägg

Neger inkorrekt språkbruk!

Landskronapolisen efterlyser ”en neger iklädd militärgrön jacka” efter att en kvinna blivit pistolrånad.
    Detta språkbruk anses olämpligt och givetvis är det viktigare att en stackars neger kanske anser sig kränkt över att bli kallad för neger än att få fast en farlig förbrytare. Och språkbruket får, som i fallet med Rosengård, mer uppmärksamhet i massmedia än vad brottsoffren får.
    Att kalla en neger för ****** har ju länge ansets som rasistiskt, men nu är tydligen även ordet neger tabu. Så vad vill de språkbruksgranskande politrukerna att en neger skall kallas för att den politiska korrektheten skall uppfyllas? Skall polisen gå ut med efterlysningen ”färgad man” eller ”svart man”? Negrer finns ju i alla kulörer från ljusbrunt till blått (s.k blåneger), dessutom finns det albinonegrer. Vidare finns det färgade folk förutom negrer t.ex indier eller aborginier som är svarta och faktiskt är även vitt en färg. Kanske afrikan? Men alla som bor i Afrika är ju afrikaner t.ex araber i Nordafrika eller inflyttade invandrare från Europa och Asien som har bott där i flera generationer. Detta skulle i så fall innebära att dessa aldrig kan bli afrikaner och omvänt kan aldrig en neger, invandrad eller adopterad, bli europé. Givetvis är detta rasistiskt och intolerant eftersom i dummokratin alla är lika.
    Inte bara polisen, utan t.ex sjukvården, får problem med att finna ett politiskt korrekt språkbruk. Fler och fler medicinska studier påvisar olikheter mellan olika folkslag (främst svarta och vita, d.v.s afroamerikaner och européer). Men eftersom alla är lika så får väl dessa resultat ignoreras och alla får underkasta sig lika behandling oavsett hälsokonsekvenserna.

Riksjarl Tyrfings avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    5625
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Kan inte förstå problemet. Polisens sak är att uträtta brott. Då är det ett väldigt bra sätt att tala om vad det var för gärningsman. Är det en neger som efterlyses så är det väl lämpligast att säga det?

Alla som bor i vårt land är tyvärr inte av nordiskt ursprung.

Svenskar först!

Zippt
    Oregistrerad Zippts avatar
    Vilket jäkla larv. Snart måste väl polisen säga svensk iställe för muslim eller svart när dom ska identifiera någon brottsling.

Riksjarl QuestionMarks avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Tackad: 846 gånger i 413 inlägg
    Polisen kanske borde säga "person" om alla. Det vore det mest politiskt korrekta.

Jag menar, om t ex en gammal man stjäl en bil så kan man ju inte gärna gå ut med ett signalement som säger "en gammal man", eftersom det är kränkande mot alla gamla människor som då kan känna sig träffade.

Dom kan ju inte heller säga "en medelålders kvinna" då det uppfattas av kvinnor som kränkande, inte bara för att det är en kvinna som efterlyses utan för att bli betraktad som medelålders är ju inte så roligt i dessa Botox-tider.

"En person efterlyses" borde då vara det mest politiskt korrekta, könsneutralt och fint.

Om en person i träningsoverall begår en våldtäkt så vill jag inte höra att man efterlyser "en person i träningsoverall" eftersom jag gillar sport. Då känner jag mig kränkt...
    Månadens Internetsöktips: "Theodore N. Kaufman, Germany Must Perish!"

Marskalk Loki77s avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    1178
    Blogginlägg
    1
    Tack
    13
    Tackad: 59 gånger i 41 inlägg
    Jag säger fortfarande negerboll:p

Jag använder mig alltid av ordet neger. Det finns ingen anledning att visa respekt åt några politiskt korrekta skithögar eller **********ar enligt mig.

Mats_81
    Oregistrerad Mats_81s avatar
    Kan inte förstå varför de alltid ska bli ett himla liv så fort polisen ytrar sig, han är ju en neger, men sådant får man ju inte säga i vårat land ju!

Jarl Eoppoyzs avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2428
    Tack
    202
    Tackad: 106 gånger i 77 inlägg
    Jag trodde att det fanns viktigare saker än att oja sig över detta och att polisens uppgift är att lösa brott. Ska man använda sig av detta när man efterlyser kriminella negrer: "En hudfärgshandikappad buspojke efterlyses"?

Vore detta politiskt korrekt nog?

Marskalk SpaderDams avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    3330
    Tack
    15
    Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
    Tramserier. Är det en neger så ska man väl för attan kunna säga att det är en neger. Diskriminering hit och dit. Hela tiden kommer de på nya saker mot oss svenskar som de kan använda emot oss.

lejon
    Oregistrerad lejons avatar
    Oj vad mycket skriverier det har varit denna veckan om poliser, speciellt poliser som använt sig utav fel ordval. Fel ordval är ju verkligen hemskt enligt media, men när en rasfrämling till polis går ut i media och säger att han är vänsteraktivist och går på demos på fridtiden så är det något positivt.

