Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 34
    SverigeVaknaNu
    Oregistrerad SverigeVaknaNus avatar
    Citat Ursprungligen postat av NAD Visa inlägg
    Tar du vitamin- och mineraltillskott? Slarva inte med din sömn, det är en viktig faktor för att växa :-).
    Som sagt försöker att inte slarva med min sömn, kan vara vaken i ungefär 20 timmar utan problem, men å andra sidan behöver jag minst 10 timmars sömn för att känna mig utvilad och om jag kan sova ut, utan att något väcker mig sover jag ungefär 15 timmar. Tar inte vitamin eller mineraltillskott, varför skulle jag ? :S

Riddare NADs avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    434
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av SverigeVaknaNu Visa inlägg
    Har brist på ämne i kroppen som gör att jag blir trött, så tiden flyter bara iväg ibland
    Tar inte vitamin eller mineraltillskott, varför skulle jag ? :S
    Brist på vitaminer kan leda till trötthet, till exempel.

"Är huvudet dumt får kroppen lida."

SverigeVaknaNu
    Brist på vitaminer kan leda till trötthet, till exempel.
    Jo men eftersom jag i princip aldrig känner mig trött, så borde jag väll ha ganska bra med vitaminer eller!?
    Eller så är det för jag är född sån, mina föräldrar har berättat om hur jag aldrig ville sova, även som liten =)

Marskalk Ingens avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    1453
    Tack
    29
    Tackad: 112 gånger i 68 inlägg
    Har brist på ämne i kroppen som gör att jag blir trött, så tiden flyter bara iväg ibland :) Slarvar även med mina sömntabletter :(
    Föresten Nobody kan man köpa dem sakerna du länkade i vanliga affärer? :D
    Coop har ett avtal med Saltåkvarn så de har som oftast åt minstone några av deras produkter. Särskilt de större butikerna.

Tipsade om den här på en annan sida, men Blutsaft kan vara något om du som du säger har brister i vissa ämnen och känner dig trött. Det är ett järn och vitamintillskott. Den finns också i många butiker.

http://www.blutsaft.se/

Hmm, börjar känna mig som en försäljare här, men det är produkter jag själv använder och gillar.

EDIT:

Såg just att jag misstolkade meningen kring trötthet.

Riddare NADs avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    434
    Tack
    0
    Jo men eftersom jag i princip aldrig känner mig trött, så borde jag väll ha ganska bra med vitaminer eller!?
    Eller så är det för jag är född sån, mina föräldrar har berättat om hur jag aldrig ville sova, även som liten =)
    Du skrev först att du blir trött, så att "tiden flyter iväg", och sedan att du kunde vara uppe i 20 timmar utan problem.

Därav blev jag konfunderad, men om du är pigg som du säger är det endast positivt, så länge du sköter dig med sömnpillerna dvs. ;)

SverigeVaknaNu
    Du skrev först att du blir trött, så att "tiden flyter iväg", och sedan att du kunde vara uppe i 20 timmar utan problem.

Därav blev jag konfunderad, men om du är pigg som du säger är det endast positivt, så länge du sköter dig med sömnpillerna dvs. ;)
    Läs om meningen igen min bäste herre :D
    Har BRIST på ämne i kroppen som gör att jag blir trött,
    Jo man kan inte ens bli hög på dem sömntabletterna om det är det du menar :) HAHA :D
    just i skrivande stund har jag varit vaken 20 timmar och känner mig inte det minsta trött (en och annan powerking har jag väll hällt i mig med) Känner mig bara otroligt motiverad till att skriva av mig på nordisk, som av någon konstig anledning jag i princip bara gör när jag varit vaken länge.

Väpnare Onåds avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    194
    Tack
    0
    Du har stats som en anorektiker och ska börja åtgärda din kosthållning - inte fokusera på tillskott. Oavsett hur mycket (lite) du äter eller tror att du äter idag så är det långt ifrån tillräckligt. När du ätit tills du är mätt ska du bita ihop och äta lika mycket till, vid varje måltid. Snåla inte med fett och andra kaloritäta livsmedel. Detta kombinerar du med tung styrketräning.

Du ska alltså äta så mycket att du ligger på ett överskott av kalorier, vilket du ska klara av enbart genom maten du äter. Att vara beroende av att dricka en massa socker, och en liten andel protein, i flytande form flera gånger om dagen är inte en kvalitativ eller optimal "lösning". Gainer dricker du efter träningspasset och resterande tid börjar du äta ordentligt och inte som en bantande skolflicka. Om du inte tror mig så skriv upp allt du äter under en veckas tid, så kan vi jämföra. :evilgrin:

SverigeVaknaNu
    Citat Ursprungligen postat av Onåd Visa inlägg
    Du har stats som en anorektiker och ska börja åtgärda din kosthållning - inte fokusera på tillskott. Oavsett hur mycket (lite) du äter eller tror att du äter idag så är det långt ifrån tillräckligt. När du ätit tills du är mätt ska du bita ihop och äta lika mycket till, vid varje måltid. Snåla inte med fett och andra kaloritäta livsmedel. Detta kombinerar du med tung styrketräning.

Du ska alltså äta så mycket att du ligger på ett överskott av kalorier, vilket du ska klara av enbart genom maten du äter. Att vara beroende av att dricka en massa socker, och en liten andel protein, i flytande form flera gånger om dagen är inte en kvalitativ eller optimal "lösning". Gainer dricker du efter träningspasset och resterande tid börjar du äta ordentligt och inte som en bantande skolflicka. Om du inte tror mig så skriv upp allt du äter under en veckas tid, så kan vi jämföra. :evilgrin:
    Tackar för att du iaf var ärlig :) Vill inte precis äta så jag spyr :P äter så jag blir mätt varje måltid, inte precis att jag har anorexia eller något, har alltid haft väldigt god matlust. och har vägt upp emot 65 kg men ibland får kroppen för sig att "förinta" allt mitt fett. Naturligtvis hade jag tänkt att kombinera gainers och andra tillskott med mat inte bara förlita mig på det ena, som du verkar tro :D.

Riddare NADs avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    434
    Tack
    0
    Läs om meningen igen min bäste herre :D
    Nu förstod jag. Meningen kan uppfattas på två sätt, vilket jag hoppas att du förstår. Läste om meningen hur många gånger som helst, haha.

Att vara igång så länge som du är resulterar onekligen i ett katabolt läge för kroppen, vilket du inte eftersträvar.

Väpnare Onåds avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    194
    Tack
    0
    Tackar för att du iaf var ärlig :) Vill inte precis äta så jag spyr :P äter så jag blir mätt varje måltid, inte precis att jag har anorexia eller något, har alltid haft väldigt god matlust. och har vägt upp emot 65 kg men ibland får kroppen för sig att "förinta" allt mitt fett. Naturligtvis hade jag tänkt att kombinera gainers och andra tillskott med mat inte bara förlita mig på det ena, som du verkar tro :D.
    Nej, du har inte anorexia, men din undervikt är att jämföra med en anorektikers. Jag säger det inte för att vara elak.

Din kropp får inte "plötsligt för sig att förinta allt fett", kroppen svarar mot den kaloribalans som du själv styr över. Möjligtvis kan vissa faktorer tillfälligt och marginellt störa din metabolism, men faktum kvarstår - du äter alldeles för lite i förhållande till vad du förbrukar och har dessutom helt fel inställning. Men visst, seriös träning, och därmed undantagslöst dithörande kosthållning, är absolut inte för alla.

Jag önskar dig lycka till hur som helst. :-)

Väpnare Agoges avatar
    Reg.datum
    2008 Sep
    Rykte
    52
    Tack
    0
    viktökningsdrink: en näve havregryn, 4 DL mjölk, en banan, en skopa gainer. + 6 kokta ägg, släng i dig detta på morgonen. Ät därefter var 3:e timme.

träna tungt och intensivt, sov minst 8 timmar per dygn. Är du frisk ökar du i vikt så länge du äter mer mat än du förbränner.

SannHeder
    Oregistrerad SannHeders avatar
    Det HÄR känner jag igen, hade samma problem för ngt år sedan, viktminskning och oregelbunden dygnsrytm. Brist på ämnen.
    Hos mig var sköldkörteln ur funktion, och jag rekomenderades alger. Jag hade prövat dessa innan, och ganska snabbt blev dygnrytmen bättre. Vikten tog lite längre men det allmänna måendet förändrades snabbt.
    Carregenet de rekomenderar smakar hiskeligt, om du inte har is i magen så rekomenderar jag dig att inte köpa sådant, -det är utmärkt som avgiftare dock.
    http://www.alg-borje.se/

Rekryt Natures avatar
    Reg.datum
    2008 Aug
    Rykte
    16
    Tack
    0
    Suck... är väl bara äta mer än man gör av med.

Riddare NADs avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    434
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Nature Visa inlägg
    Suck... är väl bara äta mer än man gör av med.
    Han undrar vad han ska äta.

Marskalk TorsVikings avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    620
    Tack
    0
    Ta extra mycket smör på ALLT du äter, smält smöret och häll över all mat du äter, mycket rikligt fett ;)
    Sedan skall du också gratinera all din mat med massa smält ost på. Kommer bli skit gott, och du kommer bli riktigt tjock å lycklig ;)

Lycka till kamrat!
    Öppna dina ögon.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

1. behöver hjälp :P
    Av lexzuz i forum Mjukvara Windows
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 03:22
  2. Behöver din hjälp!
    Av CarolineRahowa i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 15:51