Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 53
    DesolateWastes
    Oregistrerad DesolateWastess avatar
    Hur smart ska man vara för att få vara med i mensa? 135? Finns det verkligen en nationell motsvarighet eller skämtar ni?

NSÅrjäng
    Oregistrerad NSÅrjängs avatar
    "
    Ursprungligen postat av Blåöga: Ha, jag har fått betyg ett (=fruktansvärd) av två personer, och jag har skrivit inlägg med nyanserade åsikter, men som inte ligger i linje med NSF."
    Svar: Är det någon NSF:are som gett dig dåligt betyg/ryktespoäng?, skulle vara intressant att veta isf.

Ursprungligen postat av Blåöga: "Jag får inte intrycket av att det är ett framtida härskarfolk jag möter i det här forumet. Tyvärr."
    Svar: inte jag heller(utom en del som verkar riktigt vettiga).

Ursprungligen postat av Blåöga: "Å andra sidan är mitt deltagande här inte ämnat att vara någon sorts deltagande i en populäritetstävling. Jag lär krypa nedåt ytterligare framgent - kanske just för att betyg och ryktespoäng följer en sorts populistdemokratisk princip. Ganska så intressant då de flesta här är antidemokrater."
    Svar: Jag är inte heller här av nämnda anledning, utan helt enkelt för att träffa likasinnade(och förhoppningsvis bidra till kampen på något vis).
    Även jag löper stor risk att hamna neråt på betygsskalan pga stor oförmåga till sk "svågerpolitik"(rätt ska vara rätt), jag envisas med att vilja göra så rätt och sanningsenligt som det är möjligt(även om man får välja sina ord ibland!).
    Som du skrev ovan att: "betyg och ryktespoäng följer en sorts populistdemokratisk princip. Ganska så intressant då de flesta här är antidemokrater", vill säga att du "slog huvudet på spiken".
    Här har vi hela anledningen till att jag startade den här tråden, jag vill mena att folk efter att ha levt med det demokratiska hyckleriet har blivit såpass "skadade" att de (om än omedvetet) praktiserar denna som ett inlärt beteende fast de är motståndare till den(jmfr "Pavlovs Hundar").
    En del har en förmåga att tolka in betydelser i texter fast det inte står där, om du förstår vad jag menar.
    Har fått indikationer på att det är fler än jag som upplevt samma sak.

NSÅrjäng
    Citat Ursprungligen postat av DesolateWastes Visa inlägg
    Hur smart ska man vara för att få vara med i mensa? 135? Finns det verkligen en nationell motsvarighet eller skämtar ni?
    Tror man måste ha en IQ på 130 för att få vara med i Mensa.
    -Nej det finns ingen Nationell motsvarighet ännu vad jag vet iallafall, det var därför jag startade den här tråden.

Mazarin
    Oregistrerad Mazarins avatar
    Man ska ha en IQ på 132 eller högre för att få gå med i Mensa.

NSÅrjäng
    Citat Ursprungligen postat av Mazarin Visa inlägg
    Man ska ha en IQ på 132 eller högre för att få gå med i Mensa.
    Ok, tack för rättelsen:-)

Bärsärk SSmms avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    177
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Och hur skulle det gå till? Ska man göra ett internettest och rapportera sitt resultat? Låter inte speciellt tillförlitligt.

Och IQ mäter intelligenskvoten. Hur bra du är på att se mönster och bla bla.

Dåligt förslag imo.

Landsförvisad Palnatokes avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1496
    Tack
    0
    JA ha jätehög ingteligentch *hick* å KRÄVJER å få va me i de nya nattchonella menscha *hick*!!! Schvääärjööö!!! Schieg hajl! *hick*

Fascht de vore ju änu bätttre om vi nattchollena... nattchoinella... *hick* om vi som gilla schvärje tog över den vanlgia menscha liksom. då blev ju den ricktigt natchollen... alltschå, då schkulle ju mencha gilla schvärje liksom. fattar ni asså? *hick*

Schvääärjööö!!!

(Oj, vad jag kommer att få äta upp detta tilltag imorgon... Glad midsommar på er!)

