Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: Vardagslyx

Bärsärk Klassfrids avatar
    Reg.datum
    2011 Feb
    Rykte
    284
    Tack
    39
    Tackad: 115 gånger i 69 inlägg
    Som urfattig student vilken bråkar järnet med CSN och har gjort i 6 månader snart, så kan jag inte unna mig ett skit. Det enda jag köper och måste ha är hårvax, parfymer, deo och sånt. Iom att en vaxburk(Wella Shockwave) räcker typ två veckor för mig så ligger väl notan per månad på 200 spänn typ.

EEDIT: och självklart en flaska vin nån helg när man varit ute med vänninor.
    Senast redigerad av Klassfrid den 2011-05-24 klockan 10:42.

Marskalk 1972s avatar
    Reg.datum
    2010 Oct
    Rykte
    1332
    Blogginlägg
    9
    Tack
    361
    Tackad: 482 gånger i 279 inlägg
    Min vardagslyx är film. Det brukar bli några blu-ray/dvd i veckan. (Jag tankar allt illegalt, men köper det som jag gillar).
    I övrigt så spenderas det inte speciellt mycket i vardagen. Spenderbyxorna åker dock på när det är semester i stället.
    Men love their country, not because it is great, but because it is their own. ~Seneca

3. Följande användare säger Tack till 1972 för detta inlägg:

Golvlist_ (2011-05-24)

Marskalk Spitzkindls avatar
    Reg.datum
    2010 Jul
    Rykte
    663
    Tack
    86
    Tackad: 121 gånger i 102 inlägg
    Mest perngar går det på kvinnor. Tidigare var det snurrigt, då man måste sätta ner en massa på restaurangbesök och dylikt, för att "värma upp" kvinnorna. Och trots detta var det mycket osäkert vilket attityd kvinnorna tog. Nu har jag börjat en mer systematisk metod, som gör att det är lättare att budgetera. Man vet exakt hur mycket det kostar, då den lokala horan kommer på sitt regelbunda besök (om någon undrar - helt tillåtet här). Säg runt 5000 kr / mån.

Jarl Sibbes avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    2632
    Blogginlägg
    98
    Tack
    789
    Tackad: 881 gånger i 482 inlägg
    Vardagslyx för mig är ett par timmar för mig själv eller en mysig promenad.

Annars kan jag lyxa till det lite en kväll med lite gott att äta efter middagen och en film.

Jag tar inte det som kallas förräderi mot en regering så allvarligt. Det kan vara din plikt idag, eller min. Men förräderi mot folket, mot mänskligheten, mot Gud är en stor synd som man inte kan ta lätt på.
    ~ Theodore Parker

Riksmarskalk svärdslags avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3285
    Blogginlägg
    4
    Tack
    182
    Tackad: 441 gånger i 254 inlägg
    Musikproduktionsprylar :p desto bättre grejer man kommer upp till, desto dyrare vågar man satsa

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •