Resultat 1 till 15 av 15
    Marskalk -Gladsheim-s avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    2050
    Tack
    73
    Tackad: 82 gånger i 45 inlägg

Företagare på Nordisk.nu

Företagsekonomi-forumet lyser starkt med sin tomhet. Endast en tråd innan denna och den handlar verkligen inte om företagsekonomi... Utan om hur synd det är om barn som har bidragstagande föräldrar som inte har intelligens nog att planera spenderandet av sina bidragspengar under en 30-dagars period, utan skulle behöva en uppdelning av bidragspengarna,kanske veckovis? Tyvärr verkar denna inställning vara förhärskande på Nordisk.nu(?)

Min fråga: finns det inga egenföretagare på Nordisk.nu, bara livegna som hyr ut sig? Jag har läst på de andra ekonomi-forumen att många inte "får" jobb... Finns det inga här som är starka nog att skapa sitt eget jobb? Bara gapa och hoppas att "få"? Isåfall har Socialdemokraterna verkligen lyckats i sin avelspolitik... Inte undra på att vårt folk går under!:sad:

Det finns tillräckligt med jord och skog och även infrastruktur i Sverige för att alla skall kunna försörja sig själva, om man är villig att arbeta hårt och lita till själv. Fan jag blir arg när jag tänker på det! Staten borde göra en jordreform där varje Svensk fick en del av Sverige och sedan avskaffa bidragen. De som inte "får" jobb kunde då falla tillbaka på att odla sin egen mat och de som är för lata för detta får ta konsekvenserna av sin personlighet och sin identitet! På några generationer skulle vi fått tillbaka en stark och livskraftig folkstam.:yes:

Om det finns några fria människor här som inte lyder under arbetsgivare eller lever på nåder av andras allmosor så kan ni muntra upp mig genom att posta en rad.

Riksmarskalk Blåögas avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Tackad: 128 gånger i 89 inlägg
    Jag är född fri, men skattas till döds.
    Enade vi stå. Söndrade vi falla.
    Blåöga är språkfascist - språktips finns här. Språkfel på Nordisk - att lära sig av - finns här.

Ingen.moral
    Oregistrerad Ingen.morals avatar
    Kan även vara så att det är strategiskt helt åt helvete att gå ut med en sådan sak på ett övervakat forum.
    Precis som att man inte går ut med vad man arbetar med vart man arbetar o.s.v.
    Sedan är ju knappast nordisk en så där otroligt bra plats att florera om man är just egenföretagare.

Rätta mig om jag har fel!

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Men, om det är någon som vill ha jobb så kan man fråga mig till råds.
    Blåöga är språkfascist - språktips finns här. Språkfel på Nordisk - att lära sig av - finns här.

Riksjarl axels avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6854
    Tack
    790
    Tackad: 1 070 gånger i 570 inlägg
    Tyvärr gnälls det allt för mycket i det här landet.
    Alla människor som inte har näringsförbud kan faktiskt starta eget.
    Är man dessutom ung och hemmaboende så har man inte så mycket att förlora.
    Tyvärr är samhället utformat så att man hamnar utanför trygghetssystemen om man blir egenföretagare, men för en ung arbetslös människa utan försörjningsansvar är det bara att försöka.
    Alla är bra på någonting, det är bara att komma på rätt ide.
    Även om ert nystartade företag inte utvecklas så att ni på sikt kan leva på företaget så har ni garanterat lärt er någonting samt att ni har en extra merit när ni söker nya jobb.
    Arbetsgivare vill ha driftiga medarbetare, att inte bara sitta och gnälla utan faktiskt göra någonting åt det gillas av många.
    Politisk extremism är inte att kritisera dagens mångkulturella samhälle.
    Det som är extremt är att acceptera det.

Marskalk nilsdackes avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    921
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Håller helt med, fler nationella borde bli mera driftiga, exempel starta eget företag är ju ett bra tips, några kan ju exempel slå sig ihopa och köra tillsammans, för att undvika Expo mm kan ju företaget stå på någon som inte finns i deras STASI databas.

Körde inte STKLHM SKins exempel en flyttfirma i staden förr?
    “Islam, denna absurda gudalära från omoraliska beduiner, är ett ruttnande kadaver som förgiftar våra liv.” (Kemal Atatürk)

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Citat Ursprungligen postat av axel Visa inlägg
    Tyvärr gnälls det allt för mycket i det här landet.

[...]
    Ja, helt rätt. Låt oss gnälla över det också... Haha.

Som företagare kan man utnyttja detta till sin fördel. Konkurrensen kommer allt oftare från vissa driftiga invandrare, och kan vi inte ta den konkurrensen så är vi inte heller bättre än så. Det är i sammanhanget inte svårt att se att det är skillnad på folk och folk. Vissa svenskar och vissa invandrare har man lättare att visa respekt för - de kan både lova och leverera. Gnällspikarna får leva sitt eget liv.

