Företagsekonomi-forumet lyser starkt med sin tomhet. Endast en tråd innan denna och den handlar verkligen inte om företagsekonomi... Utan om hur synd det är om barn som har bidragstagande föräldrar som inte har intelligens nog att planera spenderandet av sina bidragspengar under en 30-dagars period, utan skulle behöva en uppdelning av bidragspengarna,kanske veckovis? Tyvärr verkar denna inställning vara förhärskande på Nordisk.nu(?)
Min fråga: finns det inga egenföretagare på Nordisk.nu, bara livegna som hyr ut sig? Jag har läst på de andra ekonomi-forumen att många inte "får" jobb... Finns det inga här som är starka nog att skapa sitt eget jobb? Bara gapa och hoppas att "få"? Isåfall har Socialdemokraterna verkligen lyckats i sin avelspolitik... Inte undra på att vårt folk går under!:sad:
Det finns tillräckligt med jord och skog och även infrastruktur i Sverige för att alla skall kunna försörja sig själva, om man är villig att arbeta hårt och lita till själv. Fan jag blir arg när jag tänker på det! Staten borde göra en jordreform där varje Svensk fick en del av Sverige och sedan avskaffa bidragen. De som inte "får" jobb kunde då falla tillbaka på att odla sin egen mat och de som är för lata för detta får ta konsekvenserna av sin personlighet och sin identitet! På några generationer skulle vi fått tillbaka en stark och livskraftig folkstam.:yes:
Om det finns några fria människor här som inte lyder under arbetsgivare eller lever på nåder av andras allmosor så kan ni muntra upp mig genom att posta en rad.

Svara med citat

Bokmärken