Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 171
    Väpnare SvenskÄngels avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    67
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Att straffa otrohet skulle i praktiken inte fungera, för alla ser på saken olika. Vart går gränsen till otrohet? Att sedan låta vårdnaden av barnet gå till den trogne, är inte det absurt? Barnen skall inte ta skada av föräldernas skamliga beetende.
    14

Nils geting
    Oregistrerad Nils getings avatar
    Det hänger på var och en, Kvinnan och mannen ! Straff funkar inte ! slutar folket supa sig redlös fulla på fester osv så hade vi inte haft detta problem ! Ett förhållande bygger på att man litar på varandra, hell seger !

Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    67
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Nils geting Visa inlägg
    Det hänger på var och en, Kvinnan och mannen ! Straff funkar inte ! slutar folket supa sig redlös fulla på fester osv så hade vi inte haft detta problem ! Ett förhållande bygger på att man litar på varandra, hell seger !
    En del begår otrohet även i nyktert tillstånd, så problemet hade funnits även om folket höll sig nyktra.

Gnäll om minuspoäng kan tas i gnälltråden. //Mod
    14

Odalbonde HardAsRocks avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    524
    Tack
    0
    Ska vi också börja förbjuda barn utanför äktenskap och sätta dem på barnhem?
    Huga!
    Bevara mig väl för straffa personer som begår äktenskapsbrott.
    Det kan finnas vilka skäl som helst för deras handlande och ska utomstående då döma dessa för denna så kallade synd skapad av jude-kristen moral.
    I naturen finns det inga äktenskapslagar som styr över deras förhållande och det funkar.
    Ge och ta är vad det handlar om.
    Gör mot andra som de gör mot dig.
    Behandlar någon dig bra, behandla dem bättre.
    Behandlar någon dig illa, behandla dem värre.
    Handlingskraft-Endräkt-Offervilja
    Kampgrupp mot Judendom!
    RAHOWA! DELENDA EST JUDAICA!

Medveten
    Oregistrerad Medvetens avatar
    HardAsRock: Det kan finnas vilka skäl som helst för deras handlande och ska utomstående då döma dessa för denna så kallade synd skapad av jude-kristen moral.
    Är det en jude-kristen moral att känna sig sårad, ledsen och kränkt om någon är otrogen mot en då också?

HardAsRock: I naturen finns det inga äktenskapslagar som styr över deras förhållande och det funkar.
    Precis. Chimpanser löser tydligen många av sina problem mha. sex. Ska vi göra som dem då? Ligga med grannen om man blir utskälld för att volymen är för hög på festen. Kan ju bli roligt. Hoppas att min sambo inte är jude-kristen! Personer som är NS brukar ofta referera till just naturlagarna. Det gör iof. jag också. Dock är inte jag NS. Problemet som många NS tydligen har, är att de gärna bara vill plocka russinen ur kakan vad gäller just naturlagarna. Slå på naturechanel eller discovery så förtår ni nog vad jag menar. Honor som dödar andra honors ungar, hanen går före ungarna vad gäller tillgången till mat, hanar som trycker varandra m.m.

Köp/acceptera hela paketet som naturen leverarar och står för. Annars blir det bara löjligt.

Nils geting
    Oregistrerad Nils getings avatar
    Citat Ursprungligen postat av SvenskÄngel Visa inlägg
    En del begår otrohet även i nyktert tillstånd, så problemet hade funnits även om folket höll sig nyktra.

Gnäll om minuspoäng kan tas i gnälltråden. //Mod

Jo men om man gör det i nyktert tillstånd, Då ska man ej vara tillsammans !

som sägt man e bra dum om man gör det, har alltid fått lära av min mamma att det intew är lönt o vara otrogen, alltid samma sak ingen skilnad. måste man nu vara otrogen, då kan man jo vara singel istället !

Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    67
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Nils geting Visa inlägg
    Jo men om man gör det i nyktert tillstånd, Då ska man ej vara tillsammans !

som sägt man e bra dum om man gör det, har alltid fått lära av min mamma att det intew är lönt o vara otrogen, alltid samma sak ingen skilnad. måste man nu vara otrogen, då kan man jo vara singel istället !
    Du sa om folket höll sig nyktra skulle problemet inte finnas, jag påpekade att folk är otrogna trots att dem är nyktra.

Jag har aldrig förstått vad man skulle få ut på att vara otrogen.
    14

fenix
    Oregistrerad fenixs avatar
    När det gäller underhåll så är det en svår fråga. Om en kvinna eller man träffas och de gifter sig och får barn så har det en familj. Efter ett tag så börjar mannen att spela bort allt mer pengar och strunta i familjen. Kvinnan saknar sin man, hon saknar någon som bryr sig, hon saknar en förebild till sina barn och Kvinnan är i behov av tröst osv.

I denna situation är det enkelt att säga ”ta ut skilsmässa” men så enkelt är det inte. När man bildar familj och skaffar barn så bygger man en trygghet och man skapar ett förtroende i det förhållandet till varandra. Detta vill man inte förstöra och man hoppas in i det sista att något oväntat ska hända så det vänder och blir bättre osv. När man befinner sig någonstans mitt mellan ett sammanbrott och önskningar så är det lätt att man söker tröst hos en annan kvinna eller man. Man får tillfärligt ett behov uppfyllt och man får en liten bit av den kärlek som sin livskamrat skulle ha gett en men inte idag gör.

Det jag vill säga är att i pressade situationer så är det lätt att man bryter sig ut på detta sätt som ovan. Det är ett rätt klumpigt sätt och det är inte ett fint sätt men vi funkar så människor, vi är fyllda med känslor av alla dess slag, vi är fyllda med impulser och vi är fyllda med osäkerhet inför främmande situationer. Det hända som behövs för att ett förhållande på sidan om ska inledas är att dessa känslor vi är fyllda med kommer i obalans och till slut vet man varken ut eller in.

