Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 179

Ämne: Israel 60 år

Marskalk Loki77s avatar
    Reg.datum
    2008 Feb
    Rykte
    1178
    Blogginlägg
    1
    Tack
    13
    Tackad: 59 gånger i 41 inlägg
    60 år som blodbesudlad ockupationsmakt och 60 år som rasistisk apartheidstat!

Katten1
    Oregistrerad Katten1s avatar
    Men vad är Palestinier för nåt??? Mig veterligen är det vanliga Araber. Israel tog väl Västbanken från Jordanien, Var kommer då dessa Palestinier ifrån helt plötsligt??? Sanningen är att Muslimerna gärna använder de så kallade Palestinierna som en bricka i deras fulspel att försöka förgöra Israel vilket naturligtvis EJ kommer att lyckas. 1,600 år av Inavlat muslimskt kusingifte skapar inget folk med IQ att ta itu med Israelernas krigskompetens. Det finns inga Palestinier, ett påhittat folkslag lika verkliga som Marsianer

Väpnare Antisemitisks avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    86
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Katten1, är du av judisk börd tro?

Väpnare Strixens avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    98
    Tack
    0
    Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
    Vad hette området där Israel ligger före 1948 och vad hette folket som bodde där? Mao svaret på din fråga.

Katten1
    Oregistrerad Katten1s avatar
    Palestinier var ett skällsord som Romarna hittade på. Fanns inte en Arab som kallade sig palestinier 1948. Namnet började användas först efter kriget 1967. I övrigt är det inte Israelerna som utgör hot mot Sverige och världen. Eller tror vissa i sin enfald att Islam helt plötsligt blir fredligt bara för att de skulle utplåna Israel

Bärsärk durums avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    233
    Tack
    0
    skapandet av israel är tidernas största brott,dess dimensioner är lång mer ödesdigra än vad vi idag,enu kan se.israel är inte bara en stat för judar av judar,det är den internationella sionismens centrum och "kontrollrum". kamp mot sionismen och den israeliska staten är därför yterst viktig. israel är en canser.

Bärsärk durums avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    233
    Tack
    0
    jo tro mig,det fins palestinier,ett stolt folk som bosatt området sedan årtusenden tillbacks. genetiker har spårat dagens palestinier tillbacks till kanans första jordbrukare,villket är 6000-tusen år tillbacks.

Väpnare Bubs_kds avatar
    Reg.datum
    2008 Aug
    Rykte
    123
    Tack
    0
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Jag såg på en ny dokumentär av han som gorde superzize me, då han i denna film letar efter usama bin laden så åker han igenom israel och pratar med folk som bor i judiska sk "outposts", som judarna sätter upp lite här och var för att utbreda sitt land,
    då han frågar om detta är lagligt säger judinnan att nej det är det inte men den allsmäktige sa till oss att detta är vårt land och den allsmäktige står över människans lagar, WIEERDOO tänkte jag, fast sen funderade jag en stund och funderade på att gå över till grannen och säga att gud sa att detta är mitt hus nu får du flytta undrar vilken reaktion man hade fått.
    Ingen rök, utan eld

Bärsärk durums avatar
    Reg.datum
    2008 Jun
    Rykte
    233
    Tack
    0
    jag ska prova att anektera malmö kommun till lunds på det sättet.

Odalbonde AryanPrides avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    2
    Tack
    0
    Det största misstaget människa har gjort är att ha skapat staten Israel.
    Jag tror att jag talar för de flesta när ja säger
    Död Åt Zog
    Våld Löser Inga Problem.....Men Det Är Ett Jävligt Bra Argument

Odalbonde red_Lacess avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    0
    Tack
    0
    Jag funderar på att skriva om historian och få folk att tro att 6 miljoner svenskar har blivid gasade av nån extremist så får vi också ett nytt land. Underbart...

Landsförvisad Mjauvs avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    -60
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Björkqvist Visa inlägg
    Idag är det 60 år sedan David Ben-Gurion läste upp Israels självständighetsförklaring. Här finns en artikel om detta: http://www.den-svenske.com/2008-05-1...rar_60_ar.html

Denna artikel andas en aning Israelkritik. Vad säger ni, var staten Israels placering i Palestina det bästa som kunde ske eller hade det varit bättre om staten hamnade någon annan stans? Eller borde det inte finnas något Israel alls?
    Eftersom Jerusalem låg i Palestina så anser jag definitivt att Palestina var rätt plats att upprätta det judiska nationalhemmet.

Marskalk k0nsls avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    1232
    Tack
    253
    Tackad: 169 gånger i 105 inlägg
    Min bild i inlägg #14 försvann så här är den igen för de som är intresserade:

Bild har blivit bredd-anpassad, klicka här för att se bilden i originalstorlek.
    (full: http://www.sott.net/image/image/9591...estine_map.jpg)

Mvh,
    "k0nsl"

Behöver du gratis webbhotell?
    Skriv till mig så ordnar det sig.

Jarl stefan1s avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    3817
    Tack
    163
    Tackad: 257 gånger i 159 inlägg
    Det förintade folket ska firas. Trevligt? Knappast. 60 år är som sagt 60 år för mycket.

Jag tror att den hade tänkt göra Bayern i Tyskland till en judisk stat ett tag. Vet inte varför det inte blev så, kanske hade man inte kunnat köra förintelse-finten då?
    Undrar förresten varför judarna inte varit omtyckta i tusentals år? Vad kan det bero på, det är väl inte att de parasiterar på värdnationer och far med osanning?
    Mångkultur sysslar inte med sanningen utan med vad den kan "bevisa".

Riksjarl QuestionMarks avatar
    Reg.datum
    2008 Nov
    Rykte
    6148
    Tack
    158
    Tackad: 846 gånger i 413 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
    ...//...
    Undrar förresten varför judarna inte varit omtyckta i tusentals år? Vad kan det bero på, det är väl inte att de parasiterar på värdnationer och far med osanning?
    Ja, det är faktiskt en ganska intressant fråga som alla borde ställa sig. Varför har judarna blivit utslängda och/eller bannlysta så många gånger under så lång tid?

Man kan ställa sig frågan vid en anställningsintervju:
    -Så du har alltså blivit uppsagd ca 80 gånger, men du säger att du är helt oskyldig....? Är det bara arbetsgivarna det är fel på, säger du?

Tänk er att ni var chef för ett land någonstans och aldrig har hört talas om judarna. En dag så knackar det på dörren och en jude säger att han och ett par tusen till vill flytta in i landet. Den här juden säger också att hans folk har blivit utkastat/portat/avstängt/icke önskvärt/bannlyst från ett 80-tal länder/platser/regioner/områden under ett par tusen år. Meritförteckningen är minst sagt negativt för det här folket. Hur skulle du göra?

I debatter om "antisemitism" så hörs ofta argumentet: -Jamen judarna har alltid varit förföljda...
    Men det är aldrig någon som ställer sig frågan: varför? Det borde väl vara en självklar fråga, även för judarna?
    Skulden läggs alltid på alla andra, men aldrig på judarna själva. Judarna är själva alltid heeeelt oskyldiga.
    Månadens Internetsöktips: "Theodore N. Kaufman, Germany Must Perish!"

Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

1. FMI og Israel
    Av Viðarsdóttir i forum Aktivisme
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 16:20
  2. israel
    Av mattisgatu i forum Strategi och utveckling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 00:10
  3. ND och Israel