(det är enklare att bygga ett rymdskepp än att säga "godnatt" på finska)
Måste bara kommentera.
Finska är inte så svårt ;)
Kan säga någon enstaka mening. Du kanske har rätt det du skrev om Finsk kvinna och svensk man och tvärtom.
(det är enklare att bygga ett rymdskepp än att säga "godnatt" på finska)
Måste bara kommentera.
Finska är inte så svårt ;)
Kan säga någon enstaka mening. Du kanske har rätt det du skrev om Finsk kvinna och svensk man och tvärtom.
Jaa dt e klart :) .. Sverige å finland hör ju igentligen ihop .. båda e ju nordiska länder så :D
Jag tycker verkligen inte att det finns några som helst problem med att en svensk
och en finsk gifter sig och skaffar barn, huvudsaken är väl den att dom är hel svenska och hel finska!
Tycker inte heller att det är något problem om en svensk och
någon annan från norden gifter sig och skaffar barn, inga problem där inte!
anser direkt att finländare ej skall beblanda sig med svenskar. då svenskar bär på ytterst tvivelaktiga gener såsom nederländska, franska och danska.
ytterst tvivelaktiga förfäder.
det är inte heller så okänt att svenskar har ett rykte som lata och finländare som arbetsbin.
detta är min åsikt om saken
det här måste vara en av de mest puckade trådarna på nordisk.
till den rasbiolog härinne som tyckte relationer mellan svenskar o finländare var rasblandning har jag en fråga:
hur många procent vita uppskattar du att det finns i länder som usa,kanada o australien?
med din gränsdragning snackar vi väl promille snarare än procent antar jag?
Den värsta tråden jag någonsin läst, jag hoppas att det är ett skämt! rasblandning mellan svenskar och finnar??
jadu vad kan man säga som Finländare på en sådan här tråd , Folk borde vara tacksamma om dom fick chansen att avla sig med en Finländare :D ..
sen är det upp till var och en vem dom skaffar barn med ,
Enligt mig finns det inte en specifik svensk, dansk, finsk ras etc. De nordiska länderna består av samma ras enligt mig. Detta gäller då om man endast har nordiskt blod i sig, annars blir det ju en sorts blandning. :cool:
Religonen Fungerar som ett Opium för Folket
För mig gör det ingenting sålänge inte personen i fråga kommer utifrån finland, alltså invandrad till finland från exempelvis Afrika. Vi är de nordiska länderna och vi bör hålla ihop. Jag är emot att gifta sig med andra raser och rasblanda sig, likaså när det gäller religonen, typ Islam och kristen, Nej tack.
Mjau:chock:
Säger som dig, vi i Norden är tillsammans, vi har samma blod.
Ifall det skulle vart t.ex. utanför Tyskland eller Storbritanniens gränser skulle det vart en annan sak, t.ex. som Portugal eller Grekland. Men nu vart det ju inte så :)
Annars har jag inget emot europeiskt folk, utan det är folken utanför Europas gränser.
Men det har inte med saken att göra ;)
Öppna dina ögon.
inget fel med det så länge man håller sig inom Norden finnar är inte lika rassblandade som vi är om man tänker på valoner o sånt som flyttade hit för en lång tid sen
Jag tycker det är helt okej med äktenskap mellan finländare och svenskar!
På den enkla anledningen, jag själv är en go' blandning mellan dessa!
*Roman salute*
Ehum såsom Svensk chauvunist och översittare måste jag tillstryka det enda rätta, låt de bästa Finländarna komma hit och låt de sämsta Svenskarna skickas till Finland!
Jag personligen tycker det inte är nått som helst fel på det. Varför skulle det vara det? Ni båda är från norden och det är ju en stort plus.
Dina rädda ögon, Skiljer dig och mig
Så länge man håller sig inom norden så ser jag inget fel i saken.
Enat och starkt var du en gång och skall du åter bli !!
Bokmärken