Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 96
    Riddare Verdandis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    471
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Cool Forumet är till för alla

Hej.
    En sak som jag stör mig på i detta forum är att väldigt många klagar på andra om deras stavning och vad dem använder för ord. Alla kanske inte kan använda sig utav invecklade och ganska komplicerade ord. Att man påpekar på ett trevligt sätt är en annan sak, det jag menar med klanka ner är när folk skriver "dumma" kommentarer. Detta forumet är till för att alla ska få skriva, tänka och tycka till. Jag vet inte hur andra människor tycker men när man få kommentarer som att man är värdelös och det ena med det andra så gör det att man kanske inte känner för att skriva i forumet.

Självklart ska man behärska det Svenska språket ordentligt, jag menar inte att man ska få skriva hur "slarvigt" man vill. Jag tror att folk missuppfattar mig litegrann, när jag menar att behärska det Svenska språket och stava rätt så menar jag dem som utav lathet inte bryr sig. Dem som har Dyslexi och Alexi (om det nu heter så) är det förståerligt med att dem kanske stavar fel.
    Mjau:chock:

Hrimfaxe
    Oregistrerad Hrimfaxes avatar
    Man borde hjälpa de som har svårt att stava osv. Men samtidigt är det ett forum främst för nationella, svenskar och patrioter, och därav bör de behärska det svenska språket i tal och skrift. Så tror jag många tänker nämligen.

DesolateWastes
    Oregistrerad DesolateWastess avatar
    Har själv inte märkt av att sådant förekommer men visst är det tråkigt om det är som du skriver.

Folkgemenskap
    Oregistrerad Folkgemenskaps avatar
    oftast så börjar folk klaga på stavningen när dom inte har några argument att komma med.

Är det någon här som tycker att man blir mindre svensk för att man inte är rättstavningsexpert? Kan en analfabet aldrig bli svensk?

det är klart man ska värna det svenska språket och inte använda ord som används i rinkebysvenskan shoo, lenn jao guzz osv.

Men man blir inte mindre svensk för att man inte är professor i grammatik.

Bockas
    Oregistrerad Bockass avatar
    Det tål att påpekas när någon stavar eller uttrycker sig helt fel (om och om igen), det är väl snarast att göra alla en tjänst? Det är däremot en helt annan sak att vara nedlåtande och hånfull gentemot de som kanske inte ligger på samma språkliga nivå som genomsnittet, vilket givetvis varken är hövligt eller tillåtet.

Riddare Verdandis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    471
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Urkraft Visa inlägg
    Man borde hjälpa de som har svårt att stava osv. Men samtidigt är det ett forum främst för nationella, svenskar och patrioter, och därav bör de behärska det svenska språket i tal och skrift. Så tror jag många tänker nämligen.

Jo klart att man ska behärska svenska språket men sedan finns det dem som kanske har dyslexi.
    Annars håller jag med till 100% att man ska skriva ordentligt.

Hrimfaxe
    Oregistrerad Hrimfaxes avatar
    Som det nämns i en annan tråd, word har rättstavningsprogram de kan ju skriva där först?

Annars håller jag också med Bockas, om man påpekar i konstruktivt syfte ser jag inget fel, men att vara hånfull och nedlåtande är en helt annan sak, då kommer man tillbaka till sandlådestadiet i grundskolan.

Marskalk panoramas avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    701
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Verdandi Visa inlägg
    Hej.
    En sak som jag stör mig på i detta forum är att väldigt många klagar på andra om deras stavning och vad dem använder för ord. Alla kanske inte kan använda sig utav invecklade och ganska komplicerade ord. Detta forumet är till för att alla ska få skriva, tänka och tycka till. Jag vet inte hur andra människor tycker men när man få kommentarer som att man är värdelös och det ena med det andra så gör det att man kanske inte känner för att skriva i forumet.
    Det är sant det du skriver, men det är ändock synnerligen viktigt att skribenterna vinnlägger sig om att granska sitt språkbruk t.ex med hjälp av MS-Words rättstavningsprogram. Felstavningar, syftningsfel och andra brister leder till att inlägget nästan per automatik tappar i reliabilitet. Ett välformulerat och genomtänkt inlägg bidrar till att innehållet och syftet lyfts fram bättre.

Som svensk patriot är det dessutom hemskt att se hur vissa misshandlar vårt språk här på forumet.

Bärsärk Paranoids avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    515
    Tack
    0
    Tackad: 4 gånger i 2 inlägg
    Jag kan knappast påstå att jag är någon fantastisk skribent själv, men hur irriterande är det inte att läsa ett inlägg där språket är värdelöst.

Det blir lättare och ta en person på allvar om man skriver normalt och inte begår massa skriftliga fel.

Ett tips för er som känner att stavning inte riktigt är eran grej, använd er av word innan ni skriver ert inlägg, så slipper ni i alla fall stavfelen.

edit. jag hann visst inte först
    "För har man fötts bland snö och granar vill man aldrig vara snäll, du bor söderut så dö under Sundsvall börjar Israel"

Riddare Verdandis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    471
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Bockas Visa inlägg
    Det tål att påpekas när någon stavar eller uttrycker sig helt fel (om och om igen), det är väl snarast att göra alla en tjänst? Det är däremot en helt annan sak att vara nedlåtande och hånfull gentemot de som kanske inte ligger på samma språkliga nivå som genomsnittet, vilket givetvis varken är hövligt eller tillåtet.

