Sidan 1 av 40 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 592
    Riddare LFBs avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    367
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Överlevarnas äventyr under Förintelsen

http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle254403.ece

"- Det första vi gjorde på morgonen där var att släpa lik. Hundratals lik. De dog av undernäring, sjukdomar och resignation."

"- Jag såg några få bli skjutna och några bli hängda, men aldrig någon rutinmässig dödsmisshandel. Jag såg heller inga gaskammare - tror inte det fanns några."

Tyckte den skiljde sig lite från andra rövarhistorier, blev lite fundersam bara ;)

Sen vet jag inte om jag gjorde rätt i att starta en ny tråd men då kan denna raderas/flyttas.

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Tackad: 1 070 gånger i 570 inlägg
    Historien skiljer sig kanske inte så mycket från andra då lägret han pratar om var Bergen-Belsen, ett läger som inga seriösa (eller ens halvseriösa för den delen heller) historiker vill påstå har haft några gaskammrar. Historien kan nog vara ganska nära sanningen speciellt om han satt på där under våren-45 då den tyska infrastrukturen havererade, dödligheten var då väldigt hög. De efterkrigstida bildrna av likhögar kommer från dessa läger, Bergen-Belsen, Dachau etc.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Folkmelodi
    Oregistrerad Folkmelodis avatar
    Attans så besvärligt det blev att inte onelajna detta citat: Ja, säger han och skrattar. Jag har klarat livet genom att ljuga, överdriva och försöka se positivt på eländet.

Riddare LFBs avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    367
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av axel Visa inlägg
    Historien skiljer sig kanske inte så mycket från andra då lägret han pratar om var Bergen-Belsen, ett läger som inga seriösa (eller ens halvseriösa för den delen heller) historiker vill påstå har haft några gaskammrar. Historien kan nog vara ganska nära sanningen speciellt om han satt på där under våren-45 då den tyska infrastrukturen havererade, dödligheten var då väldigt hög. De efterkrigstida bildrna av likhögar kommer från dessa läger, Bergen-Belsen, Dachau etc.
    Jo men jag menade i stort sett att tidningen lika gärna kunnat skita i att skriva med de orden.
    "Jag såg heller inga gaskammare - tror inte det fanns några"

Landsförvisad Johells avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    -9
    Tack
    0
    Hoppas ni inte ärligt tror på skiten om att gaskammrarna var en myt? Då är ni för fan sorgliga.

Ovårdat språk är inte acceptabelt, varning utdelad//Mod

Bärsärk KlimaXs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    234
    Tack
    1
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Johell Visa inlägg
    Hoppas ni inte ärligt tror på skiten om att gaskammrarna var en myt? Då är ni för fan sorgliga.
    Lägg gärna fram konkreta bevis på att de verkligen har existerat.

Och lägg inte upp bilder på vanliga duschrum, med ventilation och dörrar som öppnas inåt.
    Ordet är fritt, men du får inte säga vad du vill...

Jarl Oscha_Wallins avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    3233
    Tack
    187
    Tackad: 552 gånger i 263 inlägg
    Den dagen som du eller någon annan på den här planeten visar upp en autentisk gaskammare, eller en autentisk ritning på en gaskammare som används under Tredje riket för att gasa folk så kommer jag att tro på det.
    Om du väljer att tro på det så är det upp till dig, självklart. Men det kan ju vara bra att ifrågasätta saker också och inte bara tro på vad folk påstår. Kanske...

Själv så vet jag att det fanns en gaskammare i Kungliga tennishallen under kriget där kommunister som satt i dom svenska koncentrationslägren gasades. Jo, det är helt sant och det ska du tro på för det har jag hört av en gubbe som satt i Långmora koncentrationsläger. Han var en av dom få som överlevde.
    Och om du inte tror på det, så är du för fan sorglig.

Edit: Ursäkta mitt ovårdade språk på slutet, men jag låter det stå kvar istället för att radera det och låssas som att det regnar. Jag står för det jag gör och skriver, även om jag gör fel.

Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1240
    Tack
    253
    Tackad: 172 gånger i 107 inlägg

Ovårdat språk är inte acceptabelt, varning utdelad//Mod
    Myt, lögn och propaganda - kalla det vad du vill; det ägde aldrig rum och ingen har hittills bevisat att anklagelserna mot Tyskarna stämmer. Tvärtom så har det visats sig vara absurda lögner som får vilken rationell människa som helst att tänka till.

Behöver du gratis webbhotell?
    Skriv till mig så ordnar det sig.

Imperatorn
    Oregistrerad Imperatorns avatar
    Vad ägde aldrig rum? Förintelsen? Det finns ton av bevis och då pratar jag om vikten på de dokument Tyskarna själva skrev.

Ja kanske är det en överdrift från Judarnas sida men det ägde rum, vart tog annars större delen av europas judar vägen? semester?

Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    3233
    Tack
    187
    Citat Ursprungligen postat av Imperatorn Visa inlägg
    Vad ägde aldrig rum? Förintelsen? Det finns ton av bevis och då pratar jag om vikten på de dokument Tyskarna själva skrev.

Ja kanske är det en överdrift från Judarnas sida men det ägde rum, vart tog annars större delen av europas judar vägen? semester?
    Egentligen. Varför orkar jag ens skriva och svara dig, men jag gör det kort.
    Visa det då, visa alla bevis. "ton av bevis" som du säger. Fram med dom då! Du kan ju inte bara säga att det finns bevis och sen inte lägga fram dom. Då kan ju vem som helst hävda vad som helst. Eller hur?
    Eventuell usel stavning skyller jag på trötthet, fylla, irritation eller Nalin Pekgul

Bärsärk TuranGanuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    272
    Tack
    18
    http://www.sannhistoria.org/
    Känns som en relevant länk.
    Blunda hårt och gapa stort; ett gyllene regn min vän!

Imperatorn
    Oregistrerad Imperatorns avatar
    Åk till Polen.. Titta på platserna, läs böckerna som skrivigt som det. Det finns tusentals vittnen. Nej JAG kan inte plocka fram vittnen eller bevisen, men då inte ens Tyskland förnekade det dom gjorde så varför sitter ni hör och gör det?

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    [

Tyskarna har skrivit väldigt många dokument, men inte ett enda som handlar om gasningar av judar.

Enligt The Nizkor projekt (en sida som försöker motbevisa revisionisterna) bodde det 570000 judar i dåvarande Palestina 1947.
    I Israel bor det idag över 5500000 judar vilket innebär att deras befolkning har ökat med nästan 5 miljoner människor.
    Man vet att många israeler har emigrerat från Sovjetunionen en nation som hade närmare tre miljoner judar innan kriget.
    Nästan 12% av sovjetunionens befolkning dog under andravärldskriget och förmodligen var dödligheten än större hos den judiska populationen eftersom den största delen var bosatta i de västra delarna av landet.

Trots att många sovjetiska judar dog under kriget och att flera miljoner faktiskt har flyttat till staten Israel så är inte dom gammla sovjetrepublikerna helt tömda på judar ändå.
    Skall den här ekivationen gå ihop måste en hel del judar ha tagit sig från Polen till Sovjetunionen.

Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    3233
    Tack
    187
    Åk till Polen.. Titta på platserna, läs böckerna som skrivigt som det. Det finns tusentals vittnen. Nej JAG kan inte plocka fram vittnen eller bevisen, men då inte ens Tyskland förnekade det dom gjorde så varför sitter ni hör och gör det?
    Jag har vart i Polen, jag har varit på platserna (inte alla, men en del), jag har läst fler böcker om detta än jag tror dom flesta har och inser att dessa historier är som en schweizerost i bästa fall.
    Jag förstår att du inte kan plocka fram bevisen för "Århundradets största folkmord" och det begär jag inte av dig heller egenligen eftersom det vore att begära av dig att ta fram någonting som ingen på den här planeten har lyckats med på ett halvt sekel.

Ögonvittnen ja. Om du följer med rättegångar som diskuteras på TV så ifrågasätts oftast ögonvittnen och deras uppfattning om vad som dom egentligen sett eftersom ögonvittnen har en förmåga att förvränga och minnas fel efter ett tag. Detta gäller särskilt ögonvittnen till katastrofer och trauman som till exempel dom som var med på Estonia eller dom som var i Thailand under Tsunamin. Det har visat sig att redan sådana "färska" ögonvittnesskildingar ofta är felaktiga, förvanskade och ibland även rena påhitt. Man vill minnas någonting som kanske inte har skett eller som skett på ett annat sätt.

Aftonhoran skrev en osannolikt bra artikel om just detta för bara några dagar sedan. Kan du ta och läsa den och fundera lite kring det här med att "folk har ju berättat om vad dom varit med om, ljuger dom eller? Ljög farfar om sina upplevelser i Auschwitz eller?"
    Vet du vad. Farfar kanske inte ens var i Auschwitz under kriget, det kanske var hans granne som satt där som berättade om sina upplevelser för din farfar. Farfar har sedan under årens lopp gjort sin grannes minnen till sina egna och vips så sitter han i en aula i en skola nära dig och berättar om hur han "med egna ögon" såg hur Himmler skrattande ströp judebarn på fredagsmorgnar.

Varför Tyskland "erkänt sin skuld till förintelsen av Europas judar" orkar jag inte gå in på. k0nsl kanske vill och orkar ta den biten
    Eventuell usel stavning skyller jag på trötthet, fylla, irritation eller Nalin Pekgul

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Det finns massor av vittnen som vid närmare granskning inte kunnat stå för sina påståenden.

http://www.vho.org/S/b/fs/32.html

Fallen Frank Walus och Ivan Demjanjuk är bara två skräckexempel på hur vissa grupper arbetar för att cementera de tyska ildåden hos gemene man, två exempel på hur s.k vittnen bevisligen har haft helt fel.

Dessa arma människors lycka var att åtalen mot dom var så pass bristfälligt formulerade att sanningen faktiskt kom fram innan det var för sent.

Hur många andra fall som oskyldiga fått betala det högsta priset kan man bara spekulera om.

Sidan 1 av 40 12311 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Er syn på Förintelsen?
    Av SweViking83 i forum Europeisk historia
    Svar: 365
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 08:56
  2. Monopol på ”Förintelsen”
    Av Johli i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 20:11
  3. Förintelsen
    Av S.Nilsson i forum Humor