0-30kg
30-45 kg
45-60 kg
60-70 kg
70-80 kg
80-90 kg
90-100 kg
100-110 kg
110-130 kg
130+ kg
Ingen aning vad jag tar idag. När jag låg på topp bänkade jag 140 singel. Om jag får ordning på mina dåliga axlar kommer det förhoppningsvis ske en "comeback" på gymmet i höst.
Jag misstänkte att dessa tvivel skulle komma upp. Men hade ni sett mig utan t-shirt hade ni också sett att jag har rätt mycket muskler, jag har dock väldigt lite fett, så jag är inte en "biff". Men muskler har jag. Och jag ljuger inte, i min yrkeskategori krävs styrka och uthållighet och jag tränar 2-3 timmar om dagen 6 dagar i veckan, det ger resultat på effektiviteten. Själv undrar jag hur din vän ser ut, hur han tränar och om han utöver att kunna lyfta vikter kan tex springa en mil på 45 min? (mitt nuvarande rekord) Jag har tränat nu i snart 4 år och är jävligt nöjd med mina resultat, jag tror ärligt talat inte jag kan bli mycket starkare utan att lägga på mig mer muskelmassa. Och det kommer så långsamt. Men jag tränar också helt rent, utan anabola eller annat skit. Min kropp är således 100% naturlig. Tror inte att din väns är det. Jag har inte en massa onödigt vatten bundet i musklerna, jag har inte heller en massa underhudsfett.
Jag tränar på ett Friskis och Svettis gym, så nej.
Jag körde 120 kilo 8 reps faktisk, inte 130. Och jag har maxat 130 kilo bänk 1 rep. Och ja det är en ovanlig ekvation med min vikt och mina resultat. Något som mer än en gång har fått stora killar på gymmet att nyfiket komma fram och fråga mig om vad jag tar för "hjälpmedel". Något jag inte gör, vilket skiljer mig från majoriteten av "biffarna" på i alla fall mitt gym.
Jag tror dock att min målmedvetna träning och det faktum att jag spenderar så mycket tid med allsidig träning är en förklaring till mina resultat. Jag är inte stor som ett hus, det borde alla veta vid det här laget, men alla som vet något om träning vet också att det behöver man inte vara. Och ärligt talat, 70-80 kilo i bänk är ju fan ett hån! det tog mig lite mer än ett halvårs träning i lumpen att gå från 50 kilo bänk (jag har alltid varit skitsmal innan jag började träna) till 90 kilo. Sen börjde det gå långsamt med styrkeökningen.
Snart kommer jag bli tvungen att lägga upp bilder på min kropp eller något.
[SIGPIC]http://stoppavåldtäkterna.nu[/SIGPIC]
haha jo jag vet ;) vi har ju träffats ett par gånger IRL så jag vet hur satans stor du är ;) hahaha
Men jag dropkickar dig i kondition tror jag ;)
Jag tror Dej absolut Legionär. Även om Du mycket väl kan försvara Dina påståenden måste jag sammanfatta så resten här förstår vilket hyperförbrännande Liv Du för:
1: Ditt hemliga yrkesliv som är extremt fysiskt krävande och -får man förmoda- tar 40 timmar i veckan i anspråk.
2: Din styrketräning, träningsdosen har Du själv angivit ovan.
3: Din löpträning
4: Du har sagt att Du lär ut (alltså instruerar) MMA vilket ju också är ganska krävande fysiskt. Troligen kör Du två pass i veckan då mindre träningsdos sällan gör att man går framåt.
Allt detta tar ju som bekant TID.... alldeles som att komma till jobbet och komma hem tar det även tid att komma till träningen och därifrån, duscha, social samvaro.... Det går alltså en del veckotimmar här med.
Jag har sett en hel del naturbegåvningar i gym och det kan ju mycket väl hända att Du trots Din kroppsvikt är mycket "tät" i kroppen och har hög kvalitet på Din muskelmassa. Detta är kanske i och för sej inte är så konstigt.
Vad som däremot förbryllar mej är - men jag har aldrig varit speciellt bra på att organisera saker- hur har Du, då alla aktivitetstimmar under ett dygn räknats bort, tid att sova?
Jag menar - Du befinner Dej ju en och annan timme på Nordisk och leder inläggsligan. Hur Du klarar av att träna, arbeta, sova och samtidigt leva på Nordisk är för mej ett mysterium.
Du sover antagligen ca 1-2 tim per dygn och med den mängden sömn hade de flesta gått omkring med ögon som såg ut som pisshål i snön; träning hade det nog aldrig varit tal om.
Du är värd all beundran - Du är verkligen speciellt begåvad på många områden.
Jag gissar att han sover på jobbet :lol:
Nejmen skämt åsido, undrar lite jag med. Men det hör inte till tråden. I apologize.
"Det är en god vana att då och då ifrågasätta saker och ting som man i åratal har tagit för givna."
-Tyskt ordspråk-
I vanliga fall tar jobbet ca 50 timmar i veckan. Vilket är standard. Träning kan dock utföras under jobbdagen. Jag sover ca 6 timmar om dagen. Nu under sommaren jobbar jag inte, vilket gör att jag i princip inte gör annat än att träna och sitta framför datorn. Jag tittar inte på tv och brukar inte umgås med vännerna annat än på helger eller politiska aktiviteter.
Min vecka ser ungefär ut såhär i nuläget: Måndag till fredag: 2-3 timmar träning av blandad natur. upp till 2 timmar på gymmet (kondition och styrketräning), upp till 1 timme blandad träning (box-säck, löpning eller kampsport etc.) I princip innebär det att då jag har sommarsemester kan jag spendera nästan all min tid till nordisk och träning. Lördag: Vilodag. (ibland fular jag mig och smyger jag in ett litet löp-pass eller lite box-säck/kampsportsträning) Söndag: ca 2 timmar träning, Box-säck/kampsport och en mil löpning minst.
Till och från gymmet tar det ca 7 minuter.
Allt är ju lite varierande, ibland tar kampsportspassen upp till 3 timmar, och då kanske det inte blir så mycket styrketräning istället.
MMA är beroende på andra nationella så det blir en varierande mängd pass i veckan. Oftast 1 i alla fall. Har kommit att ersätta en del av den träningen med min älskade box-säck.
Så med mina 6 timmar sömn om dagen innebär detta att jag har gott om tid över till annat, i den närmsta tiden blir det mest nordisk som jag tycker om, men när jag börjar jobbet igen blir det inte många timmar över till detta.
Mitt jobb är dessutom mycket fysiskt krävande, vilket kräver att jag håller mig i trim. Snart börjar man igen vilket jag ser fram emot :)
ps: måste Du ha stor bokstav varje gång Du skriver Du eller Dina. Ser bra underligt ut.
Haha, ja! :P
Har gjort allt, är ju i arbetslivet ;)
"Det är en god vana att då och då ifrågasätta saker och ting som man i åratal har tagit för givna."
-Tyskt ordspråk-
kan vi träffas IRL ???
Har satt som bäst 120 kg med en kroppsvikt strax under 100 kg, men jag har heller aldrig varit särskilt stark i bröstet. Gjorde dock en strikt sjua i lutad hantelpress med 47,5-kilos-hantlarna. Det kändes bra. :-)
Bokmärken