Exakt, det är klart att man ska tåla när någon påpekar, men att ge folk dumma kommentarer stör mig enormt.
    Annars tycker jag att man ska skriva ordentligt osv.
    Jag kan själv erkänna att jag har varit ganska slarvig när jag skrivt i forumet genom att använda o iställer för Och, och e istället för är men det är för att jag har vart ganska trött.

Riddare Verdandis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    471
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av panorama Visa inlägg
    Det är sant det du skriver, men det är ändock synnerligen viktigt att skribenterna vinnlägger sig om att granska sitt språkbruk t.ex med hjälp av MS-Words rättstavningsprogram. Felstavningar, syftningsfel och andra brister leder till att inlägget nästan per automatik tappar i reliabilitet. Ett välformulerat och genomtänkt inlägg bidrar till att innehållet och syftet lyfts fram bättre.

Som svensk patriot är det dessutom hemskt att se hur vissa misshandlar vårt språk här på forumet.
    Ja, självklart är det de men då tycker jag att vissa folk kan påpeka det på ett trevligt sätt och inte skriva dumma saker gentemot personen som skrev inlägget!

Efva
    Oregistrerad Efvas avatar
    Jag är som många andra en riktig "ordnazist". Jag blir galen på folk som skriver en mening och alltid avslutar med "...", istället för punkt, utropstecken eller frågetecken tex.
    Det finns dom som har svårt behärska det skrivna ordet korrekt, andra som av ren lathet/dumhet inte skriver ordentligt.

Jag klagar sällan, rättar sällan eller påpekar om någon skriver fel, eftersom även jag kan skriva ett ord fel ibland.
    Men vissa personer bör anstränga sig lite. En mening och ett namn börjar med en stor bokstav, man använder inte bara "..." som avslut. Man använder komma, punkt och dylikt i texter man skriver som paus! Alltså inte;

"jag hatar alla invanrare som bor här i sverige för dom bara bråkar jag får aldrig vara ifre... dom ä så kaxiga hela tiden det stör mig... och blandrasbarn är typ det vidrigaste ever jag pallar inte sånt..."

Men jag sätter lika högt värde på att vara hövlig och bete sig korrekt som att skriva korrekt! Sluta vara otrevliga och onödigt nedlåtande!

Tack och bock, "ordnazisten" Efva drar sig tillbaka under sin sten för att irritera sig på andra skitsaker!
    ;)

Riddare Verdandis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    471
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Efva Visa inlägg
    Jag är som många andra en riktig "ordnazist". Jag blir galen på folk som skriver en mening och alltid avslutar med "...", istället för punkt, utropstecken eller frågetecken tex.
    Det finns dom som har svårt behärska det skrivna ordet korrekt, andra som av ren lathet/dumhet inte skriver ordentligt.

Jag klagar sällan, rättar sällan eller påpekar om någon skriver fel, eftersom även jag kan skriva ett ord fel ibland.
    Men vissa personer bör anstränga sig lite. En mening och ett namn börjar med en stor bokstav, man använder inte bara "..." som avslut. Man använder komma, punkt och dylikt i texter man skriver som paus! Alltså inte;

"jag hatar alla invanrare som bor här i sverige för dom bara bråkar jag får aldrig vara ifre... dom ä så kaxiga hela tiden det stör mig... och blandrasbarn är typ det vidrigaste ever jag pallar inte sånt..."

Men jag sätter lika högt värde på att vara hövlig och bete sig korrekt som att skriva korrekt! Sluta vara otrevliga och onödigt nedlåtande!

Tack och bock, "ordnazisten" Efva drar sig tillbaka under sin sten för att irritera sig på andra skitsaker!
    ;)
    Jag håller med till 100% att man ska använda punk komma och utropstecken osv. Och det är otroligt irreterande när personer av lathet/dumhet inte skriver ordentligt, det jag mer syftade på i detta inlägg är att det finns dem som har svårigheter med stavning osv därför anser jag att vissa personer som slänger ur sig dumma kommentarer och dylik är störande, men om man bara påpekar till personen hur ett ord stavas är en annan sak!
    Hoppas att ni inte missförstod mig. :)

Riddare Verdandis avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    471
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Destroy Visa inlägg
    Då kan vi ju skicka en insändare till Aftonbladet och bjuda in alla deras lärsare till en ny community som är precis som Luderstorm... Jättebra.....:chock:
    Får jag fråga vad du menar med det?:)

emden
    Oregistrerad emdens avatar
    Citat Ursprungligen postat av Efva Visa inlägg
    Jag är som många andra en riktig "ordnazist". Jag blir galen på folk som skriver en mening och alltid avslutar med "...",
    det brukar jag göra... :D

Citat Ursprungligen postat av Verdandi Visa inlägg

Självklart ska man behärska det Svenska språket ordentligt så jag menar inte att man ska få skriva hur man vill.

Bara en sak, du har stavat Sverige fel på din profil :( seriöst.

Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Nordisk.nu kändisar i soc forumet!
    Av DerSchwede i forum Nordisk.nu
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 23:34
  2. Omstruktureringar i forumet
    Av Daniel F. i forum Invandring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 03:55
  3. Översikt över forumet
    Av Druznil i forum Åsikter, kritik och idéer