Rekryt RuneDKs avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    38
    Tack
    0
    :sad: Jeg har fået testet min IQ til 121, så jeg er ikke intelligent nok til at være med i jeres klub.:lol:

Riksmarskalk Blåögas avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    4628
    Tack
    51
    Tackad: 128 gånger i 89 inlägg
    .
    Enade vi stå. Söndrade vi falla.
    Blåöga är språkfascist - språktips finns här. Språkfel på Nordisk - att lära sig av - finns här.

NSÅrjäng
    Citat Ursprungligen postat av Palnatoke Visa inlägg
    JA ha jätehög ingteligentch *hick* å KRÄVJER å få va me i de nya nattchonella menscha *hick*!!! Schvääärjööö!!! Schieg hajl! *hick*

Fascht de vore ju änu bätttre om vi nattchollena... nattchoinella... *hick* om vi som gilla schvärje tog över den vanlgia menscha liksom. då blev ju den ricktigt natchollen... alltschå, då schkulle ju mencha gilla schvärje liksom. fattar ni asså? *hick*

Schvääärjööö!!!

(Oj, vad jag kommer att få äta upp detta tilltag imorgon... Glad midsommar på er!)
    HAHAHAHA!!! -den var bra...(verkar som fler och fler förstår vad jag menar):-) :-) .

NSÅrjäng
    Citat Ursprungligen postat av Blåöga Visa inlägg
    Då återstår frågan... Skall vi belöna varandra med en massa ryktespoäng nu?
    Blir nog svårt, vi båda har ju noll i rykteskraft.

Jarl UrSvensks avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    1187
    Tack
    0
    Citat Ursprungligen postat av SSmm Visa inlägg
    Och hur skulle det gå till? Ska man göra ett internettest och rapportera sitt resultat? Låter inte speciellt tillförlitligt.

Och IQ mäter intelligenskvoten. Hur bra du är på att se mönster och bla bla.

Dåligt förslag imo.
    Misstänker att tanken snarast är att man utvecklar ett speciellt frågeformulär för detta,för som påpekats så är ju ordförståelsen viktig.(just för att i mesta mån undvika missuppfattning o.s.v.)
    "Den som inte röstat har ingen rätt att klaga" borde snarare vara; "Den som med sin röst skapat problemet har ingen rätt att klaga på resultatet"?

NSÅrjäng
    Citat Ursprungligen postat av UrSvensk Visa inlägg
    Misstänker att tanken snarast är att man utvecklar ett speciellt frågeformulär för detta,för som påpekats så är ju ordförståelsen viktig.(just för att i mesta mån undvika missuppfattning o.s.v.)
    Helt korrekt misstanke.

Savitri
    Oregistrerad Savitris avatar
    Om jag förstått det rätt är alltså åsikten att det behövs ett särskilt forum för nationella med en högre IQ-nivå än vanliga dödliga nationella. Detta skulle garantera en seriös debatt utan personangrepp och liknande därför att...? Jag har fortfarande inte förstått poängen med det. Att det inte skulle förbjudas olika åsiktsyttringar har jag förstått, men är det i ärlighetens namn inte värre att utesluta människor ur en gemenskap på grund av dennes intelligens än på grund av åsikter? Jag blir lite rädd när jag tänker på hur många elitister det finns i den nationella rörelsen, som verkar vilja särskilja sig från andra på ett eller annat sätt, som vill skapa något slags klassamhälle inom rörelsen. Jag kan inte se på vilket sätt det skulle vara positivt, och leda till något annat än en känsla av utanförskap hos dem som inte får vara med.

Wittekind
    Oregistrerad Wittekinds avatar
    Jag tycker att det låter som en usel idé.

Varför skulle en person med ett IQ på 125 vara en bättre debbatör än en person med ett IQ på 132 (mensanivå)?

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

1. Kvinnliga patrioter i Sverige?
    Av Enquist i forum Könsfrågor
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 10:53
  2. Patrioter oskyldigt dömda!
    Av K.Nordvall i forum Nyheter
    Svar: 122
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 12:22
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 20:41
  4. Patrioter som tror på massmedia - hur förebygga?
    Av nilsdacke i forum Strategi och utveckling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 19:09
  5. Sveriges hårdaste Patrioter 2007.
    Av Thurisaz i forum Nyheter
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 02:24

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer