Undrar vilket jobb som ger mest lön igentligen
Undrar vilket jobb som ger mest lön igentligen
Skaffa ett arbete brukar vara en bra idé om man tänker tjäna pengar? Jag gör det i alla fall varje dag.
Svenskar först!
Vadå skaffar du ett arbete varje dag? :panik::lol:
Närå. Det viktigaste är att du tar ett jobb du trivs med. Det är otroligt frustrerande att jobba med något som är extremt tråkigt och/eller svårt fast det är välbetalt. Man ledsnar snabbt om man inte står ut med yrket.
Haha ja det kanske man kan säga. Jobbar som mekanisk tekniker så då får man liksom nya jobb varje dag.
Kan för övrigt bara rekomendera ett sådant jobb om man är tekniskt kunnig och intressrad. Bra betalt jämfört med många andra jobb. Maskiner producerar pengar, när de går sönder så är företag villiga att betala för att de ska producera..
Svenskar först!
Om vilka yrken som ger bra pengar skulle jag nog tippa på något Dator tekniskt eller kanske arbeta i Norge
Ta dykcertifikat och gå svetsutbildning..Undervattens svetsare tjänar grymt bra..
hantverk är alltid bra betalt
"en människa utan nation trotsar alla kända kategorier och framkallar motvilja"
Vill du ha en bra yrkeskarriär så sikta in dig på något du trivs med eller tycker är intressant. Då lägger man automatiskt ner mer tid och arbete på sitt jobb vilket kan leda till både givande yrkestid samt högre lön.
Samtycker med föregående skribent Jogling. Som hantverkare har du (oftast) en okej grundlön och det finns möjligheter att jobba in några välkomna extraslantar genom lite övertid. Om man vill och orkar kan man även jobba lite vid sidan av och på så sätt tillfredställa sig själv dubbelt upp...
Hur då tänker ni nu? Jo, först genom att tjäna pengar som går rakt ner i fickan och sedan det mentala välmåendet som ganska omgående infinner sig på grund av att man just insett att man snuvat vår ytterst inkompetente statsminister Reinfeldt på ytterligare några skattekronor...
Härligt!
Snart far igen, måtte gudarna le åt min nästkommande och hennes mor...
"I kolonner vi marschera, mot det slutliga målet.
Med en övertygelse, starkt som svenska stålet.
Att befria vårat folk från detta högförräderi,
som svensken bara accepterat, och tvingats leva i."
"Never get between a fat man and his food" - Alltså, ge fan i mitt käk annars jävlar...
"För mycket av olika saker är aldrig bra, men för mycket av en bra whisky, är långt ifrån tillräckligt...." Mark Twain
Väljer du ett yrke som du tycker är kul och som du är duktig på så kan du nog komma upp i en ganska bra lön till slut. Men det är upp till var och en
Enat och starkt var du en gång och skall du åter bli !!
Skaffa ett jobb som inte är inom vården ;)
Nemen ;D
rekommenderar ett hantverksyrke, Såsom jobba på fabrik, makeniker, snickare, plåtslagare, svetsare.
Grovarbetarna helt enkelt. Brukar ha en rätt hyffsad ingångslön men detta skiljer sig såklart på vart man jobbar
Bokmärken