Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16
    UrEuropa
    Oregistrerad UrEuropas avatar

Thumbs up Ge en SMS-gåva till WWF

Du kan också skänka 50 kronor genom att SMS:a WWF till 72900

Gör som jag och flertal andra nationalister. Du kan även bli fadder eller bli medlem i WWF (WWF Vän eller Pandaklubben).

http://www.wwf.se/
    http://www.wwf.se/insamlingsportal/

Du kan även stödja WWFs Klimatarbetet (100 kronor i månaden)

http://www.wwf.se/fadderportalen/isb...orn-fadderskap

Bärsärk SSmms avatar
    Reg.datum
    2007 Jun
    Rykte
    177
    Tack
    0
    Tackad: 0 gånger i 0 inlägg
    Bra initiativ men finns det någon annan organisation man kan skänka pengar till som vill skydda naturen men som inte är humanister?
    Applaud friends, the comedy is over.

Schtekaren
    Oregistrerad Schtekarens avatar
    En alldeles ypperlig idé att skicka sms när man har lite tid o pengar över på telefonen, tycker jag. Annars tycker jag verkligen alla ska göra som vi i Identitet Väst och bli fadder för ett djur, det kostar inte mer än ynka 100 kr i månaden och är inte alls besvärligt. :-)

SSmm: Jag är rädd för att det är melodin idag och inte så mycket att göra åt, åtminstone inte tills någon nationell startat upp ett seriöst projekt för utsatta djur;).

UrEuropa
    Oregistrerad UrEuropas avatar
    För tillfället får jag sms:a in bidrag, men kommer själv att bli WWF fadder och tycker att andra nationella bör göra samma sak. 100 kronor i månaden är ingenting alls, 2 öl på krogen som inte gör någon nytta alls. ;)

Bärsärk stolt--svensks avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    261
    Tack
    0
    Har skickat in annsökan om att bli fadder till tigrar nu :D:D Dom e ju bara så fina djur och vill ju inte att dom ska utrotas som dom facktiskt e på väg att bli pga av bla dom jävla tjuvjägarna!! 100kr i mån är inte några pengar precis. Hoppas fler blir faddrar till djur i stället för barn i tredjevärden!!!
    Gör lögnen stor, gör den enkel, fortsätt berätta den och så småningom kommer de att tro på den"-Adolf Hitler

Protagonisten
    Oregistrerad Protagonistens avatar
    Jag är fadder och har varit det i flera år. 100kr i månaden för djur och natur är ingenting. Fler borde gå med.

Väpnare Varg89s avatar
    Reg.datum
    2007 Sep
    Rykte
    123
    Tack
    0
    Jag ska också gå med där men jag tror det blir isbjörnsfadder för min del :)
    Det var bättre förr.

Riksmarskalk GB-Janssons avatar
    Reg.datum
    2007 May
    Rykte
    6435
    Tack
    391
    Tackad: 547 gånger i 309 inlägg
    "Man må hoppas att historiens dom - som obevekligen kommer - må bli så hård och oförsonlig, som förövarna av sveket gjort sig förtjänta av."

9. Följande 2 användare säger Tack till GB-Jansson för detta inlägg:

Hakenkreutz (2010-11-28), The Sentinel (2010-11-28)

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Situationen med tigrarna, hajarna och gorillorna är så tragisk. Alla borde stöda WWF här.

Supermoderator The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8045
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 650
    Tackad: 1 508 gånger i 675 inlägg
    Blev fadder till en isbjörnsnalle då nordisk drog igång den förra WWF- kampanjen, det var en del som hakade på där. Har faddrat min nalle i ca två år tror jag. Jag önskade att fler människor bidrog till att skydda dessa utsatta djur, framförallt önskar jag att andra folk än vita europeér ansåg det vara viktigt, för det känns som det är ytterst få andra folkslag som bryr sig. Skulle vara intressant att veta hur många av WWF:s faddrar som är ickevita, skulle gissa på promilletal eller enstaka procent.
    Jag tror faktiskt tigern kommer att överleva, för den skapar sådana känslor hos folk och stora summor satsas på att förhindrande tjuvjakten.
    Rovdjurskapitalisterna, de som skjuter dessa sällsynta djur, borde få mycket hårdare straff än vad de antagligen får.
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Tills han vitögat ser karolinen marscherar fram
    Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland

12. Följande användare säger Tack till The Sentinel för detta inlägg:

Riddare Sarastuss avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    1189
    Tack
    30
    Tackad: 47 gånger i 28 inlägg
    WWF erbjuder fadderskap som Östersjöfadder, något som jag varmt kan rekommendera då det handlar om vår absoluta närmiljö. Exakt vad pengarna går till och vilka åtgärder som WWF vidtar kan ni läsa mer om här.
    "Aldrig kan prästen så beskriva helvete, som detta är ej värre. Aldrig har poeterna kunnat avmåla Styx så fult, där detta ej är fulare." - Carl von Linné om Västerbotten 1732

14. Följande användare säger Tack till Sarastus för detta inlägg:

Arkantos (2010-11-29)

Riddare Hakenkreutzs avatar
    Reg.datum
    2010 Jan
    Rykte
    308
    Tack
    377
    Tackad: 96 gånger i 66 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av stolt--svensk Visa inlägg
    Har skickat in annsökan om att bli fadder till tigrar nu :D:D Dom e ju bara så fina djur och vill ju inte att dom ska utrotas som dom facktiskt e på väg att bli pga av bla dom jävla tjuvjägarna!! 100kr i mån är inte några pengar precis. Hoppas fler blir faddrar till djur i stället för barn i tredjevärden!!!
    Precis, det är ju sjukt hur vissa kan välja att skänka pengarna till ungjävlar i Afrika som det finns flera hundra miljoner av istället för djuren som t.ex tigrarna som det bara finns cirka 3000 av. Jag själv är fadder med 100 kronor i månaden men ska nog skicka in några sms också.

16. Följande användare säger Tack till Hakenkreutz för detta inlägg:

Supermoderator The Sentinels avatar
    Reg.datum
    2007 Apr
    Rykte
    8045
    Blogginlägg
    3
    Tack
    2 650
    Tackad: 1 508 gånger i 675 inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Hakenkreutz Visa inlägg
    Precis, det är ju sjukt hur vissa kan välja att skänka pengarna till ungjävlar i Afrika som det finns flera hundra miljoner av istället för djuren som t.ex tigrarna som det bara finns cirka 3000 av. Jag själv är fadder med 100 kronor i månaden men ska nog skicka in några sms också.
    Den här korkade världshumanismen som utgår från att vi ska rädda så många som möjligt från svält i "tredje världen", det bara understryker alla utsatta djurarters dödsdom, vår planet är kraftigt överbefolkad och jordens resurser kommer aldrig räcka för att mätta alla munnar.
    Afrikanerna är väldigt duktiga på att yngla av sig, men de kan inte skapa en egen fungerande välfärd, utan är beroende av att vita människor i humanismens namn ska komma med flygplan och tömma ner säckar med mat till dem.
    Detta gör att alla unika djurarter utplånas, då människan tränger undan deras livsrum och dödar djuren för mat för dagen.
    Man får välja i detta läge, antingen väljer man- som världshumanisterna och idioterna i rädda barnen, och andra dumskallesammansvärjningar att utplåna djurlivet och en överbefolkad planet tellus, eller genom att kampanjer likt WWF:s fina tankar om att rädda och undsätta djur som annars utplånas pga människans grymhet och kortsiktiga tänkande.
    De som bidrar med pengar till rädda barnen och andra idiotorganisationer bidrar även till utplånandet av apor och tigrar.
    Jag väljer en värld av vackra unika djurarter och en rimligt befolkad planet. Inte en planet fullproppad av "tredje världen människor" som inte har förstånd att bygga sin egen välfärd på resurser som inte finns.
    Senast redigerad av The Sentinel den 2010-11-28 klockan 20:14.
    In i striden genom ett kulregn Herrens vilja ske
    In i striden går han på led

Lade sitt liv i Guds hand för sin konung och fosterland

18. Följande 2 användare säger Tack till The Sentinel för detta inlägg:

GB-Jansson (2010-11-28), Oscha_Wallin (2010-11-28)

LaDecima
    Oregistrerad LaDecimas avatar
    Citat Ursprungligen postat av Hakenkreutz Visa inlägg
    Att sitta och skicka pengar åt humanistiska hjälpa-negrer-organisationer när djurarter dör ut borde fan ses som miljöbrott!

Riddare Sarastuss avatar
    Reg.datum
    2009 Feb
    Rykte
    1189
    Tack
    30
    Tackad: 47 gånger i 28 inlägg
    Nu ska vi inte låta känslorna få överhanden. Vill man inte stödja någon hjälporganisation med tredje världen som arbetsfält, ja då låter man bli. Detta kan man göra utan att få ett känsloutbrott.

Naturvård och artrikedom är extremt viktigt och WWF är ett tungt namn vad gäller miljöpolitik. Nästan alla känner till deras verksamhet och åtminstone den svenska avdelningen är väldigt hjälpsamma och trevliga. De är engagerade och många arbetar helt ideellt utan någon som helst ersättning. Jag hade två fadderskap hos WWF, vilka jag tyvärr var tvungen att avsluta under en kort period på grund av ekonomiska förhinder. Emellanåt blev jag dock kontaktad av någon handläggare hos WWF som vädjade om mitt fortsatta bidrag. Blev nästan imponerad över hur socialt kompetenta deras handläggare var. När man avslutat samtalet hade man alltid lika dåligt samvete över att man inte fortsatt som fadder.

Nu har jag återupptagit mina två fadderskap och överväger ett tredje. Med andra ord så är WWF en organisation som jag hyser stort förtroende för när det gäller just miljöengagemang. Jag hoppas innerligt att de verkligen behåller fokus på just miljöfrågan och inte vandrar iväg på något politiskt korrekt stickspår, något som är väldigt vanligt just bland världsförbättrare.
    "Aldrig kan prästen så beskriva helvete, som detta är ej värre. Aldrig har poeterna kunnat avmåla Styx så fult, där detta ej är fulare." - Carl von Linné om Västerbotten 1732

21. Följande användare säger Tack till Sarastus för detta inlägg:

The Sentinel (2010-11-29)

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 14:39
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 21:27
  3. Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 16:10

Bokmärken

Behörigheter för att posta