Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 33
    Rekryt Dilligafs avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    24
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg

Sommarspelning den 28:e juni.

Saxat från frihetsrock.com

Lördagen den 28/6 kommer Frihetsrock produktions första spelning att äga rum i Västsverige. Inte mindre än fyra band kommer att uppträda denna afton och det kommer vara många återförsäljare av nationella produkter på plats.

Banden som kommer spela är Endless Pride, Division nordland, Titania och sist men inte minst det välkända bandet Path of Resistance från tyskland. Path of Resistance som tillhör den absoluta eliten inom nationell hardcore är ännu inte särskilt kända i Sverige men det är något som det ska bli ändring på i och med denna spelning.

Förutom att Frihetsrock produktion kommer att ha ett stort utbud av cd skivor till försäljning kommer även följande ha försäljningsbord: Hammarslag, Free the Order, Kampboden och NSF.

Om någon utöver dessa har intresse i att ha ett försäljningsbord ska kontakt med Frihetsrock upprättas i god tid.

Priset är satt till 150kr vid förskottsbetalning och 200kr i dörren. Förskottsbetalar gör man genom att betala direkt via vår butik.

Information om samlingsplats kommer finnas på denna sida när det aktuella datumet närmar sig.

Frihetsrock produktion hälsar alla välkomna.
    Biljetter kan köpas här: http://frihetsrock.com/shop/index.ph...f11656f063b60c

Personligen så blev jag grymt sugen och ska lätt ta mig dit! Hoppas att fler gör detsamma :D
    :irriterad: and then....?

Marskalk Herr_Ds avatar
    Reg.datum
    2007 Mar
    Rykte
    1184
    Tack
    7
    Hittar ingen info om Path of resistance någonstans då de tagit samma namn som ett annat hardcoreband som jag hittar hur mycket info som helst om. Du har ingen länk till någon hemsida eller dylikt?
    You brought the faith of slavery,
    you crowned the king of slaves.
    You raped and spoiled our beauty,
    but conquered not our hearts.
    Ha!

Väpnare Frejas avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    63
    Tack
    1
    Ingen seger utan kamp!

Väpnare Ferhwazs avatar
    Reg.datum
    2008 Apr
    Rykte
    132
    Tack
    2
    Länkar en intervju med Path Of Resistance. Då sidan är på tyska så lägger jag upp alternativa översättningar med hjälp av google.

Svenska

Engelska

Tyska (Orginal)

Kan tillägga att översättningarna kan bli lite luddiga då det ofta inte översätter korrekt. Man kan även översätta med Babelfish

Odalbonde StridsDannes avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    27
    Tack
    0
    Brukar snuten jäklas mycket med folk under 18? Även om man kanske kommer med nån som är äldre?

Gladius
    Oregistrerad Gladiuss avatar
    Hittade tyvärr ingen sida men DETTA är deras Myspace

De har släppt plattan Painful Life som går att köpa HÄR

Det går även att lyssna på några av deras låtar HÄR

Missa inte att det går att stänga av randomfunktionen i radion med knappen under spelaren.

Rekryt Dilligafs avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    24
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av StridsDanne Visa inlägg
    Brukar snuten jäklas mycket med folk under 18? Även om man kanske kommer med nån som är äldre?
    Det kan hända. Vill minnas att Carlsson här inne på nordisk blev utsatt rätt kraftigt när han skulle gästa en nationell spelning för några år sedan.
    Dock så beror det oftast på. Ibland gör dom det och ibland inte.

Rekryt -14-s avatar
    Reg.datum
    2008 Apr
    Rykte
    38
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Dilligaf Visa inlägg
    Det kan hända. Vill minnas att Carlsson här inne på nordisk blev utsatt rätt kraftigt när han skulle gästa en nationell spelning för några år sedan.
    Dock så beror det oftast på. Ibland gör dom det och ibland inte.

Är det allså inte säkert att jag kommer in? mena är ba 15 :S

Och vilken stad ska det va i någon som vet?

Marskalk Carlssons avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    1561
    Tack
    1
    Tackad: 10 gånger i 6 inlägg
    Ja, det stämmer att jag blev hindrad och sedan slussad runt och trakasserad av ordningsmakten hela den kvällen.

Men det var många år sedan nu och SÄPO var redan på mig som en hök under den perioden av någon anledning. De försvårade min skolgång rejält och de såg dessutom till att jag blev hindrad militärtjänstgöring i sista sekund. Det var vid den punkten som jag blev fanatiskt övertygad om vikten av vår kamp, så kanske ångrar de sig idag :p

Men som sagt det var då och idag brukar polisen inte gå in och trakassera folk lika hårt pga ålder på nationella samlingar. Okej, 15 år är kanske i yngsta laget för att kunna vara säker men sköter man bara det snyggt är det troligen inga problem.

Frihetsrock
    Oregistrerad Frihetsrocks avatar
    Vilken ort tillställningen kommer att hållas på är det bara arrangörerna som vet i dagsläget. Men precis som det står på Frihetsrock rör det sig om Västra Götaland.

Information om samlingsplats och tid kommer att finnas tillgänglig närmare det aktuella datumet på Frihetsrock

Odalbonde skaldens avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    12
    Tack
    0
    Det finns en del låtar med Path of resistance på http://frihetsradio.se/

Enligt mig så är de ett av de bästa nationella banden som finns just nu. Har även sett dom live i Danmark för några år sedan och kan lova att de är bra som fan live.

Marskalk White Devils avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    1554
    Tack
    18
    Tackad: 169 gånger i 101 inlägg
    Alltid trevligt med spelningar hoppas att det kommer mycket folk så att det går runt så att Frihetsrock kan ha fler spelningar. Jag tycker att det är på tiden att höja entren en smula på spelningarna. Det kostar lika mycket i entre i dag som det gjorde för 15 år sen att gå på en nationell spelning.
    You may think what you want, You may think that Im wrong.
    But I dont care cuz in these boots you wouldnt last long.

Rekryt Dilligafs avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    24
    Tack
    0
    Kanske just det som bl.a. är bra. Varför ska man apa efter etablissemanget och ta hutlösa priser?

Gladius
    Oregistrerad Gladiuss avatar
    Fast problemet är ju att det alla kostnader stigit men biljettpriserna ligger kvar.

Men det är ju en bedömningsfråga, tycker man att det är värt 300 kronor att se ett par kalasbra band?

Om inte så kan Sverige glömma de spelningar som numer ligger i Tjeckien och Italien med flera amerikanska band på samma spelning tex.
    Det finns inte budget för ett enda amerikanskt band på en normal Svensk spelning.

Riddare Jörmungands avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    347
    Tack
    0
    Är nån åldersgräns satt?
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen