Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 17 av 17
    anvihl
    Oregistrerad anvihls avatar
    Ah, äntligen får jag tillfälle att efterlysa en finsk film även jag! Jag såg alltså en film - i svartvitt såklart - med en del ovanliga inslag i. Det är min förhoppning att någon här kan hjälpa mig att få tag i denna film då den enligt mig var ovanlig. Döm själva - här är tre av
    de inslag jag personligen anser ganska ovanliga....

1.Mannen i filmen låser in sin gamla mamma i någon potatiskällare där jag har för mig att hon dör.
    2. Då TV- kontollanten kommer drar han en sådan där skära rakt i skallen på denne -rakt igenom hatten - och kontrollanten dör mot en husvägg... eller var det en höstack?
    3. I slutet fäster han en wire efter traktorn och skall dra ner huset eller vad det nu var. Då kommer blixten och slår ner i wiren varvid hela traktorn blir strömförande och huvudpersonen dör.

Finsk landsbygdsaction, alltså. Jag skulle VERKLIGEN vilja ha denna film för att kunna lyfta humöret i dystra stunder. Finns det någon som kan hjälpa mig?

Bärsärk Sushnas avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    684
    Tack
    131
    Tackad: 173 gånger i 119 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
    Ah, äntligen får jag tillfälle att efterlysa en finsk film även jag! Jag såg alltså en film - i svartvitt såklart - med en del ovanliga inslag i. Det är min förhoppning att någon här kan hjälpa mig att få tag i denna film då den enligt mig var ovanlig. Döm själva - här är tre av
    de inslag jag personligen anser ganska ovanliga....

1.Mannen i filmen låser in sin gamla mamma i någon potatiskällare där jag har för mig att hon dör.
    2. Då TV- kontollanten kommer drar han en sådan där skära rakt i skallen på denne -rakt igenom hatten - och kontrollanten dör mot en husvägg... eller var det en höstack?
    3. I slutet fäster han en wire efter traktorn och skall dra ner huset eller vad det nu var. Då kommer blixten och slår ner i wiren varvid hela traktorn blir strömförande och huvudpersonen dör.

Finsk landsbygdsaction, alltså. Jag skulle VERKLIGEN vilja ha denna film för att kunna lyfta humöret i dystra stunder. Finns det någon som kan hjälpa mig?
    Filmen heter Kuutamosonaatti (The Moonlight Sonata) http://www.imdb.com/title/tt0095473/
    men den är inte svartvitt (från 1980-talet). Genren är horrorkomedi.

Den har även fortsättning "Kadunlakaisijat" (Army of Zombies?) men den var inte lika bra.
    Senast redigerad av Sushna den 2012-05-08 klockan 16:01.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. Finsk och Norsk musik.
    Av Stalk28 i forum Övrigt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 18:03
  2. Förhistorisk Finsk-hednisk Relik Hotad
    Av Elias Simojoki i forum Etnicitet och traditioner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 16:28
  3. Finsk lag angående judar
    Av Tiefensee i forum Nordisk historia