Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 61 till 64 av 64
    Marskalk Anti-Fi!s avatar
    Reg.datum
    2008 Dec
    Rykte
    1757
    Blogginlägg
    2
    Tack
    236
    Tackad: 385 gånger i 232 inlägg
    Prostituerade tjänar väl rätt bra? Skattefritt dessutom!

Skämt åsido, jag håller med de ovan som sagt att man bör satsa på att jobba med ngt man trivs med, för då blir man mest ambitiös och kan därmed förmodligen påverka sin lön en del. Ska man ägna 40h/veckan åt att jobba så måste man ju trivas, annars lär man ju skita i det förr eller senare.

Sedan är ju "att tjäna bra" olika för alla individer. Jag tycker t e x att jag tjänar rätt bra med mina 145kr/h i grundlön på det ena jobbet. På det andra tjänar jag 126kr/h vilket givetvis känns lite snålt i jämförelse.
    Senast redigerad av Anti-Fi! den 2012-05-27 klockan 08:39. Anledning: Redigering!
    Förlorar vi vår forntid blir framtid oss en grav.

Jarl Sibbes avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2632
    Blogginlägg
    98
    Tack
    789
    Tackad: 881 gånger i 482 inlägg
    1. Ta reda på vad du kan och vad du passar för.
    2. Hitta ett jobb som matchar svaren i punkt 1.
    3. Välj ett av de bättre betalda matchningarna.
    4. Löneförhandla klokt.

Helt ärligt så förstår jag inte folk som väljer jobb efter lön. Det viktigaste för mig är att jag kan överleva och sen hoppas jag på att jobbet ger mig lite mer pengar än så. Visst kan man ha en ambition att bli rik, men det är enklare att bli rik på sidoinkomster än på det huvudsakliga arbetet. Om inte annat så ökar ju lönen med erfarenheten och ansvaret, så se till att bli bra på det du gör så kommer pengarna rulla in.

Undrar om inte tråden ska heta "Tips på hur man tjänar snabba pengar"? Det verkar vara mer intressant för ts och vissa andra.

Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
    ~ Theodore Parker

3. Följande 2 användare säger Tack till Sibbe för detta inlägg:

Adoremus (2012-05-28), Aequitas (2012-05-27)

Riddare Druznils avatar
    Reg.datum
    2009 Oct
    Rykte
    500
    Tack
    112
    Tackad: 91 gånger i 60 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Sibbe Visa inlägg
    Visst kan man ha en ambition att bli rik, men det är enklare att bli rik på sidoinkomster än på det huvudsakliga arbetet. Om inte annat så ökar ju lönen med erfarenheten och ansvaret, så se till att bli bra på det du gör så kommer pengarna rulla in.
    Jag definierar rik som att vara ekonomiskt oberoende under rimliga förhållanden. Man ska helt enkelt kunna bo, äta, leva och kunna åka på någon enstaka resa varje år (alternativt ha någon mer pengakrävande hobby, exempelvis motorcross). Ekonomiskt oberoende betyder att man inte måste ha kontinuerlig inkomst från arbete, utan kan leva på det de sparade pengarna drar in i räntor och avkastning.

Med dessa, ganska moderata, krav på livet är det i stort sett omöjligt att arbeta sig rik i Sverige! Jag tycker man redan från början kan ge upp den tanken. Ska man bli rik är det eget företag som gäller, och inte ens då är det speciellt sannolikt. Sverige är ett väldigt tråkigt land att leva i i det avseendet.

Bra betalda jobb är precis som Sibbe säger förenade med ansvar och kunskap/erfarenhet. Akademisk utbildning och en chefsposition inom företag betalar i regel bra.

Citat Ursprungligen postat av Object Visa inlägg
    Sätt in pengar på ett sparkonto om du kan.
    Kontinuerlig insättning + ränta ger en del efter ett tag.
    Räntan på ett normalt sparkonto är försumbar, aktier och fonder är det som betalar sig (men riskerna är mycket högre).
    Senast redigerad av Druznil den 2012-05-27 klockan 21:54.

Bärsärk marcandrews avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    378
    Tack
    103
    Tackad: 79 gånger i 51 inlägg
    Skrothandel. Kanske är lite tattaraktigt, men det är lätta pengar. Man får ett bra startkapital, har man inte pengar så blir man inte heller rik. Rikedom skapar mer rikedomar. Pengar är som människor och ska umgås för då blir de fler.=)

Men just nu, KÖP SILVER!!! Det kommer att gå till skyarna(dock så är det konjukturkänslig, men det kommer snart att vara brist på det)!!! Guldet kommer också att ha flyt ett bra tag till, och då snackar vi fysikt och inte pappersguld. Priserna på fysikt- och pappersguld kommer snart att gå skilda vägar. Tänk bara på alla reklamer med företag som vill köpa ditt guld? Hur ofta vill reklamerna köpa av dig och inte tvärtom?

Men vill man tjäna "snabba pengar" så är det knappast vita och ärligt skaffade, men det vet väl alla.

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande ämnen

1. Skriva på pengar
    Av jimmysweden i forum Strategi och utveckling
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 23:33
  2. Tjäna pengar online
    Av NS_NORR i forum Hemsidor och länktips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 10:01
  3. Donera pengar
    Av F0xxxy i forum Rapportera buggar