Ursprungligen postat av
SolGuru
Det har ingen som helst betydelse om de är "24-26 år" (inte heller någon fantastiskt hög ålder i ett politiskt sammanhang). De är socialt utstötta och ideologiskt efterblivna - att slåss på gatorna är nämligen precis det. De är inte mina "fiender" utan en tragisk samling fånar utan verklighetskontakt, och att ge dem mer uppmärksamhet än absolut nödvändigt är bara att ta dem på allvar.
Jag är medveten om framstegen, det jag frågade var vad som menades med "gatukamp", och jag fick inget svar. Den typ av vänster som slåss är idag socialt isolerad, så är det bara, och att "segra" över dem i "gatustrider" har INGEN positiv effekt på någonting, och attraherar bara fel sorts folk. Däremot har man naturligtvis full rätt att försvara sig, och det ska man göra. Det går även att tänka sig lägen där "anfall är bästa försvar", så det är ingen generell pacifism jag förespråkar här, men att tro att det på något sätt är finurlig propaganda att skryta med hur många defekta våldsverkare man spöat upp är direkt löjligt, oavsett hur gamla de är. Det är ENBART i U-länder som människor imponeras av att en politisk rörelse har våldskapacitet, här undrar folk vad fan det är fråga om för idioti.
Sedan har jag inte sagt någonting om att jag "tror" att alla springer runt och slår ner negrer - vad har du läst för inlägg egentligen? När jag använde begreppet "dum-gatuslagsmål" i ett annat inlägg blev det gnäll, vilket för mig antydde att någon tyckte att gatuslagsmål var smart (eftersom du tydligen också har den här idén om "internetråttor" vs "gatuaktivister" kanske det helt enkelt var du). Min poäng var enbart att det inte finns några "segrar" i att leka röda-vita rosen med AFA, Revolutionära Fronten eller vad som helst - det är huliganism och högstadieskolgård, om än med högre insatser.
Om du med "gatuaktivism" menar flygbladsutdelning och liknande har jag förstås inga invändningar, men ingen kan heller tolka mitt första inlägg som att det handlade om det (hur skulle "dum-gatuslagsmål" kunna betyda flygbladsutdelning?). Om "gatukamp" är individuellt kan jag säga så här:
1. Flygbladsutdelning, visst.
2. Slåss med nerpundade mongolider som tror att de ska införa syndikalistisk anarkism i Sverige: inte så länge det kan undvikas, och i varje fall inte något man ska försöka göra propaganda av och skryta om, såvida det inte finns någon oerhört särskild moralisk kvalitet i det hela ("AFA misshandlar 14-årig tjej, hon räddas av numerärt underlägsna nationella", typ).
3. Slå folk på käften för att de inte tar emot flygblad eller vill diskutera: dra åt helvete.
Det här kan väl inte vara särskilt provocerande?
Bokmärken