Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 61 till 74 av 74

Ämne: Snusning

Riddare Sarastuss avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    1189
    Tack
    30
    Tackad: 47 gånger i 28 inlägg
    För att citera min före detta gymnasielärare:
    "Snusa portion he je söm sex me kondom, he gå men he je då fan int skönt!"

Själv har jag växlat mellan Ettan lös, Grovsnus lös (grovt snus för grova män) samt Kronan lös (av ekonomiska skäl). Har snusat i 6-7 år men sedan några dagar är det slutsnusat för gott. Another beroende bites the dust.

Då jag inledde detta korta inlägg med ett citat, så kan jag gott avsluta med ett annat citat:
    "Ge mig snus, brännvin och svenskar, så ska jag dra en järnväg till själva helvetet!"
    - James J Hill, amerikansk järnvägspionjär.

Riddare Freedom458s avatar
    Reg.datum
    2008 Aug
    Rykte
    496
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    har snusat i 1 år nu kanske, Kör Göteborgs portion,

Jag har hört att det skadar tandkött, men det är allt, sen har jag hört att tobaksfritt snus är absolut inte bra, det förstör hela munen, onico tror jag snuset hette som hade skapat det
    Den dag Sverige blir fritt. det är den dag jag kan vila i frid.

Jarl blodigs avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    2011
    Tack
    59
    Tackad: 47 gånger i 25 inlägg
    Snusar inte själv men har absolut inget emot att andra gör det. Föredrar snusare framför rökare, slipper den illaluktande röken iallafall.

Odalbonde Västra Bastions avatar
    Reg.datum
    2009 May
    Rykte
    10
    Tack
    0
    Har snusat i 15 år snart och mår som en prins. En unge har man hunnit med också, frisk som en nötkärna. Snusar Oden både för namnet och smakens skull! Finns dock inte hos min lokala handlare så kör över nätet.

Bärsärk Volkanss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    341
    Tack
    0
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Jag gör mitt egna snus :D

Bra o billigt ^^
    "Att försöka tysta en man är att hylla honom, för det är ett erkännande att hans argument är både omöjliga att bemöta och omöjliga att ignorera." ~ John "Birdman" Bryant

Bärsärk Dementias avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    243
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Redoförkamp Visa inlägg
    Är det många nationella som snusar? och vad snusar ni?

Tror ni på att snus är så himla farligt som de säger, eller är det mindre skadligt om man jämför med ex rökning?

Vilka biverkningar tror ni att man kan få?
    Tror inte det är mer som snusar i dom nationella leden än vad det är inom samhället. Själv så har man slutat snusa nu. Men när jag snusade så var det mest tre ankare och rape potion.

vad jag vet så är det ingen som har dött av snusning. har ialla fall inte hört talas om det. Och dom får inte skriva på dosan att det dödar eller nått sånt. utan det står bara att det "kan" skada din hälsa. Så jag ser snus som en väldig ofarlig drog. Men den är ju självklart inte nyttig. Så cigg är farligare på alla sätt. det bryter till och med ner munnen/tandkötet mer än vad snus gör.

Den farligaste biverkningen är ju att man kan få canser i läppen. sen vet jag att man blir fortare trött om man tex snusar samtidigt som man tränar. Och så ökar risken att bli fet om man snusar.
    "På en generation så kommer europas ursprungsbefolkning att halveras samtidigt som invånarantalet slår nya rekord" - Dementia

Bärsärk ns_värnamos avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    312
    Tack
    4
    Har inte snusat sen i januari:D. Det va extremt svårt att sluta efter nästan 10 år snusande. Men det va det värt, för det känns för jävla bra att vara nikotin fri.

Marskalk MaffiaRyssens avatar
    Reg.datum
    2008 Aug
    Rykte
    1560
    Tack
    8
    Tackad: 19 gånger i 13 inlägg
    Jag snusar, i princip allt som går att snusa =)
    Då är man tillbaka, För det mesta nykter och klar i skallen!

Rekryt SwedishVictorys avatar
    Reg.datum
    2008 Jul
    Rykte
    18
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av ns_värnamo Visa inlägg
    Har inte snusat sen i januari:D. Det va extremt svårt att sluta efter nästan 10 år snusande. Men det va det värt, för det känns för jävla bra att vara nikotin fri.
    Håller med! Och vad pengar det blev över helt plötsligt :thumbup:

Rekryt starken002s avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    18
    Tack
    0
    Jag har fått mig en ny favorit snus och det är Grov helt underbart. Vad jag har hört om snus så ska det vara att man skulle kunna få bukspottskörtel canser, men det är tydligen rätt ovanligt att man får canser av snus har jag hört. Annars är ju en vanlig biverkning ett stort hål i läppen och gula tänder:P

Odalbonde Erik__93s avatar
    Reg.datum
    2008 Sep
    Rykte
    15
    Tack
    0
    Snusat i ca 1 år, då har jag för det mesta brukat "General original portion", en pålitlig vän :D
    Skämt åsido så nej, jag tvivlar själv på att snus skulle på något sätt vara mer skadligt än ciggaretter. Man luktar i alla fall inte skit utav snus, det är en sak som är säker. :P

Hartlepool
    Oregistrerad Hartlepools avatar
    Jag har snusat i fjorton år. Det första året körde jag Röda Lacket(hur många är det som inte börjar med gamla härliga Röda Lacket:-) ), men gick sedan över till Göteborgs Rapé. Och på den vägen är det. Kommer aldrig sluta, dels för att jag älskar snus, dels för att jag har för usel karaktär:-)

Väpnare Blondie-136s avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    239
    Tack
    0
    Jag har då snusat i 4 år nu. Började då med General portion och sen övergick till Grovsnus portion. Har blivit en del dosor lössnus genom åren men det händer bara ibland att jag köper det. Just nu är det Skruf stark portion som gäller :). Tänker väl sluta med snuset inom en snar framtid. Jag anser att snuset inte är så pass hälsofarligt att jag ska sluta på grund av den anledningen !

UrEuropa
    Oregistrerad UrEuropas avatar
    Jag har snusat halva mitt liv, en dosa om dagen, givetvis lös. Jag snusar allt från Kronan lös till Grov, General och Göteborgs Rapé. Två tänder kommer gå till spillo (Varit hos tandläkaren), vet inte om det beror på snuset. Men jag kan väl säga att någon har sparkat ut dem om någon skulle fråga ;)

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •