Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Uruguay

Riddare mayestys avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    330
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Uruguay

Jag hade inget att göra så jag googlade runt etc etc. Till slut började jag läsa om Uruguay. På wikipedia, och andra källor, står det att hela 94.6% av Uruguays befolkning är av europeisk härkomst. Stämmer detta? Sen började jag också söka på personer ifrån Uruguay på google osv och nästan ingen såg ut som en "riktig" sydamerikan.

Läste också på stormfront att man ville göra Uruguay till en vit utopia osv.

Så min fråga är: vad tycker ni om detta land? Ett land som inte ens ligger i europa och är nästan de "vitaste" landet som förövrigt nästan inte har någon kriminalitet alls i landet. Tyckte det var intressant då jag stött på många WN som sagt att dom har funderat på att flytta dit osv.

Bladet
    Oregistrerad Bladets avatar
    Vad jag har hört så va det en massa tyskar som bosatta sig i sydamerika efter andra världskriget. Länder som Uruguay och Argentina

Riddare mayestys avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    330
    Tack
    0
    Tyskar, spanjorer, italienare, irländare och skottar ska det tydligen vara mycket av.

Bärsärk Vit Förorts avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    288
    Tack
    0
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    CIA säger att det är 88%% vita.

https://www.cia.gov/library/publicat...k/geos/uy.html

CIA är faktiskt en vettig förstakälla att titta på om man undrar något om något land. De har inte alltid rätt men sällan så fel att det gör något.
    och drag de kära färger på, det gamla gula och det blå,
    och med ett svärd i handen gå, till kamp och undergång!

Riddare mayestys avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    330
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Vit Förort Visa inlägg
    CIA säger att det är 88%% vita.

https://www.cia.gov/library/publicat...k/geos/uy.html

CIA är faktiskt en vettig förstakälla att titta på om man undrar något om något land. De har inte alltid rätt men sällan så fel att det gör något.
    Känns skönt att veta att det iallafall finns en vit nation som mår relativt bra och inte har samma sorts bekymmer som vita i nordamerika och vi i Europa. Det gäller även Argentina där jag har för mig att det är cirka 73% vita, dock inte säker.

Bärsärk Hyddan92s avatar
    Reg.datum
    2010 Mar
    Rykte
    260
    Tack
    16
    Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av mayesty Visa inlägg
    Känns skönt att veta att det iallafall finns en vit nation som mår relativt bra och inte har samma sorts bekymmer som vita i nordamerika och vi i Europa. Det gäller även Argentina där jag har för mig att det är cirka 73% vita, dock inte säker.
    Chile: européer: 95.4 %, mapuche. 4 %, övriga indianer: 0.6 %,
    Argentina: européer: 97 %, övriga (främst indianer och mestiser): 3 %
    Uruguay: européer: 88 %, mestiser: 8 %, negrer: 4 %

Källa: https://www.cia.gov/library/publicat...ook/index.html

Det finns tre länder i sydamerika som ser ut sådär, alla är även spansktalande. Argentina och uruguay hade på 1800 och början av 1900-talet stor invandring av italienare, rumäner och tyskar. bland annat har språket i Uruguay och argentina påverkats mycket av italienska och rumänska, så kallat La Plata-spanska

7. Följande användare säger Tack till Hyddan92 för detta inlägg:

Hakenkreutz (2011-01-14)

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •