Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 28
    Landsförvisad CarolineRahowas avatar
    Reg.datum
    2008 May
    Rykte
    2
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Här hetsas hästarna!

Vad tycker ni om gatlopp?
    Själv så tycker jag det inte verkar så snällt mot hästarna då dom blir hetsade av billjud,motorcykelljud och även massa andra ljud.
    Kuskarna slår även dem med spön.
    Använder ni ridspön när du själva är ute och rider och vad tycker ni om det?
    Värt att skriva om detta då djur råkar så himla ut.
    Läs gärna denna artikel också.
    http://www.expressen.se/sport/1.1286...pringa-gatlopp

Riddare sthlms avatar
    Reg.datum
    2008 Jul
    Rykte
    532
    Blogginlägg
    3
    Tack
    35
    Tackad: 9 gånger i 7 inlägg
    Stängde av filem efter 20 sec. Fan det är förjävligt hur dom håller på kör in motorcyklarna mot hästarna så där.
    Ni får ursäkta min stavning. Har dyslexi.

"Fascists of the future will call themselves Anti-Fascists"

Riksjarl Tyrfings avatar
    Reg.datum
    2007 Aug
    Rykte
    5625
    Tack
    0
    Hur kan någon människa med normalt fungerande hjärna ställa upp på det där? Det säger sig ju själv att djuren blir plågade.

Svenskar först!

white_pride
    Oregistrerad white_prides avatar
    Säger väl sig självt att det inte är okej att hetsa djur på det viset. Ridspön ska heller inte användas till att slå hästarna med utan som en extra hjälp. Det vill säga att det ska användas försiktigt! Har själv arbetat md hästar och gud vet hur många elever jag har tagit spöet ifrån för att de använder det felaktigt.

Idealisten
    Oregistrerad Idealistens avatar
    När jag varit ute och ridit har jag alltid haft med mig piska, dock använder jag den aldrig utan jag höjer den upp bara och då kan jag lättare styra hästen. Man måste givetvis göra så när man sitter på en häst, annars kan det bära av vart som helst.

Dock finns det ju idioter som matar slag efter slag mot de stackarna, de ska allt smaka själva en dag.

Kung Adoremuss avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    24044
    Blogginlägg
    21
    Tack
    7 843
    Tackad: 9 946 gånger i 6 119 inlägg
    Helt vidrigt. Vad har detta med "sport" att göra? Det var länge sen jag tittade på trav här i Sverige, men jag minns hur det mer var regel att piska hästarna än tvärtom. Vägra spela V 75!

Marskalk SpaderDams avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    3330
    Tack
    15
    Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
    Fruktansvärt hemskt. Förstår inte ens hur dessa människor kan vilja göra så här emot djuren! De måste ju vara livrädda bara av allt tutande och sedan bli slagna på de där vansinniga sättet dessutom. Ibland kan man undra hur vissa människor är funtade. De samma gäller med tjurfäcktning.

Einhorn
    Oregistrerad Einhorns avatar
    Italienare har väl aldrig vart särskilt kända för sitt välbehandlande utav just hästar.

Vidrig video.Vidriga kuskar, vidriga mopedister. Det där kommer sluta med att någon utav hästarna störtar och då hoppas jag den tar med sig många utav de vidriga individerna som deltog på det där i fallet.

Rekryt Alphirtins avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    51
    Tack
    0
    Det där är inget annat är vidrigt utstuderat djurplågeri. Spö fungerar som ett hjälpmedel. Om man använder det på rätt sätt. Man slår inte med det.

Doppelblitz
    Oregistrerad Doppelblitzs avatar
    Det är djurplågeri, precis som tjurfäktning, hundkamp mm.
    Jag andvänder spö när jag rider, för korrigering. Ett kort bogspö vid hoppning fungerar att lägga på vid tex svängar istället för att trycka med skänkeln.
    Ett effektivt och harmlöst hjälpmedel, men det skall aldrig missbrukas eller andvändas till att skrämma eller skada hästen.

Edgeplay
    Oregistrerad Edgeplays avatar
    Man blir både arg och ledsen på samma gång :( Hemskt!

Väpnare Psychobabes avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    83
    Blogginlägg
    13
    Tack
    0
    Det där är nog det mest hemska ja sett hittills...
    Jag förstår bara inte hur människor vill göra såhär.
    Oki en sport är en sport, men den sporten var ju olaglig så varför ens göra det?
    Att använda spö är OK, Om man vet hur man ska använda det. Använder det själv på tävlingar som hjälp på min syrras häst, men jag har det enbart i handen använder hellre rösten mer än ett spö. Hemsk film, hemskt att dem verkligen jagar hästarna så, jag varjefall glad att dem inte gör så på galoppbanor för då hade min häst varit galen vid detta laget. sjukt alltihopa!:(

Snorre
    Oregistrerad Snorres avatar
    Blir ledsen och förbannad. Men inte förvånad, tyvärr!

Stinger
    Oregistrerad Stingers avatar
    Det där är ingen häst sport det där är brutal djurplågeri.
    Fruktansvärt att se klarade inte av att se hela klippet.

Rekryt whoppies avatar
    Reg.datum
    2008 Sep
    Rykte
    59
    Tack
    0
    jag tycker ofta att det inte känns som folk riktigt bryr sig om hur just hästar mår då det känns som många inte ser dom som djur, utan som ngt helt annat, fordon eller jag vet inte egentligen men dom får inte alls den respekt dom förtjänar.
    men det är inte bara just som det här i filmen som jag syftar på nu utan även trav kan jag tycka har en sjuk syn på häst hållning men änven andra tävlings grenar, men nu ska jag väll inte dra alla över en kant jag är själv dressyr ryttare och har säkert inte samma syn som andra på hur hästar ska hållas och ridas.
    jag tror mycket av detta "hets mot hästar" och annan fel hantering beror på mer okunnighet än elakhet, det är för lätt att skaffa hästar och andra djur oxå för den delen.
    men det är ju min sida utan saken alla ser vi väll olika på det.
    Dags att ta till vapen för att skydda vår nation mot nationell otrogenhet?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •