Vem av talarna på Nordiska festivalen ser du mest fram emot att höra?
Roberto Fiore
Jonas De Geer
Henrik Johansson
Andreas Nilsson
Tomislav Sunic
Vem av talarna på Nordiska festivalen ser du mest fram emot att höra?
"Still Faye reminds us we should not give in to pessimism. What we are experiencing is not an apocalypse but a metamorphosis of humanity. We might have reached the end of what the Hindu traditions refer to as the Kali Yuga. The age marked by materialism and selfishness. But those who survive the catastrophe and chaos will perhaps build a new and better humanity."
MOTPOL · METAPEDIA · ALTERNATIVE RIGHT · ARKTOS · DÉGÉNÉRATION
Ser fram emot att höra Jonas De Geer, det var änna längesen nu!
Jag la min röst på Jonas De Geer ! pågrund av att det var längesen som Adoremus påpekade och det jag hört av honom har i stort sätt varit briljant även ifall det finns vissa ideologiska skillnader.
Henrik Johansson är vanligtvis även han en favorit i talarstolen
Ave Europa, nostra vera patria ! ...
Jag har aldrig hört någon av de utrikiska talarna, däremot Jonas och Henrik, Andreas Nilsson har jag nog aldrig hört tala, men det blir säkerligen intressant:)
Glömmer aldrig Henriks briljanta tal vid FM 2005.
Till och med poliserna stod och drog på smilbanden vid hans sanslösa kavalkad av giftigt riktad satir mot de styrande.
Ser fram mot festivalen!
Jag måste säga att jag ser fram emot att få höra Henrik Johansson tala.
Henrik Johansson. (jag har en tanke om hur jäkla skoj han hade varit som stå up komiker.. :yes:)
Jag har inget negativt att säga om de andra. Jag har inte hört de utländska förrut så de kan jag inte utalla mig om men Andreas talar väl i vanliga fall så jag antar att hans tal lär bli en framgång oxå :]
Love is for fools. Im a fool
Henrik Johansson. Hans förmåga att blanda humor med träffsäkra observationer är magnifik! Dels var det länge sedan han hörts av...
Jonas De Geer
Säg vad du vill men säg inte emot! En avvikande åsikt är mot samhället ett hot! - Vinterdis
Henrik Johansson helt klart. Han skulle inte behöva hålla ett tal, det skulle räcka om han läste sina inlägg från Motpol inför publik.
Inte för att jag tänker gå till Nordiska Festivalen, eller ens passa in där, så skulle jag vara mest sugen på att höra Jonas De Geer. Hans blogg är stilistiskt skön. Inte ett ord för mycket.
Sedan tycker jag att en hel del adelsnamn låter trevligt;) däribland De Geer. Starkt skäl, vet...
"I'm not a paranoid deranged millionaire. Goddamit, I'm a billionaire."
Howard Hughes
Tomislav Sunic nr1.
Roberto Fiore ser jag fram emot starkt, har inte hört denna man tala så ska bli ett nöje.
Sunic har jag hört förrut och måste säga att det är något jag mer än gärna gör igen. (tack till NSF för den föreläsning i gbg i våras)
Jag lade min röst på Sunic, riktigt kul att få chansen att höra honom tala eftersom jag missade tillfället i våras. Denne Fiore vet jag ingenting om förutom det som tagits upp här sedan han utannonserades så det ska bli intressant. De Geer och Johansson är väldigt säkra kort i min bok. Nilssons tal förra året gav mig lite "berättaren från generiska power metal-låtar gärna från italien"-vibbar. Ärligt talat så missade jag faktiskt stora delar av det talet då jag var uppsluppen i samtal med fränder. Jag hörde dock mäktiga vrål emellanåt om "norden" och "tordön" från talarstolen![]()
Hmm det blir nog lite svårt. Jonas De Geer har jag hört förut, han har en mild sansad röst som är lätt att lyssna till, han är en bra talare och argumentatör. Youtube-klipp med Jonas De Geer
Men å andra sidan så är Henrik Johansson även han en bra talare. Han pratar lättförståeligt, alltid med en gnutta sarkasm.
Och Andreas Nilsson har jag inte hört på ett tal, bara sett honom på utdelningar för länge sedan, så det skulle nog vara intressant.
Bokmärken