Resultat 1 till 10 av 10
    Rekryt Satanens avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    40
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Viking rock/ folk metal - löjligt?

Svartmetall i all ära men trots det så kan jag själv inte ta avstånd från Vikig/pagan/folk metal. Var och varannan gång denna musik genre nämns så får folk ofta ett konstigt ansiktsuttryck och försöker dölja en skrattvåg som slutar i ett *Pfffff*...

tycker folk att det är löjligt och töntigt att lyssna på det? eller lyssnar många på det i hemlighet?
    själv tycker jag att det är en härlig samt inspirerande musik genre som bör uppskattas mer.

DROWN in SOLITUDE

Jocke K
    Oregistrerad Jocke Ks avatar
    Ingenting är löjligt/töntigt att lyssna på! Speciellt inte när lyriken förmedlar en hyllning till vår historia. Kolla band som Aqua t.ex, med låtar som "Barbie-girl" & "Dr. Jones". Två helrubbade låtar som toppade varenda Europalista på nolltid. Så varför ska en genre som Vikingarock få töntstämpel när den regerande populärmusiken prisas?
    Visserligen tycker jag namnet Vikingarock låter j*vligt pappskalle-aktigt :P

Rekryt Satanens avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    40
    Tack
    0

Svårt att jämföra...

Jo sant, men pop och annat dunkande elände blir här i sverige nästan alltid populärt av nån underlig anledning. Sen är det svårt att jämföra viking/ folk metal med pop/ techno och annat dylikt.
    DROWN in SOLITUDE

STOLT_LEJON
    Oregistrerad STOLT_LEJONs avatar
    jag tror väldigt många i sverige lyssnar på vikinga rock i smyg (tyvärr)! va fan skäms dom för!!!
    jag tycker inte det e löjligt alls, jag e stolt att vi e sverige har så många bra vikinga rock band!
    sen om man ska kalla det för något annat e inte min sak att bestämma, tycker det e ett helt ok namn för det!

Jarl Jegermeisters avatar
    Reg.datum
    2008 May
    Rykte
    3912
    Tack
    70
    Tackad: 212 gånger i 157 inlägg
    Jag brukar lyssna på vikingarock en del. Går väldigt mycket i "perioder" för mig. Men varför skulle det vara töntigt?
    Säg vad du vill men säg inte emot! En avvikande åsikt är mot samhället ett hot! - Vinterdis

Bärsärk Thule_s avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    323
    Tack
    0
    I min gemenskapskrets så är det varken löjligt eller tabubelagt att lyssna på vikingarock och dylikt.

Men jag tror anledningen till att folk tycker de är löjligt kan bero på att det inte är så utspritt och vanligt som ex pop musik. Ex ta här på nordisk, ja tror rätt många skulle bli förvånade om man satt och lyssnade på jazz eller hip hop. För det är ju ingen vanlig musikstil bland oss här(tror jag). Men va vet jag.;)
    Om man drar ner byxorna kommer baken fram

Landsförvisad Mjauvs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    -60
    Tack
    0
    Musik får gärna hylla nordisk historia för min del. Dock så har jag hittills inte hört någon vikingarock eller annan form av nationell musik som jag tycker är ens i närheten av lyssningsbar. Den är helt enkelt för dålig.

Marskalk Herr_Ds avatar
    Reg.datum
    2007 Mar
    Rykte
    1184
    Tack
    7
    Citat Ursprungligen postat av Mjauv Visa inlägg
    Musik får gärna hylla nordisk historia för min del. Dock så har jag hittills inte hört någon vikingarock eller annan form av nationell musik som jag tycker är ens i närheten av lyssningsbar. Den är helt enkelt för dålig.
    Utveckla gärna, vad menar du med för dålig? Att det är för olikt musik som du själv tycker om, att vikingarock är dåligt framförd rent musikalisk-tekniskt, att låtarna är för enformiga, eller kanske någon annan anledning?

Och vad tycker du i kontrast är bra musik om man får fråga?
    You brought the faith of slavery,
    you crowned the king of slaves.
    You raped and spoiled our beauty,
    but conquered not our hearts.
    Ha!

Blodsrit
    Oregistrerad Blodsrits avatar
    Citat Ursprungligen postat av Satanen Visa inlägg
    Svartmetall i all ära men trots det så kan jag själv inte ta avstånd från Vikig/pagan/folk metal. Var och varannan gång denna musik genre nämns så får folk ofta ett konstigt ansiktsuttryck och försöker dölja en skrattvåg som slutar i ett *Pfffff*...

tycker folk att det är löjligt och töntigt att lyssna på det? eller lyssnar många på det i hemlighet?
    själv tycker jag att det är en härlig samt inspirerande musik genre som bör uppskattas mer.

Jag tycker nog benämningen på det kanske låter lite "töntigt" men genren i sig ser jag inget fel i. Kan dock inte komma på något direkt sådant band jag lyssnar på, skulle i så fall vara Folk Stone, Vintersorg(?), Månegarm osv.

Väpnare C1ph3rs avatar
    Reg.datum
    2010 Apr
    Rykte
    117
    Tack
    7
    Tackad: 8 gånger i 7 inlägg
    jag tror väldigt många i norge lyssnar på vikinga rock i smyg (tyvärr)! va fan skäms dom för!!!
    jag tycker inte det e löjligt alls, jag e stolt att vi e norske och har så många bra vikinga rock band!
    sen om man ska kalla det för något annat e inte min sak att bestämma, tycker det e ett helt ok namn för det!
    [C1ph3r]

11. Följande användare säger Tack till C1ph3r för detta inlägg:

Hartlepool (2010-06-02)

Liknande ämnen

1. Theme Vikingrock (help/request)
    Av Mr Coffee i forum Vikingarock
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 23:00
  2. Sökes: Folk, Ns, Viking
    Av Blodsrit i forum Hårdrock/metal
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 23:22