Ja, ni. Vilket album är bäst på vikingarockfronten? :)
Själv måste jag säga Röde Orm - Korpens Öga, det måste jag säga är det bästa albumet som gjorts:D
Ja, ni. Vilket album är bäst på vikingarockfronten? :)
Själv måste jag säga Röde Orm - Korpens Öga, det måste jag säga är det bästa albumet som gjorts:D
Enhärjarna - The last stand
You may think what you want, You may think that Im wrong.
But I dont care cuz in these boots you wouldnt last long.
Enhärjarna är klart en hit :).
Ultima thule snacket har man börjat tröttna på nu.
In med nya band!
Jag måste säga Mjölner - Naturens Krafter
Det måste vara det bästa albumet.
Finns inget skönare att lyssna på speciellt när man sitter i bilen påväg hem mitt i natten;)
STOLT-SVENSK-RADIKAL
http://www.agroslagen.se
Jag lyssnar inte så mycket på vikingarock. Vet att jag gjorde det när jag var yngre men jag gillar fortfarande HEL och lyssnar på dem ibland, de var väl det enda bandet jag tyckte var riktigt bra då med. Och då blir: HEL - Valkyriors den bäste vikingarockskivan skivan enligt mig.
Skulle nog inte kunna välja endast en skiva så här kommer de bästa enligt mig:
Enhärjarna:
Återkomsten
Svea Rikes Arv
Odins Änglar:
Blågult Blod
Völund Smed:
Runor
Varg
Midgårds Söner:
Ny Tid...
Hel:
Valkyriors Dom
Ultima Thule:
För Fäderneslandet
Vikingabalk
Svea Hjältar
Sverige
Frostfödd:
Den Första Striden (om nu dom räknas)
Finns inte så mycket ny bra "vikingarock".
Ultima thule med vikingabalk..
Men vikingarock är så sönderlyssnat.
Har väll inte direkt nått favorit album , men röde orm är grymma och längtar efter deras nya album , låter från albumet kommer att spelas upp på kuggnäs.:cool:
Helt klart Enhärjarna - The Last Stand, en sådan bra skiva kommer aldrig att göras igen!!
-------------------------------------
Minus välkommnas om du skriver under.
Ultima thule - För fäderneslandet för jag lov att säga.
Säg vad du vill men säg inte emot! En avvikande åsikt är mot samhället ett hot! - Vinterdis
...det förvånar mig att ingen nämner de överlägset bästa plattorna som någon av de här grupperna någonsin har, eller kommer att spela in, Ultima Thules Karoliner och Lejonet från norden är så överlägsna att det är löjligt...varken de själva eller något annat band kommer att göra en bättre skiva...i övrigt är vikingarock oftast pinsamt dåligt både musikaliskt och textmässigt...går nationell medvetenhet och dålig musikalisk ådra hand i hand...?...
Nidhöggs vrede - Nidhöggs vrede är det bästa jag hört på länge, men svårt att bara specificera en.
[SIGPIC][/SIGPIC]
Om jag ska välja en av Thules plattor blir det Ultima Thule - Vikingabalk men väljer även Karolierna - karolinerna och Völund Smed - Runor.
Bokmärken