Vart är vårat samhälle påväga? Är det så farligt att säga att det var en neger som verkligen är efterlyst för rån? Om det varit en svensk, italienare eller en latinos så hade polisen säkert skrivit ut det.

En fet känga till media och högsta polischefen. Landsförrädare!

Rekryt MiaMakis avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    22
    Tack
    0
    Jävla larv, jag brukar säga rakt ut: EN NEGER gjorde det och det...

ORKA! :)

Jarl stefan1s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3817
    Tack
    163
    Tackad: 257 gånger i 159 inlägg
    För några år sedan så skulle polisen beskriva någon neger och ordet blåneger användes. Då förstod alla exakt vad det var för utseende på den kriminella.
    - Detta uppmärksammades i pressen för några år sedan, men jag tror inte att det blev så mycket liv den gången. Sverige har väl tyvärr blivit mer pk sedan dess...?
    Annars så har ju svenska polisen stigit i min aktning på sistone.
    Det kanske är dags att de firar av det hela med några negerbollar, förlåt jag menar invandrarkulor. :thumbup:
    Mångkultur sysslar inte med sanningen utan med vad den kan "bevisa".

Väpnare Nordisk2007s avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    130
    Tack
    0

Dimridåer?

För mig har ordet en lite negativ klang och får mig att tänka på slaverihandel, men det är kanske till stor del pga den statliga skolan där all typ av historieskrivning som kan bidra till skamkänslor hos europeer alltid förstärkts och överdrivits. Jag använder inte själv ordet.
    Det som är sjukt är denna hetsjakt och lynchstämning som uppstår. Jag vågar säga att 99% av dem som använder ordet gör det inte av någon ideologisk eller annan politisk anledning utan just av gammal vana och för att de inte har något bättre ord till att beskriva en människa som ser ut på ett visst sätt.

Märkligt hur mycket uppmärksamhet såna här saker får samtidigt som det bara var en liten artikel i media att alla "nysvenskar" som var misstänkta för deltagande i den otroligt grova svensk-rasistiska misshandeln av en ung "gammalsvensk" tjej går helt fria från rättsliga påföljder.
    Hávamál nr. 100 - När jag kom fram, fick jag där se hela vakten av kämpar vaken, med burna bloss och brinnande ljus; min väg sig visade farlig

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Tackad: 1 070 gånger i 570 inlägg
    Skall inte polisen lösa brott?

Om dom inte kan få rätt signaliment lär risken för att brottet löses vara betydligt lägre.
    Tyvärr verkar det som att det är viktigare att inte peka ut invandrare än att faktiskt få fast de skyldiga.

För en sisådär 10-15 år sedan hette det oftast "sydländskt utseende" i såväl pressen som TV3:s Efterlyst, idag blir det helt sonika bara "mörkt hår" vilket kan vara nästan varannan människa så som det ser ut idag.

En beskrivning av en misstänkt gärningsman skall naturligtvis vara så detaljerad som det bara går, är han från det mörkaste av afrika, då skall det ta mig tusan också framgå när signalimentet presenteras.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Riksmarskalk Blåögas avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Tackad: 128 gånger i 89 inlägg
    Jag bara skakar på huvudet. Negrerna kallar varandra för n1ggrer, men polisen får inte efterlysa en neger.
    Enade vi stå. Söndrade vi falla.
    Blåöga är språkfascist - språktips finns här. Språkfel på Nordisk - att lära sig av - finns här.

Jarl stefan1s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3817
    Tack
    163
    Tackad: 257 gånger i 159 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av axel Visa inlägg
    Skall inte polisen lösa brott?

Om dom inte kan få rätt signaliment lär risken för att brottet löses vara betydligt lägre.
    Tyvärr verkar det som att det är viktigare att inte peka ut invandrare än att faktiskt få fast de skyldiga.

För en sisådär 10-15 år sedan hette det oftast "sydländskt utseende" i såväl pressen som TV3:s Efterlyst, idag blir det helt sonika bara "mörkt hår" vilket kan vara nästan varannan människa så som det ser ut idag.

En beskrivning av en misstänkt gärningsman skall naturligtvis vara så detaljerad som det bara går, är han från det mörkaste av afrika, då skall det ta mig tusan också framgå när signalimentet presenteras.
    Precis. Signalementen brukar vara hur detaljerade som helst med färg och mönster på jacka etc. men att våldtäktsmannen var blåneger och skrek på bruten svenska brukar vara något som inte kommer med som signalement i massmedias "efterlysning".
    - Tolkningen av det är förstås att om det finns eller förekommer signalement som passar in på blattar så skall dessa signalement döljas så att folk:
    1. ska få tro att det var en etnisk svensk som utförde dådet
    2. skydda blaringen från att bli gripen.

Rättshaveriet vet inga gränser i dagens Sverige.
    Mångkultur sysslar inte med sanningen utan med vad den kan "bevisa".

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Politisk Inkorrekt
    Av Adoremus i forum Alternativ journalistik och media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 14:36
  2. Politisk inkorrekt gatuteater
    Av Johan Björnsson i forum Strategi och utveckling
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 07:54
  3. neger/halv neger på nordisk
    Av Hobbit i forum Klassificering