Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 20

Ämne: Neråt snabbt

Marskalk Mademoiselles avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    2311
    Tack
    4
    Tackad: 19 gånger i 13 inlägg

Neråt snabbt

Nu kommer jag med en väldigt konstig fråga och egentligen väldigt dum sådan. Jag har råkat ut för ett pinsamt problem.
    Det är nämligen så att jag skall på bal på fredag, och vid provning av balklänningen idag upptäckte jag att jag på något vänster lyckats öka i omfång upptill så den inte går igen. Blev chockad då jag gått ner nog närapå två tumstorlekar på jeans sedan jag införskaffade klänningen.
    Men nog om det, eftersom jag inte får igen klänningen helt så behöver jag ha tips på ett snabbt sätt att kanske kunna gå ner tillräckligt eller veta om det ens är fysiskt möjligt. Har fem dagar på mig.
    Låter störtlöjligt, men jag har inte råd med en ny klänning, och jag behöver råd fort. Här sitter det många med kunskap.
    "Dräktens snitt antyder bärarens intellekt och begåvning, färgen hans känsla och hjärtslag."

- Thomas Carlyle

Bärsärk Egos avatar
    Reg.datum
    2008 Apr
    Rykte
    416
    Tack
    6
    Tackad: 6 gånger i 2 inlägg
    Mitt tips är att nästan inte äta någonting. Vissa kan tappa vikt snabbt. Det gäller väl som sagt inte alla, men det är väl värt ett försök.

Landsförvisad Brisingamens avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    153
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Det finns bara ett sätt förbruka mer kalorier än vad du intar. D.v.s Äta mindre eller motionera mer.Atkins diet kan vara ett sätt att gå snabbt ner genom att minska kolhydraterna samt ut och gå (gärna innan frukost)Lycka till!

United
    Oregistrerad Uniteds avatar
    jag körde atkins i fem veckor, gick ner 10 kilo.
    fast sen var jag rätt extrem också, åt inte några kolhydrater alls, och kroppen behöver kolhydrater.
    men det funkade iaf =)

Bärsärk Vit Förorts avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    288
    Tack
    0
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    Du skulle kunna prova med korsett om det är brösten som har blivit större. Det går att pressa ihop dem rätt rejält om man tål lite smärta.
    Är det däremot magen som blivit för stor så är det bara hårdbantning och hårdträning som funkar. Kör en crashdiet med Nutrilett. 555 kalorier per dag samtidigt som du tränar.

*OT Sexualupplysing*
    I övrigt är det inte ovanligt att en kvinnas bröststorlek flukturerar i takt med menscykeln. Även vid graviditet brukar storleken öka. Detta även ganska tidigt i graviditeten.
    och drag de kära färger på, det gamla gula och det blå,
    och med ett svärd i handen gå, till kamp och undergång!

Landsförvisad kelkens avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    429
    Tack
    0
    Ett tips är ju att man syr om klänningen
    så den passar dig till balen..Lycka till! :)

Bockas
    Oregistrerad Bockass avatar
    Skulle gissa på att kaffe, lite motion och inte mer vätska än normalt skulle kunna fixa biffen. Man kan variera nån cm i omfång från dag till dag beroende på hur mycket vätska man har i kroppen. Kvinnor i synnerhet kan binda extra vätska i kroppen till och från, beroende på hur hormonnivåerna pendlar.

EDIT: "inte mer vätska än normalt" skulle väl snarare vara "så lite vätska som möjligt", utan att riskera att bli uttorkad. Boxare brukar väl köra lite på detta när de snabbt skall ned ett kilo eller så inför matcher.

Riddare FruTristans avatar
    Reg.datum
    2007 Nov
    Rykte
    779
    Tack
    0
    Detta är inte direkt mitt ämne, men det är intressent att läsa bra tips ändå.:yes:
    En korsett kan man ju sätta runt magen också.

Min klänning jag hade på balen var som en korsett som man snörade i ryggen, vilket fick en att känna sig väldigt smal, sen såg man såklart smalare ut.
    Jag vet ju inte vad för klänning du ska ha, tyvärr så kan ju en korsett under se konstigt ut, men funkar det inte att gå ner så mycket som du vill så är väl korsett ett bra alternativ?:-)
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    "Mannen tiger när han lider, kvinnan lider när hon tiger."

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    2311
    Tack
    4
    Nu har jag en extremt kort tidsrymd för att lyckas, och jag misstänker att det är min byst som blivit större (jag vill inte ha större byst), då dragkedjan stoppar vid jämnhöjd av bysten. Är det bysten som blivit större misstänker jag att jag ligger risigt till.
    Såvitt jag vet är jag inte gravid och det känns som om att det är rätt liten chans att jag är det och ingen mens har jag inte längre heller.
    Nackdelen är att det är en urringad halterneckklänning jag kommer ha med bar rygg, så det kan bli svårt att binda in bysten också.
    Jag får lägga mig i total hårdträning och leva på enbart frukt, vatten och vitamintabletter.
    "Dräktens snitt antyder bärarens intellekt och begåvning, färgen hans känsla och hjärtslag."

- Thomas Carlyle

Bärsärk Vit Förorts avatar
    Reg.datum
    2007 Dec
    Rykte
    288
    Tack
    0
    Tackad: 1 gång i 1 inlägg
    En del frukt innehåller väldigt mycket kalorier. Så tänkt på vad du stoppar i dig. Det är nog vettigare (och billigare) att köra på något i nutrilett/naturdiet-stil.
    och drag de kära färger på, det gamla gula och det blå,
    och med ett svärd i handen gå, till kamp och undergång!

Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    2311
    Tack
    4
    Min ekonomi är riktigt körd i botten pga balen som det är. Vilken frukt bör jag undvika?

- Thomas Carlyle

Väpnare ickeJerrys avatar
    Reg.datum
    2008 Jan
    Rykte
    121
    Tack
    0
    Eller så äter du bara morötter och dricker vatten.

Rekryt Leoninuss avatar
    Reg.datum
    2008 Apr
    Rykte
    26
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av Vit Förort Visa inlägg
    En del frukt innehåller väldigt mycket kalorier. Så tänkt på vad du stoppar i dig. Det är nog vettigare (och billigare) att köra på något i nutrilett/naturdiet-stil.
    "Väldigt mycket"? I jämförelse med vad?
    Frukt överlag innehåller inte speciellt mycket kcal, undantaget typ nypon.
    Däremot innehåller frukt mer kalorier än t ex grönsaker.

Min ekonomi är riktigt körd i botten pga balen som det är. Vilken frukt bör jag undvika?
    Ät olika former av kålväxter såsom broccoli, blomkål, vitkål, grönkål etc. Nyttigare och mer kalorisnålt går inte att finna (?)
    Dessutom är det ju väldigt billigt. Ta t ex ett broccolihuvud, det väger ca 250 gram. "Stammen" skär du bort så har du 200 gram broccoli kvar (29kcal/100g). Ät upp den och du är mätt samtidigt som du endast fått i dig 58 kcal. Till det dricker du vanligt vatten.

Marskalk Stormöverlands avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    669
    Tack
    0
    Tror nog att fru tristan har rätt i de hon säger, en korsett blir nog bäst att gå ner på kort varsel är bara dumdristigt. Smartast är nog att använda korsett och sen ska du ju självklart undvika sockar men de gäller ju alla jämnt ;)
    Att döda en människa är svårt, därför finns det vapen.

Väpnare Joglings avatar
    Reg.datum
    2008 Mar
    Rykte
    142
    Tack
    0
    gå upp tidigt och springa innan frukosten.ät nån kålväxt som Leoninus sa till frukost. spring mycket.drick bara vatten.knäckerbröd med papprika är bra tror jag.
    "en människa utan nation trotsar alla kända kategorier och framkallar motvilja"

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Hur snabbt bredband har du?
    Av Nordisk.nu i forum Arkiverade omröstningar
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 14:34
  2. Program för att snabbt konvertera mp3 till video/flash
    Av Johan Björnsson i forum Mjukvara Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 14:20
  3. Hur snabbt resultat?
    Av murmeldjur i forum Styrketräning