I en sådan situation så anser jag självklart att kvinnan eller mannen ska få underhåll. Underhåll är ju som sagt till för att täcka barnens utgifter och inget annat. Det får då inte gå ut över barnet att mamma och pappa har det dåligt på lojalitetsfronten. Sen får man ställa sig frågan har inte en knarkande, supande eller spel missbrukare något ansvar när familjen går åt helvete?

Väpnare Joglings avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    142
    Tack
    0
    Jag tror de saknas moral och disciplin idag och de får man när man är liten. Om man ser på dom som är födda runt 1940, den generationen där är det väll ingen som är otrogen. Statistik mässigt iallafall. Dom två generationer efter nu är det mycket högre, högre för varje år. Jag tror det är skolan och samhällets slapphet och "storstadssyndromet" som ligger till grund för detta.
    "en människa utan nation trotsar alla kända kategorier och framkallar motvilja"

Doppelblitz
    Oregistrerad Doppelblitzs avatar
    Vid otrohet mot make/maka/sambo osv har man helt klart förbrukat sin rätt och det bör kunna rendera i för brottet lämpligt straff.
    Sen kan otroheten göra mer än bara såra sin partner med tanke på sjukdomar osv...
    "Förlåt mig min älskade men du bör nog gå och HIV-testa dig" Vilket jävla mörker...

Nej, fy fan för svaga kräk som inte klarar av att avsluta en relation innan nästa påbörjas och inte klarar av att hålla sig till det löfte som givits.

United
    Oregistrerad Uniteds avatar
    Tror inte att bestraffning hjälper om jag ska vara ärlig.
    Vill folk bedra och svika sin älskade så gör han/hon det ändå.

Tror inte heller på straffmentaliteten i muslimländerna där de blir stenade till döds!
    Lite grottmänniska stadie över det!

Tragiskt är det att sådant här existerar, men det är ändå ett faktum!

Och vad gällande underhåll så ska det betalas ut oavsett vilket, barnen skall aldrig bli lidande el hållas ansvariga för föräldrarnas sjuka beteende!

När det handlar om gifta par så ska den person som varit otrogen inte få något alls,inte ska det delas lika när han/hon svikit hela giftemålet!

Så, straff i all ära, men tror inte det skulle göra någon märkbar skillnad i detta fallet.

Doppelblitz
    Oregistrerad Doppelblitzs avatar
    Citat Ursprungligen postat av United Visa inlägg
    Tror inte att bestraffning hjälper om jag ska vara ärlig.
    Vill folk bedra och svika sin älskade så gör han/hon det ändå.

När det handlar om gifta par så ska den person som varit otrogen inte få något alls,inte ska det delas lika när han/hon svikit hela giftemålet!
    Det du nämner är ju faktiskt en form av ekonomiskt straff.
    Sen hade jag gärna även sett att den otrogne i förhållandet har mindre att säga till om vad gäller gemensamma barn om det finns med i bilden.
    Jag menar, vad sänder sådant beteende för signaler till dem?!

Nej, klarar man inte av att hålla sina löften eller avsluta innan man går till nästa är det något allvarligt fel.

Skarven
    Oregistrerad Skarvens avatar
    Kan jo hende det ville ''lønnet'' seg, og mange ville nok tenkt to ganger før de giftet seg. Jeg synes hvert fall at når man velger å gifte seg med noen, så bør man stå ved den personen.
    Ekteskap i dag er noe som misbrukes, kanskje gifter enkelte seg alt for tidlig, andre har kanskje ikke planer klare osv.

Og som du sier, det er jo som en kontrakt, og da bør man jo holde kontrakten. Kanskje man skulle hatt depositum for utroskap :p
    ...Eller ei.

Synes hvert fall at man ikke skal ta ekteskap for gitt, og om ikke annet kan man jo stå som samboere. Mine foreldre er ikke gift, de er samboere og har vært sammen i over 30 år, de har hus sammen og meg og min bror, og det funker jo bra...

Riddare Hannahs avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    737
    Tack
    0
    Har man inlett ett förhållande med en person då skall inte ens tänka tanken att vara otrogen. Det är fel och omoraliskt att vara otrogen. Trohet är en förutsättning för en bra relation och om man inte känner att man kan lita på varandra är det ingen idé att vara tillsammans. Och om man verkligen älskar någon ska man hålla sig till den personen. Tror inte ens att det är värt att riskera hela sitt förhållande bara för en kortvarig njutning.

Riddare Jörmungands avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    347
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av sverige_tös Visa inlägg
    Man ska inte behövas straffas för otrohet för det ska inte förkomme inom ett förhållande eller äktenskap
    HAHAHAHAHAHA! Jag tycker inte att det ska vara straff på otrohet men detta som du skriver är ju helt vrickat!
    Du menar på att nått straff för otrohet inte ska finnas för att man inte ska vara otrogen helt änkelt...
    Varför har man straff på alla brott överhuvudtaget när man inte ska begå brotten? Det är samma sak som att jag påstår att det inte ska finnas straff för våldtäkt bara för att man inte ska våldta nån. Ne klart man inte ska göra det men folk gör det ändå!!!
    Föressten så räcker det nog att skriva ''inom ett förhållande'' för ett äktenskap är också ett förhållande...
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. Borde slöja/burka förbjudas i Sverige?
    Av Nordisk_Aggression i forum Etnicitet och traditioner
    Svar: 240
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 10:21
  2. AKT kan förbjudas!
    Av Carl_F i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 16:58
  3. Nazister ska förbjudas göra värnplikten
    Av swetysk i forum Nyheter
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 12:54
  4. Otrohet är bra?