Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 21 av 21
    Landsförvisad Martins avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    365
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Ragnar Visa inlägg
    Ah, den typiska reflexen, att vilja tysta motståndare istället för att debattera.
    Är det inte lite larvigt att komma med sådana påståenden?

Dagen, med bilagan Svenska journalen, är inte en katolsk tidning. Jag förstår inte vart du fått det ifrån, och om du läst på så hade du vetat det.
    Alltså, för att vara extra tydlig: den är verkligen inte katolsk, inte ens Novus Ordo-katolsk.

Bärsärk Lonewalkers avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    277
    Tack
    10
    Tackad: 8 gånger i 5 inlägg
    Här är en länk av intresse för diskussionen:
    "Catholics Play Vital Role in Helping Migrants to U.S"

http://www.amren.com/mtnews/archives...olics_play.php

I en kommentar till artikeln står det:
    I live in a large midwestern city and the Catholic Church in my city makes no effort to disguise it’s support for illegal immigration and illegal immigrants. They even have several immigration lawyers on their payroll to facilitate illegal immigration through the court system.
    Personligen så tror jag att den religion där universalism är något centralt för hela läran, kommer automatiskt degenerera till rasnihlism förr eller senare. Under medeltiden trycktes detta tillbaka, då de hårda förhållandena såg till att de sunda instinkterna inte domnade bort, men när välståndet gjorde sin entré, i kombination med att våra fiender fick större inflytande, bröt universalismen igenom på riktigt.

Jag kan inte se någonting alls i kristendomen som skulle kunna få vårt folk att återfå sin vitalitet. Snarare finns där bara slavmoral och luddiga jämlikhetsläror.
    "To live, is to participate in shaping the future.."

Rekryt 0aktrees avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    16
    Tack
    0
    FAS förefaller vara en av de mer nyanserade debattörerna här i forumet. Själv menar jag nog att patriotism snarare skall förstås som en hållning, eller en grad av medvetenhet snarare en ideologi eller livsåsådning. I sträng mening är ju inte Kristen tro ens en religion bland andra utan UPPENBARAD Tro dvs. en transcendent gåva "utifrån".

Odalbonde ioanness avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    15
    Tack
    0
    Kristnas fosterlandskärlek har av hävd inte brukat ifrågasättas. Just därför att den kristna tron förutsätter pietet mot det mänskliga sammanhang man föds in i. Att bllunda för denna sak är intellektuellt ohederligt och för inte samtalet framåt.

Det finns i dag djupt förvirrade kristna som värdera pk och snällism högre än sin religion och sunda, allmänmänskliga principer. Detta är en ganska ny företeelse. På samma sätt som det finns etniska svenskar som alldeles struntar i sitt eget folks undergång. Detta säger mycket om motståndarens oerhöda makt, men säger inget om vare sig traditionell kristendom eller etniska svenskar.

Vi bör fråga oss: vad kan vi göra för att rädda vårt land, vårt folk, Europa, Europas folk och kulturer, Europas civilisation? Att vägra samarbeta med och misstänkliggöra t.ex. ansvarsfulla svenska kristna är vägen till säker undergång.

Är det vad Ragnar önskar sig? Det vill jag inte tro.

(Jag säger här inget om Ragnars och Lonewalkers märkliga allmän- och historiekunskaper i kristendomsämnet, då det ligger utom mitt syfte, som är försoning och sans och reson. Men jag kan återkomma till ämnet om jag får tillfälle och tid. Jag skulle då peka på det verklighetsfrämmande i att underkänna minst 700 år av svensk historia -- oavsett vad man personligen menar om kristendomen.

Man älskar sitt land sådant det är och varit, liksom man älskar sina föräldrar: att älska ett mytiskt hedniskt Sverige är... ideologi och icke-verklighet. Många nationalisters hat för det kristna vittnar om den socialdemokratiska skolans framgångar i hjärntvätt. Inte om samma nationalisters kunskaper i frågan eller om deras kärlek till Sverige och de generationer som gått före oss. Kristendomshat kan endat främja våra fienders sak.)

Rekryt JeanOussets avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    19
    Tack
    0
    Utomordentlig avrundning på debatten Ioannes - jag hoppas alla hedningar här på nordisk begrundar dina ord.
    I en tid av universellt bedrägeri är yppandet av sanningen en revolutionär handling. (George Orwell) - George Orwell, 1984 http://www.youtube.com/watch?v=VkaLG1mEzl8

Odalbonde minutz3s avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    14
    Tack
    0
    Trams.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. "Svenskar är inte direkt några helgon de heller"
    Av Läs_Historia i forum Svenskfientlig brottslighet
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 13:02
  2. Förskola för bara svenskar
    Av Prez i forum Framtidsvisioner
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 20:27
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 19:10
  4. Alla "svenskar" i Libanon och andra länder
    Av The Sentinel i forum Invandring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:03
  5. Förenas svenskar inom det nationella?
    Av Tobias Struck i forum Strategi och utveckling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 22:29

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •