Först vill jag säga att jag inte vet riktigt var jag ska starta den här tråden men det är det vettigaste jag hittat .
Jag har en halvsyster och en halvbror, systern är 11 år och brodern är 7 år. Dom har samma pappa och för tre år sen skiljdes min mamma och deras pappa. Barnen bodde då med mamma men pappan snodde efter ett tag barnen. Efter ett tag blev det rättegång där det dömdes till delad vårdnad men att barnen ska bo hos våran mamma. Förra sommaren snodde återigen pappa barnen och i sommras åkte jag ner med tåg för att hämta tillbaka barnen. Steven som min bror heter åkte tillbaka till sin pappa där han har det bra medans min syster bodde kvar hos mamma. Nu har skolorna börjat och Suzie som min syster heter kan inte börja skolan pga att hon står skriven hos pappan som bor nere i Hjo. Eftersom han vägrar skriva på papprena om att hon ska skrivas här ska det ju som alltid startas en process. Men som alla säkert vet har vi ju skolplikt i det här landet och mamma kommer åka dit på det om hon inte får in henne i skolan som är omöjligt. Att skicka tillbaka Suzie till pappan är inte ens att tänka på då han behandlar henne illa och använder henne som hushållerska samt kommer med elaka kommentarer till henne. Hon mår inte bra och vill absolut inte tillbaka till sin pappa då hon får ont i magen och spyr när hon ser honom, bara det är ju bevis på att hon inte mår bra. Nu får hon varken skolgång, psykisk hjälp eller någonting här i Stockholm pga att hon inte är skriven här. Det är sjukt! Ska samhället se ut såhär? Ska barnen få lida pga att politikerna mm stiftar lagar som talar emot varandra? Vi har ringt diverse olika myndigheter som har med det där att göra men alla säger att dom tyvärr inte kan göra något utan att vi måste vänta till tidigast 17 september. Dom ser inte till barnets bästa utan hänvisar till att vi ska skicka tillbaka henne till sin pappa trots att vi förklarat åtskilliga gånger att hon inte vill och varför. Är jag den enda som tycker att lagar som gäller barn, vårdnad mm borde ändras? Barn kan inte gå och må dåligt för att folk som inte känner barnen vägrar göra något för att hjälpa till.

Svara med citat

Bokmärken