Adoremus (2010-12-23)
Jag skulle resa till the outback, Australien. Kanske träffa några locals och studera lite vildmarkstekniker. Klart...en och annan foster´s hade det blivit med.
Jag har alltid velat att åka till Italien. Skulle vara underbart att få ta del av det landet. Vet inte vad det är som lockar mig dit. Men har haft många vänner som rest dit och återberättat vad dom upplevt. Samt att jag vill ( Samt ska) åka till Sydafrika. :-)
Flera skriver att de vill åka till Island och det är ett ställe jag varmt kan rekommendera. Jag har varit där tre gånger och skall åka dit för fjärde gången nu i Januari. Eftersom att jag redan har varit där får jag säga att mitt drömmål är alla små mysiga öar ute på oceanen så som Samoa, Tonga, Franska Federationen, Fiji, Tuvalu och liknande.
U.S. Route 66
3 939 kilometer lång och sträckte sig från Chicago i Illinois till Los Angeles i Kalifornien via St. Louis i Missouri samt delstaterna Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico och Arizona. Den vägen "nötte" många rekryter i us armé under andra världskriget bland annat, förutom det, alla olika slags kulturformer som finns jäms med vägsträckan.
http://www.historic66.com/
Sidenvägen, historiska
Venedig till Peking, Sidenvägen är (var) ett vägnät som täckte
större delen av antikens länder mellan Venedig och Kina. Exempel
Staden Petra var en av raden antika städer jäms med Sidenvägen
"Ramlar" det in en miljonvinst på bankkontot, ja då blir det time out ca två år eller så från vardagen....
Adoremus (2010-12-30)
Skottland!
Förlorar vi vår forntid blir framtid oss en grav.
En ny rundresa i Usa och Kanada hade inte suttit fel. Helst runt nordvästra gränsen dessa länder emellan. Wahington State, Montana och Minnesota, men "vissa" andra vill åka till Miami...
Antarktis vore ett trevligt ställe, då tänker jag främst på området "Queen Maud land", som tyskarna "inmutade" 1938.
Mycket få människor, inga muslimer, inga judar, inga negrer, gott om yta att "rumstera" på, massor med härlig vit, arisk snö, och framförallt en massa pingviner jag kan slå ihjäl, grilla och äta upp!
(och nej, jag skall inte leta efter "Base 211", jag skall bygga en egen...)
Tillägg: Okej, jag är lite ( men bara lite ) sarkastisk i inlägget ovan, men i stort är det vad jag vill göra...
Senast redigerad av Nordmarken den 2011-10-01 klockan 20:41. Anledning: Tillägg...
Adoremus (2011-10-01)
Då skulle jag hit; http://www.trivago.se/maspalomas-318...t---spa-149345 - i Gran Canaria!![]()
Bokmärken