Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 51
    Riksmarskalk svärdslags avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3294
    Blogginlägg
    4
    Tack
    182
    Tackad: 445 gånger i 255 inlägg

Vad skulle du göra om du vann femtio miljoner?

Denna fråga, eller åtminståne en liknelse till denna fråga, tycks vara väldigt vanlig. Den tillfrågas minst några gånger genom livet.

Frågan kan tyckas ointressant för vissa nationella politiker eller filosofer som motsäger sig materialism. Pengar ändrar inte politiken, men pengar kan ändra vårt politiska inflytande.

Denna fråga kan också bidra till att människor tillkännager sina drömmar som begränsats av ekonomiskt kapital.

Så, vad skulle DU göra för 50 miljoner kronor? :)

mr_mee
    Oregistrerad mr_mees avatar
    Om jag skulle vinna 50 mille så skulle jag sätta mig på golvet och stor böla av glädje sen skulle
    jag göra är nog att göra hela familjen fri från lån och skulder

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3294
    Blogginlägg
    4
    Tack
    182
    Själv skulle jag köpa en riktigt bra dator anpassad för musikproduktion, ny bättre musikstudioutrusting osv.

Sen skulle jag köpa en grymm elgitarr, elbas och en NYCKELHARPA! (har alltid velat ha en nyckelharpa!!! :D

Sedan skulle jag lagt ner tiotals miljoner på att bygga en stor asa-kyrka/tempel. Skulle vara jävligt häftigt och jag skulle känna stolthet åt att överlämna det till kommande generationer! :)

Riksmarskalk Odens_dotters avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    3315
    Tack
    62
    Tackad: 49 gånger i 13 inlägg
    Öhm. 50 Miljoner. Skulle sätta in några av dem på banken till min dotter. Få bort alla skulder först och främst. Kanske det skulle räcka till ett hus i skärgården och en liten båt, ett hus i dalafjällen och lite fiske/vandringsprylar. Såklart en liten bil också. Skulle också investera i lite fastigheter/mark runtom i landet. Några mille skulle gå direkt in på banken.

Skarven
    Oregistrerad Skarvens avatar
    Med 50 millioner skulle jeg bygd meg et hus, og jeg skulle bygd et hus til min bror også.
    Så skulle min mor og far fått det de ønsket. Mor vil ha en ny bil, far vil ha en ny fiskerbåt blant annet.

Kanskje skulle jeg kjøpt nabogården som fra gammel tid tilhørte vår part.

Også ville jeg vel lagt av penger til mine etterkommere, og evt gitt noe penger til den nasjonalistiske bevegelsen.

Jarl whitegirls avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    3683
    Blogginlägg
    3
    Tack
    1
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Skulle betala av alla skulder, sen köpt eller byggt ett hus. Satt in pengar på sonens konto, sparat på ett konto till mig med.
    Hade gått ut och shoppat med Bootgirl :evilgrin:
    Tagit ett körkort, köpt en bil och rest med sonen & mamma, mina syskon.

Soldyrkaren
    Oregistrerad Soldyrkarens avatar
    1. Betalat en bekants skulder som försöker att ordna sitt liv. (ca 1 miljon)
    2. Byggt mitt hus och spara pengar (40 miljoner).
    3. Ge något av de nationella partierna nio miljoner.
    4. Bidra mer pengar av de 40 miljonerna efter att investerat dem i långsiktliga aktier till något nationelltparti.

Rekryt -14-s avatar
    Reg.datum
    2008 Apr
    Rykte
    38
    Tack
    0
    Skulle ta 10 milj sen ge resten te familjen :) Vet ändå inte vad jag skulle gö me dom xd

Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3294
    Blogginlägg
    4
    Tack
    182
    Jag har också tänkt att ge pegnar till ett politiskt parti. Men om ett parti fick 9 mijloner skulle det nog bli en maktkamp om pengarna, även personer som inte var nationella skulle ge sig in i kampen efter pengarna.

Däremot skulle jag skänka lite pengar till partierna varje månad.

Epona
    Oregistrerad Eponas avatar
    Svår fråga... Självklart skulle jag skänka en del till partiet. Sen skulle jag ta körkort, resa, skämma bort mig själv och mina anhöriga. Spara undan en del för framtiden... Vet inte, det är ju mycket pengar så... Hehe!

jmk
    Oregistrerad jmks avatar
    Först av allt så hade jag nog utan tvekan festat loss.

Jag hade använt några miljoner till pr. Använt en prbyrå till få fram ett nationellt budskap som "Svensson" kan attraheras av.

Sen hade jag återbesökt mina favoritresemål.

United
    Oregistrerad Uniteds avatar
    Göra hela familjen skuldfri.
    Köpa mitt hus på landet som jag dagligen drömmer om.
    Spara pengar på ett konto till min son för framtiden och skänka en hel del till diverse organisationer!

Riddare Sots avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    398
    Tack
    0
    Betala av min pojkväns lån som han har på vårt radhus, sedan skulle jag öppna ett hundhem för hundar som blivit misshandlade mm.
    Sedan skulle jag köpa ett rött hus med vita knutar ute på landet där jag kan ha hästar i skogen osv. =)
    Är rädslan för att bli stämplad verkligen så stark att du lever vidare på knä i väntan på vår undergång?

Soldyrkaren
    Oregistrerad Soldyrkarens avatar
    Citat Ursprungligen postat av svärdslag Visa inlägg
    Jag har också tänkt att ge pegnar till ett politiskt parti. Men om ett parti fick 9 mijloner skulle det nog bli en maktkamp om pengarna, även personer som inte var nationella skulle ge sig in i kampen efter pengarna.

Däremot skulle jag skänka lite pengar till partierna varje månad.
    Ja, det skulle det utan tvekan kunna bli - därför jag skrev nationellt parti då jag är osäkert på vilket som får mest nytta av pengarna på rätt sätt.

Annars kan man ju göra på följande sätt att man kanske köper ett tryckeri, eller kanske något annat som kan gynna kampen rent matrialmässigt.

Det är mycket pengar, men det går nog alltid att lösa, tex som du säger, skänka varje månad så blir det mera stabilt.

Väpnare nordan_78s avatar
    Reg.datum
    2007 Jul
    Rykte
    105
    Tack
    4
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    jag skulle hjälpa min älskade mamma som nyligen blivit änka att göra sig fri från alla skulder. sen skulle jag själv göra mig av med csn o köpa mig ett stort hus till mig o mina vänner med trädgård mm. sen skulle jag väll spara en summa så att man kan leva på räntan o lägga resterande pengarna i en fond för nationella
    VAR LOJAL & VAR ARG
    MEN FORTSÄTT VARA POSITIV FÖR EN DROGFRI SVENSK UNGDOM

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. 1.000.000 kr, vad skulle du göra?
    Av Zippt i forum Gillestugan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 01:02
  2. Hur skulle ni göra?
    Av Agera i forum Allmänna diskussioner
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 19:39