Bärsärk Friherrens avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    166
    Tack
    1
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Jag har F-skattsedel och driver ett handelsbolag tillsammans med en kompis. Det är inga stora pengar per år, utan det kan ses som en extrainkomst vid sidan av våran "vanliga" knegarjobb.
    "The needs of the many outweigh the needs of the few."
    - Spock

Bärsärk Julians avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    236
    Tack
    4
    Tackad: 16 gånger i 12 inlägg
    Driver ett mellanstort lantbruk samt ett fastighetsbolag.

Bärsärk Vanadiss avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    403
    Tack
    0
    Och vem jag är och vad jag gör är kanske inte heller så svårt att lista ut om man bara orkar läsa. Har sett att det finns flera här som titulerar sig som egna företagare. Men när det kommer till Titeln på denna tråden "Företagsekonomi" anser jag personligen att jag inte tänker sitta här och diskutera mitt företags ekonomi på ett öppet övervakat forum. Det är faktiskt min ensak enligt mig...

Tack för ordet!

/ Vanadis
    Döm mig inte för vem jag var igår, men älska mig för den jag är idag, och imorgon.

Landsförvisad Riddar Katos avatar
    Reg.datum
    2008 Aug
    Rykte
    3
    Tack
    0
    Verkar inte vara värst mycket egna företagare på detta forum iaf...

Kanske beror på att inga invandrare hänger här? För bland dem så är väl alla egna företagare på ena eller andra sättet. d.v.s. antingen har man en pizzeria, korvkiosk m.m. eller så begår man inbrott, säljer knark m.m. och så länge man inte ingår i något brotts syndikat så räknas man väl som egen företagare?

:yes:

Bärsärk Vanadiss avatar
    Reg.datum
    2007 Oct
    Rykte
    403
    Tack
    0
    Riddar Kato:

Företagare finns det nog gott om här men inte alla kan gå ut med att de är just företagare av många olika anledningar. Det ska vi respektera dem för.

CruelSummer:

Jag känner igen din känsla...
    Döm mig inte för vem jag var igår, men älska mig för den jag är idag, och imorgon.

Landsförvisad Riddar Katos avatar
    Reg.datum
    2008 Aug
    Rykte
    3
    Tack
    0
    Vanadis:

Ja, du har så rätt, självklart ska vi respektera varandras integritet.

Odalbonde Backmans avatar
    Reg.datum
    2009 Sep
    Rykte
    15
    Tack
    0
    Jag driver ett måleri företag i södermanland tillsammans med 2 kollegor!

Rekryt Oden84s avatar
    Reg.datum
    2009 Jun
    Rykte
    44
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av -Gladsheim- Visa inlägg
    Företagsekonomi-forumet lyser starkt med sin tomhet. Endast en tråd innan denna och den handlar verkligen inte om företagsekonomi... Utan om hur synd det är om barn som har bidragstagande föräldrar som inte har intelligens nog att planera spenderandet av sina bidragspengar under en 30-dagars period, utan skulle behöva en uppdelning av bidragspengarna,kanske veckovis? Tyvärr verkar denna inställning vara förhärskande på Nordisk.nu(?)

Min fråga: finns det inga egenföretagare på Nordisk.nu, bara livegna som hyr ut sig? Jag har läst på de andra ekonomi-forumen att många inte "får" jobb... Finns det inga här som är starka nog att skapa sitt eget jobb? Bara gapa och hoppas att "få"? Isåfall har Socialdemokraterna verkligen lyckats i sin avelspolitik... Inte undra på att vårt folk går under!:sad:

Det finns tillräckligt med jord och skog och även infrastruktur i Sverige för att alla skall kunna försörja sig själva, om man är villig att arbeta hårt och lita till själv. Fan jag blir arg när jag tänker på det! Staten borde göra en jordreform där varje Svensk fick en del av Sverige och sedan avskaffa bidragen. De som inte "får" jobb kunde då falla tillbaka på att odla sin egen mat och de som är för lata för detta får ta konsekvenserna av sin personlighet och sin identitet! På några generationer skulle vi fått tillbaka en stark och livskraftig folkstam.:yes:

Om det finns några fria människor här som inte lyder under arbetsgivare eller lever på nåder av andras allmosor så kan ni muntra upp mig genom att posta en rad.
    Jag jobbar som anställd åt stora enso och driver eget på sidan om! så nog finns vi

Liknande ämnen

1. Nordisk ras
    Av KnutK i forum Etnicitet och traditioner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 15:38
  2. Ny här på nordisk
    Av Ingen i forum Nya medlemmar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 13:31
  3. Ny här på nordisk
    Av Bomben i forum Nya medlemmar
    Svar: 10