Långt eller halvlångt hår är snyggast. Jag tycker inte alls det ser bra ut med rakat eller snaggat.
Ha!
Då jag är en halvskallig "gubbe" så rakar jag tveklöst mitt hår regelbundet;).
Ok, jag kan hålla med om att rakat är bättre i det fallet.
Ingmar (2012-07-25)
Jag rakar mig med rakhyvel varannan dag, desto kortare hår, desto bättre trivs jag.
Ingmar (2012-08-16), Miiika (2012-07-25), Sapere aude (2012-07-25)
Jag tycker det är tok sexigt med rakat huvud på män! Helst 2 mm. MEN Under dom förutsättningarna att han inte har en udda skallform, hehe :-P
Jag gillar långhårigt på mig själv. Jag kör med 6 mm. Trots det är jag jävligt sexig!
Jag har kört snaggat i väl över 20 år. I början mest för att det var praktiskt. Efter det för att det passade stilen och numer för att den påbörjade flinten inte medger några andr frisyrval :) jag kör med maskin utan distanskam. Typ 1-2mm
Ingmar (2012-08-16)
En klassisk barbershop funkar på de flesta killar, endast i undantagsfall kan en kille se riktigt bra ut i längre hår. Ett fåtal gör bäst i att ha helrakat, men då ska de ha huvudformen för det.
Barbershopfrisyrer är det som ni pratat om tidigare i tråden och kallat 40-talsfrisyrer, Jugendfrisyrer osv. Kärt barn har många namn, men rätt är barbershop. De flesta idag riktigt gamla män har sådana och har haft det hela livet. Det var typ det enda som fanns att välja på förr.
Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
~ Theodore Parker
Har man inget hår har inte huvudformen någon betydelse. inte fan tänker jag börja med tupè för att få till en barbershop![]()
Det är rätt omöjligt att hitta en barberare idag. Alla "shoppar" tycks vara frisörssalonger. Vi är förtryckta!
det finns ett fåtal men helt klart en utdöende företeelse www.sharperbarbershop.se t.ex
Adoremus (2012-08-03)
Det finns en eller två i närheten av där jag bor. Grannen brukar gå till den ena för att bli rakad. Med rakkniv, naturligtvis.
Självfallet är ni förtryckta! Ni envisas ju med att spendera någon hundralapp på en trimmer och "klippa" er själva. Det är ert eget fel. Vill ni leta reda på en bra herrfrisör/barberare så fråga någon gammal gubbe med snygg frisyr.![]()
Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
~ Theodore Parker
Bokmärken